Gå til innhold

Kristine vs muslimer


hjelpme4

Anbefalte innlegg

I diverse fora samt diverse diskusjoner har jeg sett hvordan kristne argumenterer for at islam er antikrist osv. Dere kjenner sikkert til deres argumenter bedre enn meg. Men hvorfor har det seg slik at kristne føler stort forakt mot islam? Muslimer respekterer den kristne troen selv om de ikke er enige i Jesus rolle, men de tyr ikke til brutale virkemidler som kristne gjør.

Da snakker jeg ikke om saklige argumenter, men argumenter som er basert på eventyr som bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, Muslimer steiner folk som ikke konverterer til Islam....



Anonymous poster hash: 0a74e...a94
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen. Har ingenting i mot Islam. Har flere muslimske venninner :)



Anonymous poster hash: 43ffb...1df
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Muslimer steiner folk som ikke konverterer til Islam....

Anonymous poster hash: 0a74e...a94

Jeg har ikke blitt steinet enda ihvertfall. Har du? :)

Anonymous poster hash: 43ffb...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Religion generelt er farlig. Skaper krig, kjønnsdiskriminering, hat og fordommer.

Å være religiøs er farlig når flere kommer sammen og skaper en forvrengt sannhet av hva religionen står for. Ingen forskjell om en er muslim eller kristen. Alle religioner har mye blod på sine hender, og det er sprøtt at noen velger å skape tilhørighet til styggedommen.

Hilsen Ateist!



Anonymous poster hash: 2ab3a...f78
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion generelt er farlig. Skaper krig, kjønnsdiskriminering, hat og fordommer.

Å være religiøs er farlig når flere kommer sammen og skaper en forvrengt sannhet av hva religionen står for. Ingen forskjell om en er muslim eller kristen. Alle religioner har mye blod på sine hender, og det er sprøtt at noen velger å skape tilhørighet til styggedommen.

Hilsen Ateist!

Anonymous poster hash: 2ab3a...f78

Hehe, ganske morsomt med slike lite reflekterte mennesker som deg :)

Anonymous poster hash: 43ffb...1df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er Kristine som er mot muslimer?

Anonymous poster hash: 9f804...b79

De er mange ;). Hvis du går til sians/miff Facebook hjemmeside, så finner du disse krypene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid vi kristne som skal hetses for at noen føler stor forakt for islam. Alltid er det de kristne som misliker islam, alt er de kristnes feil. Folk må snart se til å få opp øynene for sånn er det ikke. Islam er faktisk like ille der de henretter mennesker som ikke er muslimer. :nei: Folk som ikke konverterer til islam blir steinet eller drept. Bare se på IS og hva de gjør! Denne uken ble en buss stoppet i Kenya der en islamsk terrorgruppe gikk inn på bussen, ba folkene sitere koranen. De som ikke kunne det, henrettet de. De fant id kortene til disse stakkars menneskene og fant ut hvor de kom fra, de ble delt i to grupper. De som var muslimer fikk gå tilbake til bussen, mens de som ikke var muslimer ble skutt i en grøft.

Jeg er så møkk lei av at det alltid er de kristne som er synderene her og at det er vi som skal bli kalt rasister fordi noen føler stor forakt mot islam. ISLAM er jo faktisk LIKE ILLE SELV, om ikke VERRE. :opplyser: De er like mye rasister som oss, der de driver å henretter folk som ikke er hører til islam. Nei vet du hva, kom ikke her sier jeg bare :fy_fy:



Anonymous poster hash: f2750...cee
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ganske morsomt med slike lite reflekterte mennesker som deg :)

Anonymous poster hash: 43ffb...1df

Jeg synes at det er et meget reflektert svar. OG uten tvil ville et religionsfritt samfunn fremmet kjærlighet til individet og ikke en eventyfigur man dreper for. Blod og religion er som hånd i hanske

Anonymous poster hash: ec6eb...302

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, Muslimer steiner folk som ikke konverterer til Islam....

