Gå til innhold

Stygge vs pene mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem tror dere har høyest livskvalitet av pene og mindre pene mennesker? Jeg fikk bare en rar tanke her om dagen og ønsker å høre andre rares tanker. Jeg kjenner så mange "i'm sexy and i know it"-jenter, som bare går de kjekkeste mannfolka som finnes der ute og ser litt ned på meg fordi mannen min er skalla og litt rund i kantene. Jeg gikk for noe så dumt som personlighet nemlig!

Men hvordan tror dere det er å være sammen et menneske som er fiksert på sitt og andres utseende? Tror dere mindre pene mennesker har det bedre siden de ikke kommer til å bli dumpa med en gang kjerringa finner seg en ny fyr med enda finere six-pack?

Kjør diskusjon!

Anonymous poster hash: 4608c...86f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle mennesker møter motgang, men pene mennesker får mye gratis sammenlignet med oss som ikke er så mye å se på.

Anonymous poster hash: 4743d...d50

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som dømmer andre etter personligheten.

Noe som tydeligvis ikke gjelder deg ettersom du tar det for gitt at pene mennesker er fikserte på eget og andres utseende og ikke har noe annet å by på enn six packen sin.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tror dere har høyest livskvalitet av pene og mindre pene mennesker? Jeg fikk bare en rar tanke her om dagen og ønsker å høre andre rares tanker. Jeg kjenner så mange "i'm sexy and i know it"-jenter, som bare går de kjekkeste mannfolka som finnes der ute og ser litt ned på meg fordi mannen min er skalla og litt rund i kantene. Jeg gikk for noe så dumt som personlighet nemlig!

Men hvordan tror dere det er å være sammen et menneske som er fiksert på sitt og andres utseende? Tror dere mindre pene mennesker har det bedre siden de ikke kommer til å bli dumpa med en gang kjerringa finner seg en ny fyr med enda finere six-pack?

Kjør diskusjon!

Anonymous poster hash: 4608c...86f

Nå tror jeg ikke jeg er særlig pen, men du legger jo ikke akkurat opp til diskusjon. Du spør i praksis om vi tror det er best å være intelligent, snill og i et kjærlig forhold basert på kompatible personlighetstrekk eller å være en dum bimbo som ligger med menn som dumper dem støtt. Svaret er åpenbart, men det er jo ikke i nærheten av så svart/hvitt i virkeligheten, selv om jeg forstår at du strekker det for eksempelets skyld.

Anonymous poster hash: 401ef...5a1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at det ikke finnes noen perfekte mennesker der ute. Altså ikke noen som er en 10'er på den oppfunnet skalaen folk bruker.

Hvorfor? Fordi ALLE mennesker ser på andre mennesker forskjellig, men noen kanskje veldig likt.

Jeg får stadig høre at denne jenta her må du bare se på jobben eller hjemme, men så viser det seg ofte det at han og jeg har helt forskjellige ting vi liker eller blir tiltrukket av. Han var i skyene når han så henne, mens jeg var mer på "meh" sett bedre.

For oss mannfolk er det veldig "viktig" å prøve å sile ut de som er naturlig fine og de som bruker 5kg med sminke for å bli fine. Sistnevnt må jo ha verdens dårligste selvtillit og oppsøke en psykolog snarest.

Det er helt greit med litt sminke, men i de siste årene har det bare tatt helt av.

Men hvordan tror dere det er å være sammen et menneske som er fiksert på sitt og andres utseende? Tror dere mindre pene mennesker har det bedre siden de ikke kommer til å bli dumpa med en gang kjerringa finner seg en ny fyr med enda finere six-pack?

I det lange løp har ikke noen det bedre enn andre. Man må bare finne seg en motpart som ser etter det samme som deg. Altså six-packen er "Main-priority livet ut" eller er det slutt. Noe som ytterst sjeldent er en realitet.



Anonymous poster hash: 8d441...bce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg får ut av hovedinnlegget er at du TS fremstår ekstremt utseendefiksert selv. Og det høres slitsomt ut.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt hvordan enkelte må vri og vrenge på åpningsinnlegget

til TS for å "ta" han/henne når det nevnes noe som andre ikke liker

eller er enig i. KG er som en plate med hakk til tider.



Anonymous poster hash: bf367...372
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er pros og cons ved begge.

Men jeg tror jeg ville foretrukket å være pen fremfor det motsatte.

Jeg tenker at mange pene mennesker går i en slags felle, hvor de blir vant med oppmerksomhet og vant med å "bare få ting i fanget". Dette er selvfølgelig ikke bra!

