Gå til innhold

Livredd spøkelse til far som IKKE ER DØD enda


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hva skal jeg gjøre? Dette kan bli litt rotete. Jeg har bortsett fra 5-6 år i starten vokst opp hos mamma men vært mye hos pappa og bodd der i perioder. Han er veeeeldig ustabil. Han skifter personlighet. Han tuller og ler og forteller "skrøner" og overdriver og blir helt hyper. Men så er han forbanna for noe mamma (eller andre) har sagt for en uke siden. En setning som kanskje var "Ha det koselig og pass på at jentene får børstet håret" Kaster en panne i veggen, roper og kjefter. Han har skutt etter en katt i nabolaget og mishandlet vår egen katt fysisk. Han var voldelig mot mamma og oss barna. Han kom oft med seksuelle krenkelser til oss gjennom hele barndommen. Han har myndighetene etter seg, romvesen har han møtt, mafiaen prøver å drepe han, ALT statlig er korrupt, alle hvite er rasister, verden er imot han uansett hva som skjer og som oftest er det fordi han er brun i huden.

Jeg klarte i tenårene å kutte han ut (unngikk han), endret utseendet mitt men så fikk han et bilde av meg av mamma. Da tok det noen få uker før han fant meg i sentrum. Jeg er så redd han at om han spør meg så sier jeg ja. Jeg dilter etter han og gir alt av meg selv han måtte ønske. Etter en stund flyttet jeg og kom meg unna. Han er for syk til å dra de timene det tar opp til det nye stedet jeg nå bor. Jeg har skjult tlf nr og adressen min kan heller ikke søkes opp på vanlig måte.

Han drikker daglig og supplerer av og til med andre ting.

Denne mannen har alltid ønsket så mye som mulig med oss barna å gjøre. han klikker helt på facebook, han ringer oss ned osv. hver gang jeg er i hjembyen finner han meg! Han fikk med seg at jeg fikk barn. Men han har ikke fått treffe h*n, såklart. men jeg vet jo at faren min ønsker det og prøver alt han kan og få tlf nr mitt fra andre osv men tror ikke han klarer å finne ut hvor jeg bor OG dra dit.

Grunnen til at jeg maser ut om alt dette er fordi han lever en dårlig livsstil, nærmer seg 70 og er mye sjuk. Han har vært en del ganger på sykehuset men vet ikke helt hva det gjaldt. Han selv sier at han holdt på å dø flere ganger, men vet ikke om akkurat det stemmer. Jeg er livredd for at han nå dør og da selvfølgelig kommer RETT hjem til meg og barnet mitt. Der vil han vel hjemsøke oss for evig og alltid. Hva søren skal jeg gjøre med dette?? Hjelper vel ikke å rense leiligheten? Kan man heale seg mot dette? Ja jeg vet jeg virker litt panisk og sånn nå, men jeg tror veldig på spøkelser/ånder (har møtt "noe" flere ganger) og jeg trenger seriøs hjelp nå til å forebygge! Har salvia, men vet ikke om det bare er tull at det funker. Har nå renset tidligere steder med det, men dette vil jo bli noe helt annet..

Denne mannen vet forresten ikke at han er sjuk/har skadet meg. Han forstår virkelig oppriktig ikke selv hvorfor jeg ikke ønsker å ha han i livet mitt.

hvis jeg skulle finne en seriøst klarsynt (hvis) ville h*n da klart å se noe om dette? ikke det at han ville skadet meg (kanskje innimellom ved raserianfallene da) men det ville være forferdelig at han var der og så meg og ikke minst barnet hele tiden!



Anonymous poster hash: 2f83c...5c4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke så mye på dette, men jeg kjenner faktisk en klarsynt som nok ville ha renset huset om du var redd for dette. Du kan lære å gjøre dette selv også.

Anonymous poster hash: 6e48e...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du redd for noe som kanskje ikke skjer?

