Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt lenger?


AnnaBallerina

Anbefalte innlegg

For 1,5 år siden ca bestemte jeg meg for å gå ned i vekt. Det har gått i et fint temp fra 74,5 kg til 58-59 kilo. (er 1.65 høy) problemet er at jeg ikke går ned mer. Jeg føler jeg gjør alt det riktige, følger samme opplegg som jeg alltid har gjort, men det funker liksom ikke lenger. Det gjør at jeg blir veldig umotivert, og får lyst å bare spise godteri sånnsom før igjen:( jeg vil ned til 54 hvertfall, men de kiloene er de vanskeligste. Jeg får det bare ikke til. Noen sommar gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Maja*

Har du redusert kaloriinntaket? Husk at en mindre person trenger mindre kalorier for gå ned i vekt. Lett å glemme når du har vært større ;)

Om du ikke vil reduserer kaloriinntaket må du øke treningsmengden, men du må iallefall forebrenner mer enn du inntar.

Kjempebra jobbet med vektnedgangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er nok nøkkelen til videre vektnedgang. Jeg vet ikke hvor mye du trener nå, men husk at trening gir vektøkning i form av økning i muskelmasse. Det betyr ikke at fettprosenten din ikke går ned. Basert på informasjonen du oppgir vil jeg si at du har optimal vekt og burde ikke gå ned noe særlig. Hvis du fortsatt er missfornøyd kanskje det hjelper med litt toning? Kombiner trening med vekter og kardio.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Til å begynne med spiste jeg 1600 kcal til dagen, etterhvert gikk jeg ned til 1300 kcal. Og fortsatte ned i vekt, helt til jeg stoppa opp. Det som gjør det vanskelig er at jeg føler meg konstant sulten når jeg spiser 1300 kcal :-( jeg får skikkelig følelsen av å være på slankekur/sultekur. Det fjerner litt av livsgleden. Når jeg lå på 1600 kcal (og veide mer) så gikk jeg ned i vekt, følte jeg spiste godt og sunt og hadde energi og følte meg kjempebra. Kanskje jeg fordeler kcal feil? Jeg velger det magreste for å få mest ut av kcal, men likevel føle jeg det er for lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

1300 kalorier er litt lite. Hvor lenge har du stått på stedet hvil? Husk at det tar 3 mnd. for en ny vekt å stabilisere seg.

Ellers så synes jeg også at du ikke skal fokusere så mye på vekten nå, men på foredelingen mellom fett og muskler.

Jeg vil anbefale et kosthold med mye proteiner fra egg, kylling, magert skinkepålegg, karbonadedeig, sunt fett fra valnøtter/mandler, solsikkeolje, avocado, trege karbs fra grønnsaker/grove kornprodukter, drikke mye vann og unngå for mye salt.

For min del så fungerte det veldig godt med dette kostholdet kombinert med jogging. Joggingen brenner fettet effektivt, men jeg har beholdt muskelmasse og har blitt stram og definert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle Gunnes

Fordi kroppen sannsynligvis har funnet sin trivselvekt. Så enkelt.

Det tror jeg også.

58 kg fordelt på 165 cm er perfekt det. Godta at du har en flott kropp med, ifølge alle skjermaer, normal vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...