Gå til innhold

Utenlandsk piss mat


Reltos

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe imot mat. Måltider er kjempe stas. Kjøttkake og poteter med brun saus. Fiskepudding med hvit saus og poteter og karri osv.

Men så mye utenlandsk mæl. Altså, de sier jeg skal være åpen for mat. Selv om det heter noe forkastelig og virker pyton. Nei da driter jeg i åpenhet. Ta vårrullene og send dem til Oslo, der kebabsjappen ligger også. Ellers takk. Tar heller å inviterer taco folket ifra Mexico heller.

Endret av Reltos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva vil du frem til?

Smaken er som baken, det vet da alle.

Anonymous poster hash: 920df...1df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva Reltos? Selvom jeg er enig med deg at kjøttkaker i brun saus og fiskekaker i hvit saus er det beste innen mat, så må vi nok bare lukke øynene og prøve å stenge ute at andre svelger sånn utlendingsmat.

Det virker dessverre som om dagens unge har en smakssans mer lik indere og kinamenn enn nordmenn. Dette er dessverre slik det blir når landets innvandringspolitikk er som den er i dag; kulturen vår forsvinner.

Det synes jeg er synd, men vi må bare være sterke og spise den maten som er norsk og best!

Herborg

Endret av Herborg Knudesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet. Også disse som spiser vegetarmat uten å være vegetarianer da, huff! Så fine og fjonge atte! Send den maten tilbake til dyrene.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonell norsk kost som fiskepudding med KARRI???



Anonymous poster hash: b0f48...965
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva Reltos? Selvom jeg er enig med deg at kjøttkaker i brun saus og fiskekaker i hvit saus er det beste innen mat, så må vi nok bare lukke øynene og prøve å stenge ute at andre svelger sånn utlendingsmat.

Det virker dessverre som om dagens unge har en smakssans mer lik indere og kinamenn enn nordmenn. Dette er dessverre slik det blir når landets innvandringspolitikk er som den er i dag; kulturen vår forsvinner.

Det synes jeg er synd, men vi må bare være sterke og spise den maten som er norsk og best!

Herborg

Må bare le litt av dette. Jeg er en av disse "dagens unge" og jeg elsker norsk tradisjonsmat. Men jeg er også åpen for gode smaker fra andre kulturer. Regner med at du ikke spiser pizza, lasagne eller taco? For det er jo også "sånn utlendingsmat" ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden var det masse orientalske krydder i norsk mat. Fiskepudding og medisterkaker var fulle av karri, chili og alt annet som smaker "pakkis". Det var først for ca. hundre år siden at man av en eller annen uforståelig grunn sluttet å bruke krydder i norsk mat (bortsett fra fiskebollene). Dessverre forbinder alle i dag norsk mat med smakløst skvip. Takk gud for at vi har fått krydder tilbake på det norske kjøkken, sier nå jeg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moro.

Jeg lurer så på hva som foregår i hodet til folk som TS. Hvordan han liksom bare tenker over disse tingene og føler at de gir mening. Deretter velger han å sette seg ned ved PC-en og skrive et slikt innlegg, et innlegg som ikke gir mening hverken språklig eller innholdsmessig, før han leser gjennom og tenker at "Dette - DETTE skal jeg legge ut, for her hadde jeg et jævlig godt poeng!".

Jeg har så lyst til å være i et sånt hode i bare en eneste dag. Bare for å se. Og forstå.



Anonymous poster hash: 211d4...343
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen utenlandsk mat er god, og noen ikke. Og det har infiltrert hjemmet. Jeg driter i bacalao eller den hersens moussaka retten. Lager aldri normal mat, men alltid utenlandsk møl. Få de vekk.

Endret av Reltos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen utenlandsk mat er god, og noen ikke. Og det har infiltrert hjemmet. Jeg driter i bacalao eller den hersens moussaka retten. Lager aldri normal mat, men alltid utenlandsk møl. Få de vekk.

Skulle tro du var utlending selv, ut fra måten du skriver på. Dårlig norsk, rett og slett. Maken til uforståelig vrøvl.

Anonymous poster hash: f975b...788

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle tro du var utlending selv, ut fra måten du skriver på. Dårlig norsk, rett og slett. Maken til uforståelig vrøvl.

Anonymous poster hash: f975b...788

Samme her. Din norsk er helt forferdelig. Jeg er helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Norsk tradisjonskost" er in som bare det. Du er ikke noe annet enn et offer for mat-moten, selv om du prøver å kamuflere det med et hat mot mat fra utlandet. Du tror du er spesielle, men sannheten er at du ikke er noe annet enn en mat-hipster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...