(Jeg skal ikke forsøke å fortelle deg at døde personer ikke drar hjem til deg og barnet for å terrorisere deg, fordi jeg går ut fra at du ikke vil tro på det uansett.)

Hvordan skal spøkelset kunne dra til et sted det ikke har vært for å plage noen der?

Henger ikke spøkelser rundt der de var mens de levde?

Om du seriøst mener du behøver hjelp, kan du be en prest fra den katolske eller den lutherske kirken om å komme hjem til deg og velsigne hjemmet ditt for å fylle det med god ånd og beskytte det fra uønsket besøk fra den andre siden.

Dette har de lange tradisjoner på.

Katolikker henger kors over dørene i huset for å hindre at negative energier beveger seg inn.

De får en prest til å velsigne hjemmet og be om beskyttelse for det for all framtid.

Du kan jo ringe dem. Det er iallefal mere effektivt enn å vifte med brennende urter innimellom.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at de kan be om at denne mannen finner fred etter døden, så han ikke kommer tilbake overhode. Dette tror katolske på fullt og fast.

Det er vel sånn at de som kommer tilbake gjør det fordi de har noe uoppgjort. Hvis denne fyren ikke har noe uoppgjort knyttet til deg, barnet og hjemmet ditt som du personlig har påført han, er det i praksis ingenting å frykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<snip> Kan man heale seg mot dette? <snip >

Ja, ifølge new age så kan du fint lære deg healing mot dette.

Du trener din egen ånd/indre energi opp til å avvise alle andre, negative innflytelser.

Så lenge du vet selv at ingen kan skade deg, fordi du ikke tillater det (noe du trener deg opp til psykisk og åndelig, ved å finne indre ro og besluttsomhet,) så kan ingenting skade deg, heller.

Ingen spøkelser kan skade en person som ikke inviterer dem inn.

Edit: Det er forresten derfor man blir advart mot å snakke med døde. Fordi man da inviterer dem inn...

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst deg med at det ikke går an at han hjermsøker deg. Eller noen andre.



Anonymous poster hash: aa951...348
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min oppriktige mening er at slik som han har oppført seg så åker han rett til helvete, og der blir han.

Det er mange gale mennesker der ute, men de er gale når de er i live. Når de er døde, så er ikke mer enn vonde minner. Minnene dine må du jobbe med (søk hjelp for det) og de kan hjemsøke deg, men personen som har skapt minnene er død og vil ikke hjemsøke deg som er spøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferd oppholder seg der de har blitt utsatt for overgrep, gjerne der de døde. Så når din far dør, vil han ikke kunne komme dit du bor nå. Du må bare sørge for å ikke overta boligen hans. Arver du, så selg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferd oppholder seg der de har blitt utsatt for overgrep, gjerne der de døde. Så når din far dør, vil han ikke kunne komme dit du bor nå. Du må bare sørge for å ikke overta boligen hans. Arver du, så selg.

Eller gjenstander? Jeg har null peiling på dette, og vet ikke hva jeg skal tro, men noen bekjente ble visstnok plaget etter at de tok med en spesiell gjenstand fra et annet gammelt hus. De var med på Åndenes Makt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller gjenstander? Jeg har null peiling på dette, og vet ikke hva jeg skal tro, men noen bekjente ble visstnok plaget etter at de tok med en spesiell gjenstand fra et annet gammelt hus. De var med på Åndenes Makt.

Ja, det stemmer. Gjenferd kan også følge gjenstander som har hatt spesiell betydning for dem. Det burde jeg ha tatt med, så takk for påminnelsen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger er en psykolog som kan hjelpe deg med å takle truslene hans. Når han dør kan du endelig slutte helt å være redd, da er det ingen sjanse for at han kan gjøre noe mot deg lenger.