Anonymous poster hash: 0a74e...a94

Hvis jeg skal begynne å ramse opp hva kristne har gjort mot ikke-kristne gjennom tidene kommer det til å ta meg en dag.

Har absolutt ingenting imot religion, tvert imot synes jeg det er spennende, men Islam er ikke den eneste religionen som har "blod på hendene" for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid vi kristne som skal hetses for at noen føler stor forakt for islam. Alltid er det de kristne som misliker islam, alt er de kristnes feil. Folk må snart se til å få opp øynene for sånn er det ikke. Islam er faktisk like ille der de henretter mennesker som ikke er muslimer. :nei: Folk som ikke konverterer til islam blir steinet eller drept. Bare se på IS og hva de gjør! Denne uken ble en buss stoppet i Kenya der en islamsk terrorgruppe gikk inn på bussen, ba folkene sitere koranen. De som ikke kunne det, henrettet de. De fant id kortene til disse stakkars menneskene og fant ut hvor de kom fra, de ble delt i to grupper. De som var muslimer fikk gå tilbake til bussen, mens de som ikke var muslimer ble skutt i en grøft.

Jeg er så møkk lei av at det alltid er de kristne som er synderene her og at det er vi som skal bli kalt rasister fordi noen føler stor forakt mot islam. ISLAM er jo faktisk LIKE ILLE SELV, om ikke VERRE. :opplyser: De er like mye rasister som oss, der de driver å henretter folk som ikke er hører til islam. Nei vet du hva, kom ikke her sier jeg bare :fy_fy:

Anonymous poster hash: f2750...cee

Vet du forskjellen på muslim og islamist?

Anonymous poster hash: 43ffb...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du forskjellen på muslim og islamist?

Anonymous poster hash: 43ffb...1df

Forskjellen er vel egentlig bare at førstnevnte ikke er muslim da vedkommende ikke følger koranen og mohammeds eksempel, mens sistnevnte gjør det og ergo er muslim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg teller kristendom som andre religioner. Plager de ikke meg så bryr jeg meg ikke. Islam har vel et elendig ønske å ha teokrati som styreform, derfor er jeg mer imot den religionen enn andre religioner som klarer å tilpasse seg innenfor et demokrati.

Er en god grunn at mange muslimske land er bakvendte fordi teologien deres er tolket slik at et sharia teokratisk styre er bedre enn menneske lagde aka (Demokratiske) lover. Så av den grunn er jeg imot Islam. Inntil de har en åpen kritisk debatt om tolkning, og en åpen debatt om dette, så støtter jeg ikke Islam som støtter å prakke andre land med teokratisk styre. Absolutt nei fra meg.

Endret av PaparaGoWest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhaegar Targaryen

Tja, Muslimer steiner folk som ikke konverterer til Islam....

Anonymous poster hash: 0a74e...a94

les litt historie om kristnedommen så vil du fort finne ut at kristne ikke er så mye bedre en muslimer.

Både kristne og muslimer har utført grussomheter.

Forskjellen ligger selvsakt i at kristne land har sluttet med det. Mens mange muslimer forsetter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At islam krever drap på ikke troende er skjært løgn, og virker motstridende. Hvorfor løp jødene fra de kristne til en sharia styrt Spania? Jo, fordi de kristne drepte jødene på grunn av troen, mens muslimene ikke gjorde det .

Jeg som nordmann er mer redd for kristendommen enn andre religioner. Det er de som har mest blod på henda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen ligger selvsakt i at kristne land har sluttet med det. Mens mange muslimer forsetter.

Please ikke bruk fortiden til kristne til å forsvare islam som praksis i dag. Det hjelper ingenting. Man bommer bare på blinken ved å gjøre slik. Dere kan vær så god å prate hvor ille kristne var etter at islam har roet seg ned med terror som det står for det meste av verden i dag.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_designated_terrorist_organizations#Organizations_currently_officially_designated_as_terrorist_by_various_governments

Jeg som nordmann er mer redd for kristendommen enn andre religioner. Det er de som har mest blod på henda.

Da har du blandet historiske vrangforestillinger i hodet med nåtiden.

Endret av PaparaGoWest
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...