Gå til innhold

Personvern på facebook.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har ett par spørsmål. Jeg vil ikke blokkere, men vil bare gjør sånn de som jeg ikke har felles venner med, kan ikke søke meg opp. Jeg fikk det til før, men nå vet jeg ikke hvordan. Prøvde å søke etter meg fra en annen profil men der dukket jeg opp. Det vil jeg ikke. Vil bare at kun de som er felles venner med oss kan søker meg opp. Ble kanskje rotete skrevet da men. Jeg har tidligere snakket med personen på facebook og har dermed meldinger så han kan søke meg opp ved å gå inn på disse. Men jeg vil ikke blokkere. Noen som kan hjelpe ?



Anonymous poster hash: a5fe6...ad7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har dessverre gått vekk fra den funksjonen at man kunne velge hvem som skulle finne deg i søk. Nå må du enten blokkere de du ikke vil skal finne deg på facebook, eller ha et falskt navn



Anonymous poster hash: 8b858...387
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da utrolig kjedelig.

Min eks har tendens til søke meg opp og skrive meldinger på fylla.

Da jeg sa at jeg kom til å blokkere han, ble han rassende. Så jeg tør ikke blokkere. Men tar en telefon til Telenor og fjerner nr mitt fra opplysningene sånn at han kan ikke ta kontakt på telefonen i det minste. Mailadressen hunsker han ikke så da er det problemet løst. Det er kun Facebook kontakt det går i. Og er så lei.

Ts

Anonymous poster hash: a5fe6...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du er redd for en person bør du ta opp med folk rundt deg (familie eller nære venner).

Men angående Facebook: skriver han meldinger til deg på veggen din eller i private meldinger?

Dersom han skriver til deg på veggen din og du ikke er venn med han, så kan du endre innstillingene slik at kun venner kan skrive på veggen din. Det er for øvrig en innstilling alle som er på Facebook bør ha. Det er ikke noen vits i å dele alt med offentligheten. Å dele med offentligheten er noe som har vært standardfunksjonalitet på Facebook i flere år og som alle anbefaler at man begrenser til kun venner.

Dersom du ikke tør/vil blokkere han, du ikke er venn med han og han sender deg private meldinger i innboksen din, kan du forsøke å sette på den filtreringen som heter "streng filtrering". Da sorterer Facebook automatisk meldinger fra hovedsakelig venner i innboksen, samtidig som andre meldinger ender opp i annet-mappen din. Det vil si at han kan fortsette å sende deg meldinger, men du vil ikke bli plaget av at de dukker opp på toppen av innboksen din hver gang han sender deg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror FB gjorde slik at alle kan søke deg opp nå, så da må du enten blokkere de du ikke vil skal finne deg, eller bruke annet navn :)



Anonymous poster hash: f1afa...555
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...