Anonymous poster hash: b456d...bf3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller gjenstander? Jeg har null peiling på dette, og vet ikke hva jeg skal tro, men noen bekjente ble visstnok plaget etter at de tok med en spesiell gjenstand fra et annet gammelt hus. De var med på Åndenes Makt.

Åndenes Makt er svindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åndenes Makt er svindel.

Ble ikke overbevist da de besøkte den familien akkurat. De er ofte i media for å få oppmerksomhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SunflowerPenguin

Det virker egentlig mest som om du sliter med mye frykt, dette er det som inviterer inn vonde ánder eller hva som ogsá blir kallt for spókelser. Frykt kan ogsá gjóre mye med tankegangen vár og. Det beste for deg ville ha vaert á fá bearbeidet de vonde fólelsene dine hos en psykolog, det er tydelig at du trenger á fá snakket det ut. Og med á snakke ut hva du frykter og hva som er vanskelig for deg, sá kan dette ogsá lette mer pá den frykten du fóler innvendig. Nár han dór sá er det mer sannsynlighet for at han vil ikke lenger ha mer mulighet for á sáre deg og ditt barn. Ikke la den frykten ta kontroll over deg og ditt liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar, det gir jo egentlig mening i hodet mitt. Men er en del redd og kan gjerne "føle" at noen ser på meg osv. Men likevel så klarer jeg da å tenke at jaja om det virkelig er en ånd som befinner seg her i rommet med meg så har den ingenting som driver den til å gjøre noe mot meg/ da kan den like gjerne gjøre noe med gulvet/naboen/hva enn. Da blir det tilfeldigheter. Mens faren min, han føler jeg er villig til å gjøre alt (han kan) for å få tak i meg. Men han er jo veldig fanget i sitt eget sinn også da, sånn som det med at han ikke kan reise opp til byen jeg bor for å lete etter meg fordi han ikke klarer å komme seg på en lengre tur ved hjelp av offentlig transport.. Planlegging og spesielt penger/finne riktig transport. Kanskje noen av de samme begrensingene vil gjelde etter at han dør? Jeg tør iallefall ikke nærme meg begravelsen i tilfelle han 'følger etter meg' derfra.. Leiligheten kommer jeg ikke til å nærme meg etter han dør og gjenstander da kan det f.eks ikke være et armbånd han gav meg mange år før han døde ikke sant? Hva med bilder av han da?

Har også tenkt på dette som noen skriver om å ha negativ energi og at jeg derfor kan tiltrekke meg noe på den måten. Jobber veldig mye for å holde meg positiv og åpen (ikke mot ånder :P ) Har ikke turt å nevne det for psykologen min for er redd jeg skal høres gal ut og at h*n skal bli bekymret for barnet mitt.. Men kan jo hende det bare henger sammen med ptsd?



Anonymous poster hash: 2f83c...5c4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du redd for noe som kanskje ikke skjer?

(Jeg skal ikke forsøke å fortelle deg at døde personer ikke drar hjem til deg og barnet for å terrorisere deg, fordi jeg går ut fra at du ikke vil tro på det uansett.)

Hvordan skal spøkelset kunne dra til et sted det ikke har vært for å plage noen der?

Henger ikke spøkelser rundt der de var mens de levde?

Om du seriøst mener du behøver hjelp, kan du be en prest fra den katolske eller den lutherske kirken om å komme hjem til deg og velsigne hjemmet ditt for å fylle det med god ånd og beskytte det fra uønsket besøk fra den andre siden.

Dette har de lange tradisjoner på.

Katolikker henger kors over dørene i huset for å hindre at negative energier beveger seg inn.

De får en prest til å velsigne hjemmet og be om beskyttelse for det for all framtid.

Du kan jo ringe dem. Det er iallefal mere effektivt enn å vifte med brennende urter innimellom.

