Gå til innhold

Iphone og mobil data!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med iphone som gjør at den trekker så mye mer data enn tidligere telefoner egentlig? Nå har jeg jo alltid over 2000 og det er ikke likt meg. Tar feks å åpne messenger mye, åpne snapchat bildene?

Anonymous poster hash: 993d5...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har ingenting med mobilen å gjøre, men forbruket ditt. Spotify bruker mye om du ikke har synkroniserte spillelister, og ikke bruker offline-funksjonen. Å laste ned eller oppdatere apps bruker mye, du velge i innstilinger at app store ikke skal bruke mobildata, eller at appene ikke skal oppdateres automatisk.

Instagram bruker veldig mye data fordi det er bare bilder og videoer, og det er noe som bruker mye data generelt.

På innstillinger kan du sjekke hvilke apper som bruker mest. Innstillinger > mobilnett og så blar du helt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting med mobilen å gjøre, men forbruket ditt. Spotify bruker mye om du ikke har synkroniserte spillelister, og ikke bruker offline-funksjonen. Å laste ned eller oppdatere apps bruker mye, du velge i innstilinger at app store ikke skal bruke mobildata, eller at appene ikke skal oppdateres automatisk.

Instagram bruker veldig mye data fordi det er bare bilder og videoer, og det er noe som bruker mye data generelt.

På innstillinger kan du sjekke hvilke apper som bruker mest. Innstillinger > mobilnett og så blar du helt ned.

Jeg har aldri hatt så mye data etter jeg byttet til iphone. Å jeg bruker ikke nettet mer enn da egentlig. Har spotify i offline mode, app store oppdaterer ikke automatisk for det har jeg skrudd av. Instagram har jeg ikke, så er litt rart at jeg ska bruke så mye egentlig.

Men takk for tips. Skal gå gjennom den listen å skru av litt. Er nok noe der en plass som trekker data da:) ligger de appene som bruker mest øverst ?

Anonymous poster hash: 993d5...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke iPhone en innebygget app som viser hvor mye hver app bruker av datatrafikk?

Her står det litt for ios 7, men det har vel kommet ios 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...