Gå til innhold

Det er 1mnd til jul.


Tøytigern

Anbefalte innlegg

Da er det en mnd til jul og kalkun med små rosenkåler og (smakløs) saus...

:nissegutt:

Også presanghelvetet, da selvsagt. Man må ikke glemme gavene man er pålagt å bytte/gi bort.

Jeg syns det mest slitsomme med hele julen er det der gavehelvetet.

Hele julaften dreier seg om å pakke ut ting...

Jeg liker bedre det med å spise maten og juleevangeliet og de sakene der.

Men ellers så blir det jo greit. Litt fest og masse klementiner og min yndlingskake: Kransekaken.

Kransekaker er gode. (Somregel. Noen er ikke så gode, hvis det nesten ikke er mandler i dem.)

Også liker jeg nyttårsaften. :kristin:

Det jeg liker aller minst med julen, nest etter gavehelvetet, er alle de periode-drankerne og alkoholikerne som bruker fridagene til å være konstant møkkings. Jeg vil oppriktig få beklage på forhånd, til alle dem som må leve med alkiser i julen, at det faktisk snart er jul.

Jeg syns også synd i de barna som ikke får mat, men går sultne hele julen og romjulen, fordi foreldrene er opptatt med å være fulle.

Jeg syns også synd på dem som må barrikadere seg på rommet, eller holde seg borte fra hjemmet på nettene hele julen, så de ikke skal bli mishandlet helseløs. Til alle dem beklager jeg at det snart er jul...

Til alle de barna som må bli familiens foreldre, sender jeg en varm tanke. Verden ville vært et mørkere sted uten deres omsorg. Måtte Gud velsigne dere i denne julen som kommer, og i framtiden. Jeg håper at dere en dag har det hundre prosent bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til alle dere som banker familiemedlemmer:

Vi vet alle sammen at dere gjør det fordi dere har elendig samvittighet, og derfor går dere løs på dem som er årsaken til den dårlige samvittigheten.

Å gjøre det vil ikke gi bedre samvittighet. Bare så dere er klar over det på forhånd.

Til dere som vet dere vil oppleve vold:

Nå er tiden for å begynne å lege en plan for hvor dere kan dra/være/skaffe hjelp, når dere føler at ting blir farlige, denne julen.

Ikke vær redde for å bruke Politiet. Ring dem, når det er tendenser til vold/ vold i hjemmet/husbråk og dere er redde. Lær dere nummeret på forhånd. Sett det på speed-dial i telefonen.

Ha også nummer til krisesenter, eller venner, der dere har snakket med noen på forhånd og vet dere kan få hjelp/ reise til midt på natten ved behov.

Ikke vær redde for å sette grenser for andres vold mot dere.

Dere har ikke gjort noe galt. Den som slår gjør det fordi vedkommende tror han/hun vil føle seg bedre ved å plassere skylden for at de slev har feilet over på noen andre.

Hvis du er et barn som er redd, kan du ringe/maile/chatte med røde kors https://www.korspahalsen.no/ , ringe sosial vakttjeneste ( i Oslo ringer du legevakten og venter på svar og ber om sosial vakttjeneste. 22 93 22 93 ) eller barnevernsvakten www.116111.no.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker alle rundt om i Norge en førjulstid som blir fin og en jul som blir en av dem som du vil huske at var god.

:nissevink::tree:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ikke glem det evige presset om at alt skal være sååå perfekt den dagen.. mødre som pplutselig giftet seg og har glemt barna, ser bare sin nye flamme nå. søsken som går med på å være i samme hus som mor kun fordi storesøster kommer "hjem". hvorfor må mor få alt til å se perfekt ut på facebook? nå kooser vi oss dere!!

Jeg vil jo at datteren min skal ha en jul med mer familie enn kun meg, men aller mest vil jeg velte hele julebordet, hive maten gjennom vinduet, gruse tilbehøret i veggen. Ta med søsken og dra hjem til meg istedet. Så kan hun sitte der med mannen sin og tenke på hva som ble feil.

mange år siden jeg flyttet, mange år siden pappa flyttet også men slle de juletidene og så klart resten av året med vold fra han. Mamma som ikke gjorde en drit og det var vel ikke å ille da hun gjorde det samme heller, hun var tross alt ikke like truende som han. men men- alt ser bra ut på facebook :)



Anonymous poster hash: b5ec3...62a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...