Gå til innhold

Dere som har Macbook, har dere Office pakken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg en Macbook for første gang, lurer på om jeg må kjøpe Office pakken for Mac? Eller vil jeg greie meg uten? Jeg er student og vil bruke den til skolearbeid.

Anonymous poster hash: 06bf8...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har den. Du laster enkelt pakken ned fra nettet. Jeg tror prisen er rundt 1100 kroner. Du vurderer selvsagt selv om du trenger den, men jeg innbiller meg at det er vanskelig å klare seg uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg had office pakke til min macbook, er student jeg også. Jeg har hatt god bruk for den både når jeg skal skrive oppgaver og lage PowerPoint presentasjoner.

Men tror det finnes andre skriveprogrammer du kan laste ned som er gratis? Vet ikke hvordan de fungerer, men det er jo ett alternativ :)



Anonymous poster hash: 61802...82e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er mulig å greie seg uten? Finnes det gratis programmer som jeg kan laste ned og bruke? Jeg har ikke lyst til å svi av 1100 kr hvis jeg absolutt ikke må.

ts

Anonymous poster hash: 06bf8...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er student og medlem av studentkortet.no får du 4-årig lisens på office university til noe sånt som 570,- via dem. Outlook, Word, Powerpoint og Excel er inkludert. :) Sparer en del, og man får oppdateringer i de 4 årene det gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den, er student jeg også. Gratisprogrammer lastet jeg ned i begynnelsen, og det var helt forferdelig. Aldri om jeg bruker det igjen :P Ville absolutt investert i Officepakken om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du kommer til å klare deg uten kommer jo helt an på hvor mye du skal bruke disse programmene i studiene. Om du kun tar notater for hånd og ikke skriver mye på data klarer du deg nok uten, men skal du skrive mye oppgaver vil jeg anbefale deg å kjøpe Officepakken.

Jeg har Officepakken til Mac, og er veldig fornøyd. Gratisprogrammer fungerer ikke for meg, spesielt ikke når alternativet er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde den før, men nå har jo apple kommet med en egen greie som kommer med alle nyere mac. Pages, numbers etc (de heter det).

PS: Pages er bedre enn word syns jeg, sånn forresten.

Endret av masekopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå kjøpt Office pakken. Tror det er verdt pengene, med tanke på at jeg skal skrive både masteroppgave og en del semesteroppgaver fremover :) Synes likevel at det var veldig surt å svi av 1100 kr på dette :( Ekstremt overpriset!

TS



Anonymous poster hash: 06bf8...5d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som kan anbefale noen form for skjermbeskyttelse til en Macbook Air? Jeg er veldig redd for at den skal knuse, så ett eller annet man kan klistre på skjermen hadde vært veldig greit. Og et sånt "cover" (gjennomsiktig omslag som går rundt hele pcen)? Jeg er veldig redd for at den skal få riper.



Anonymous poster hash: 06bf8...5d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Officepakken er en veldig god investering, i tillegg kan du laste den ned til flere maskiner når du har kjøpt den :) Også har du den evig, den blir oppdatert jevnlig, og er et veldig stabilt program. Om macbooken henger seg opp en sjelden gang, blir dokumentet automatisk gjennopprettet igjen når maskinen slås på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Er det noen her som kan anbefale noen form for skjermbeskyttelse til en Macbook Air? Jeg er veldig redd for at den skal knuse, så ett eller annet man kan klistre på skjermen hadde vært veldig greit. Og et sånt "cover" (gjennomsiktig omslag som går rundt hele pcen)? Jeg er veldig redd for at den skal få riper.

Anonymous poster hash: 06bf8...5d7

Finnes mye rart på ebay, der kan du også kjøpe silikondeksel som du kan ha over maskinen for å beskytte den mot vannsøl om du har den liggende i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle andre seinere, med eller uten mac:

lag dere konto på google, og bruker "Disk" eller "drive".

Der har du word, excel, powerpoint og kan lage skjemaer. I alle fall alt jeg noengang har trengt fra officepakka... Gratis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden du er student bør du se etter studentrabatt på den. Jeg kjøpte den for 700 med studentrabett



Anonymous poster hash: 24b10...911
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå kjøpt Office pakken. Tror det er verdt pengene, med tanke på at jeg skal skrive både masteroppgave og en del semesteroppgaver fremover :) Synes likevel at det var veldig surt å svi av 1100 kr på dette :( Ekstremt overpriset!

TS

Anonymous poster hash: 06bf8...5d7

Hvorfor kjøpte du det når det er et nesten likt program med på mac (pages)?

Endret av masekopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Office 365, fikk den gratis via universitetet. Har også Apple-varianten. Jeg bruker bare Word/Pages og liker faktisk Pages fra Apple best - hadde jeg bare funnet ut hvordan jeg kunne få sidetallet til å starte etter forsiden hadde jeg brukt Pages eksklusivt :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...