Jeg har et par venninner som er av typen "I'm sexy and I know it". Det er de minst selvstendige damene jeg noen gang har møtt. Og når de først nærmer seg et forhold, dumper han henne fordi hun er for kravstor og bitchy. Grunnen til at de begynte med henne var på grunn av det lokkende utséendet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med kjendiser også, fordeler og ulemper der også, men de

fleste hadde nok foretrukket å være "noen" enn ingen om de hadde et

valg.



Anonymous poster hash: bf367...372
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil innrømme at jeg er pen - får hvertfall høre det stadig. På en måte er det slitsomt; du føler du må se bra ut hele tiden fordi du er kjent for å være pen.



Anonymous poster hash: efef0...0fe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når inngangen på ett forhold baseres på noe overfladisk som hovedsaklig utseende, så må en forvente att forholdet deres hovedsaklig blir overfladisk også. Om de er lykkeligere tror jeg ikke i det hele, det krever andre ting på ett annet nivå og det har ikke så mye med utseende og gjøre. Innlegget over her sier litt om det samme.

Men den menneskelige psykologi er ganske interessant for legg merke til hvordan folk velger andre i forhold til hva de tror om seg selv. Er man en kjent skuespiller, så kan man ikke være i lag med en som bare jobber på fabrikk. Man må ha en som har litt den samme sosiale status som seg selv, en annen kjendis. Så gifter de seg spektakulært og kommer i se og hør. Så skiller klovnene seg etter noen tid.

Hvorfor må kongelige finne noen som helst er noe stort, som Madelen finner seg en business millionær fra usa. Har ikke Sverige gode nok mennesker for henne. Kansje hun hadde funnet en som jobbet på den lokale butikken ? Sånn holder ekklingene på og sørger for att skilsmisseprosenten holder seg oppe, det samme med salget til sladrebladene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tror dere har høyest livskvalitet av pene og mindre pene mennesker? Jeg fikk bare en rar tanke her om dagen og ønsker å høre andre rares tanker. Jeg kjenner så mange "i'm sexy and i know it"-jenter, som bare går de kjekkeste mannfolka som finnes der ute og ser litt ned på meg fordi mannen min er skalla og litt rund i kantene. Jeg gikk for noe så dumt som personlighet nemlig!

Men hvordan tror dere det er å være sammen et menneske som er fiksert på sitt og andres utseende? Tror dere mindre pene mennesker har det bedre siden de ikke kommer til å bli dumpa med en gang kjerringa finner seg en ny fyr med enda finere six-pack?

Kjør diskusjon!

Anonymous poster hash: 4608c...86f

I lengden tror jeg du har det langt bedre enn folk som hele tiden må passe på hva andre synes om dem. Det må være veldig slitsomt i lengden... og sikkert ensomt for en del av de også. Du får vente og se hvor lykkelige disse virker når de blir såpass gamle at utseendet ikke gjør de populære lenger :-P.

Anonymous poster hash: f5160...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man må bruke mer enn 5 minutter på å forbedre utseendet før man går i butikken så har man et problem, enkelt og greit.



Anonymous poster hash: bf410...8e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Detpositive med å ikke være pen er at folk ikke blir sammen med deg pga utseendet ditt.

Anonymous poster hash: 9d99d...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hooty McOwlface

Jeg kunne ikke vært sammen med en veldig utseendefiksert person. Jeg har vært med et par som har vært helt på grensen, og jeg blir litt selvbevisst av det. Så fort man oppdager hvor overfladisk og kravstor han egentlig er så begynner man å se seg selv gjennom hans øyne og finne feil. Man vil jo ha en kjæreste hvor man bare føler seg vakker i hans blikk, uansett hvilke skavanker man måtte ha, eller om man er syk, sminkeløs osv. Ikke en kjæreste hvor man nesten føler man må avlyse daten om man har fått en kvise.

Jeg trenger en som har et avslappet forhold til utseende og synes det er personligheten min som gjør meg attraktiv. Kanskje mindre pene har en fordel sånn sett, større sannsynlighet for at det er akkurat det en fyr som faller for dem føler. Imens pene står mer i fare for å tiltrekke seg overfladiske menn som setter personlighet i andre rekke. Oppskrift på katastrofe.

Men sånn generelt mener jeg det er en fordel å være pen, da. Det er jo ikke gitt at man må være en overfladisk idiot fordi man ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som dømmer andre etter personligheten.

Noe som tydeligvis ikke gjelder deg ettersom du tar det for gitt at pene mennesker er fikserte på eget og andres utseende og ikke har noe annet å by på enn six packen sin.