Trodde kanskje de kunne bevege seg 'fritt' over verden. Jeg er redd fordi i hodet mitt kan det skje, og det er nok i denne sammenheng. Jeg har egentlig ikke gjort han noe, men han selv mener jo at jeg og søsken har sviktet han, vi skylder han, han fortjener, vi bør, osvosv. I hans øyne er det jeg som har gjort han urett ikke omvendt og da blir jo det sannheten på samme måte som om jeg faktisk hadde gjort han noe vondt? Eller?

Han er faktisk katolikk også, takk for forslaget.

Anonymous poster hash: 2f83c...5c4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blomsterert

Min oppriktige mening er at slik som han har oppført seg så åker han rett til helvete, og der blir han.

Det er mange gale mennesker der ute, men de er gale når de er i live. Når de er døde, så er ikke mer enn vonde minner. Minnene dine må du jobbe med (søk hjelp for det) og de kan hjemsøke deg, men personen som har skapt minnene er død og vil ikke hjemsøke deg som er spøkelse.

All min sympati med Ts og familien,ikke tro annet. Men hvorfor skal syke mennesker ende i et helvete?

Du skjønner at faren her har en alvorlig lidelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

tusen takk for svar, det gir jo egentlig mening i hodet mitt. Men er en del redd og kan gjerne "føle" at noen ser på meg osv. Men likevel så klarer jeg da å tenke at jaja om det virkelig er en ånd som befinner seg her i rommet med meg så har den ingenting som driver den til å gjøre noe mot meg/ da kan den like gjerne gjøre noe med gulvet/naboen/hva enn. Da blir det tilfeldigheter. Mens faren min, han føler jeg er villig til å gjøre alt (han kan) for å få tak i meg. Men han er jo veldig fanget i sitt eget sinn også da, sånn som det med at han ikke kan reise opp til byen jeg bor for å lete etter meg fordi han ikke klarer å komme seg på en lengre tur ved hjelp av offentlig transport.. Planlegging og spesielt penger/finne riktig transport. Kanskje noen av de samme begrensingene vil gjelde etter at han dør? Jeg tør iallefall ikke nærme meg begravelsen i tilfelle han 'følger etter meg' derfra.. Leiligheten kommer jeg ikke til å nærme meg etter han dør og gjenstander da kan det f.eks ikke være et armbånd han gav meg mange år før han døde ikke sant? Hva med bilder av han da?

Har også tenkt på dette som noen skriver om å ha negativ energi og at jeg derfor kan tiltrekke meg noe på den måten. Jobber veldig mye for å holde meg positiv og åpen (ikke mot ånder :P ) Har ikke turt å nevne det for psykologen min for er redd jeg skal høres gal ut og at h*n skal bli bekymret for barnet mitt.. Men kan jo hende det bare henger sammen med ptsd?

Anonymous poster hash: 2f83c...5c4

Bra du kom inn på dette selv,for selv om en tror på overnaturlige ting,så er det ikke helt ok å være så redd du er for dette. Tankene du har rundt det her må slite veldig på deg,og jeg syns så absolutt at du skal si dette til psykologen din. At du er redd for å fortelle dette,sier jo noe om at du skjønner at dette ikke er helt bra. Er det ikke bedre å få sortet disse tankene hos psykologen før det blir verre da?

For det kan det bli,og tenk heller på at barnet ditt fortjener en trygg og glad mor,fremfor at du er redd og bekymret,og sikkert stresset pga dette.

Håper du tar vare på dere,lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All min sympati med Ts og familien,ikke tro annet. Men hvorfor skal syke mennesker ende i et helvete?

Du skjønner at faren her har en alvorlig lidelse?

Hva slags lidelse han har vet jeg ikke. At han åker rett til helvete, var en ment som en "betryggende utrykksmåte" med tanke på at TS er redd for spøkelset av sin far som har vært slem mot henne :) Jeg tror det er minner som hjemsøker, ikke reelle gjenferd.

Edit: Jeg ser at det kan virke litt grusomt å sende folk til helvete, men det var ikke ment på en lei/slem måte.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...