Gå til innhold

videreutdannelse for en sosionom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lang historie, men jeg er sosionom og måtte si opp min faste jobb (nyutdannet for 8 år siden) for to år siden pga helsa. I ettertid har jeg gått fra det ene vikariatet fra det andre men også vært noe sykemeldt innimellom og her og nå. Orker ikke legge ut om helsa mi her. Er drittlei av å ikke ha en fast jobb og har funnet ut at det er begrenset med jobber jeg kan ta. Kan ikke jobbe turnus, hverken natt eller kveld går an, kan ikke jobbe i veldig fysiske jobber. Som feks hjemmetjenesten (er egentlig vikar der nå men det gikk ikke). Med andre ord jeg bør ha en kontorjobb, liker å bruke hjernen og en kontorjobb høres helt greit ut for meg. MEN arbeidsmarkedet er helt umulig, jeg har søkt på sikkert 100 jobber (da inkludert turnusjobber) disse to årene og får ikke napp på noen kontorer. Har 2 års erfaring fra tidligere i sosialtjenesten og kunne faktisk tenke meg til en kontorjobb så jeg har prioritert å søke på det. Jeg kan ikke flytte pga min mann har fast jobb.

Jeg har tenkt nå at kanskje en videreutdannelse vil gjøre det lettere for meg å få en jobb, men da må det være noe relatert til en kontorjobb, kan feks ikke ta videreutdannelse i miljøterapi. Her jeg bor er det universitet, men begrenset med studier. Hvis jeg skal studere en annen plass så må det være noe desentralisert. Jeg har nå lett på flere høyskoler og universiteter (ikke alle i landet ennå) og finner ikke noe jeg kan ta. Ca av alle er veldig konkrete, som feks rettet til å jobbe i NAV, familievernkontor, boligkontor eller annet. Og samtlige av de krever at man er i en fast jobb som er relatert, så jeg kan ikke ta disse studiene. Så jeg sitter igjen med ETT studie som jeg i farten ikke husker hva heter med det har med personal- og ledelse å gjøre. Tja, men jeg vil ikke være leder, personal kan jeg jobbe med. Men noen her som har peiling på noe annet jeg kan vurdere? Noe administrativt? Så det ikke blir så konkret, vil kunne ha en fordel i flere jobber, ikke bare personaljobber. Jeg skal se mer på andre høyskoler og univ. men supert hvis noen har litt peiling her :)

Jeg vurderer å skrinlegge denne planen og heller be NAV om en praksisplass på et kontor, for å få en fot innenfor, kan jo ikke bare peke på et kontor og si at der vil jeg ha fast jobb :kosteskaft: Tusen takk for alle innspill!

Anonym poster: 2a06d050937bab6618a90f11a9148693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...