Personene TS refererer til viser gjennom sin atferd en selvforståelse som burde være egnet til å vekke en viss bekymring både mht vedkommendes intellektuelle utrustning (eller mangel på sådan) og personlighet. Og med slike skavanker hjelper dessverre ikke et vakkert ytre. Utseendet fortar seg dessuten drastisk med årene (og det gjelder også de som aktivt prøver å fortrenge at det gjør det), mens klokskap og karakter varer.

Anonymous poster hash: 2435e...e02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mennesker jeg kjenner er det ingen spesifikk korrelasjon. Jeg kjenner lykkelige mennesker av over middels, middels og under middels utseende. Tilsvarende ulykkelige.

Lykke bunner som regel ut i takknemlighet - noen er takknemlige for alt som er bra i livene deres, og fokuserer paa det.

Hvorvidt noen holder sammen i et forhold/ekteskap handler forst og fremst om deres kriterier ved valg av partner samt holdning til monogami. Noen leter etter et menneske de kan vaere et "team" med, en partner som de kan bygge et liv sammen med. De forventer ikke perfeksjon, men kjaerlighet, staa paa vilje og iblant evnen til aa innga kompromiss. Mennesker kan ha den evnen uavhengig av hvordan de ser ut.

Naar noen mener at vakre mennesker er lykkeligere handler det forst og fremst om at de legger bedre merke til disse. Om man kjenner en kvinne som er ung, vakker, har penger og ser ut til aa leve livet, saa blir det noe man biter seg merke i, "hvis jeg hadde det utseendet og de pengene...". Naar man tenker etter, er det som regel like mange med middels god raad og et middelmaadig utseende som har det like bra. Det har bare ikke samme "innpakning".

Noe fokus paa utseendet er en god ting. Kvinnelig attraktivitet handler mye om effort, og det aa anerkjenne det og ikke slutte aa passe paa vekten, stelle haaret og sminke seg selv om man er i et langvarig ekteskap er viktig. Det handler ikke bare om fremtreden i seg selv, men at det sier til mannen "jeg vil ta meg godt ut for deg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hvem tror dere har høyest livskvalitet av pene og mindre pene mennesker? Jeg fikk bare en rar tanke her om dagen og ønsker å høre andre rares tanker. Jeg kjenner så mange "i'm sexy and i know it"-jenter, som bare går de kjekkeste mannfolka som finnes der ute og ser litt ned på meg fordi mannen min er skalla og litt rund i kantene. Jeg gikk for noe så dumt som personlighet nemlig!

Men hvordan tror dere det er å være sammen et menneske som er fiksert på sitt og andres utseende? Tror dere mindre pene mennesker har det bedre siden de ikke kommer til å bli dumpa med en gang kjerringa finner seg en ny fyr med enda finere six-pack?

Kjør diskusjon!

Anonymous poster hash: 4608c...86f

Jeg tror de middels pene har høyest livskvalitet.

Jeg har "slitt" med å være "for pen" hele livet.Dette har for det meste ført til mye sjalusi og ondskap mot meg.Utført av sjalu mennesker av begge kjønn.

Noe mange av dere ikke forstår eller vet-er at usedvanlig pene mennesker,like gjerne kan tiltrekke seg ekstra mye vondt som godt her i livet,vi får mer av begge deler servert ufrivillig.Mer drama og stress,bakvaskelser.sladder og dritt om oss.Oftere utsatt for psykisk vold,fysisk vold og sexuelle overgrep.Ofte grunnet sjalusi..det også.Ønske om å straffe oss,eie oss,kue oss,trykke oss ned,forde folk automatisk tror at vi er høye på pære,kunn pga utseendet.Ne som er fullstendig feil.Vi er ofte ikke helt kar over hvordan andre oppfatter oss.Vi klarer ikke å se oss selv.Slik andre gjør...

Vakre mennesker er overrepresentert som voldsoffere,særlig sexuell vold ofte pga sjalusi osv.Det er nok vi vakre mennesker som ser flest psykopater og mest ondskap i verden, i løpet av livet...

Svært mange vakre mennesker må være ekstra psykisk sterke-for å tåle alt dette....forde vi er mer utsatt også for DENNE TYPE uønsket oppmerksomhet..

Tenk over dette...ikke all oppmerksomhet er positiv oppmerksomhet.Heller ikke for oss pene.

Ingen tror pene mennesker kan ha et tøfft og vanskelig liv,eller ha det vondt..

Ingen forstår oss nesten.Annet enn andre veldig pene mennesker.Og de er det så få av.At vi føler oss ensomme og alene ofte.Og vi skjuler våre problemer for omverden.

Jeg er glad for at jeg er pen.Men jeg er ikke glad for alt jeg har opplevd,pga det...

Jeg kommer ikke til å bli så veldig gammel pga det.Det er for slitsomt.

Anonymous poster hash: f6c83...3db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...