Gå til innhold

Milla og mammaene


Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Jeg syns det er så dårlig å skrive ting som at "Milla kan jo ikke få barn, så hva vet hun" eller "om Milla får adoptere da..". :evil: Skikkelig underbeltestedet-kommentarer... En debatt trenger ikke inneholde slike personangrep?! :evil:

Jeg lurte bare på hva Milla mente med det hun skrev om barn og mødrene deres, nå vet jeg! Og: Jeg er enig i at det finnes utrolig mange mødre (deriblandt noen av mine (eks?)veninner) som snakker uavbrutt om at sitt barn nå kan spise en hel bolle, eller har bæsjet i do to ganger. Uten antenner for at tilhører (meg) ikke er mer enn måtelig intr. Selvfølgelig skjønner jeg at folk snakker om det som opptar dem, men man trenger ikke bli døv og uten antenner selv dette viktige intreffer. Det er mange av dnne typen!! Men det er utrolig mange mødre der ute, og de fleste er ok og man kan vel ikke generalisere, 90% av oss jenter får vel barn en gang(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg er enig i at det finnes utrolig mange mødre (deriblandt noen av mine (eks?)veninner) som snakker uavbrutt om at sitt barn nå kan spise en hel bolle' date=' eller har bæsjet i do to ganger.[/quote']

He He :ler2: fornøyelig beskrivelse Embla s!

Kan vi ikke heller snakke om Nemi nå- det er morsommere!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kommer det neste bladet? Guttungen ville kjøpe Nemi i dag, men butikken var fri. Ikke for det, det finnes flere butikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er nok noe i det som blir sagt fra Milla vedr. enkelte mødre, men en tråd som generalliserer hele "mamma-begrepet" synes jeg kanskje blir litt voldsomt.... :-?

Selv ble jeg mor i en alder av 29, og jeg voktet meg vel for hvor mye barneprat og "ga-ga-bla-bla" jeg gjorde med mine venner - og da spesiellt de som IKKE hadde stiftet familie enda. Dette gjelder også til dags dato, da jeg innser at andre selvsagt har andre interesser enn mitt barn (og jeg har en har da en masse annet som foregår i livet mitt jeg kan snakke om istedenfor :blunke: ). Men, med deg som med de aller, aller fleste av oss; den dagen DU event. er så heldig og få barn vil du nok oppleve at du formelig "bobler over" av små og store ting du gjerne vil dele med "Gud-og-hvermann". Da kan det nok tenkes at selv du må passe på for ikke å overøse vennene dine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noen mødre som prater hull i hodet på andre med barneprat. Det finnes noen mennesker som kun prater om sminke og klær. Det finnes også noen som er overdrevet opptatt av trening, biler, spill, fotball osv.

De aller fleste av oss har heldigvis flere strenger å spille på. Selv er jeg mamma, men også opptatt av sminke, vælvære, klær, interiør og en hel haug med andre ting. Sånn opplever jeg også at vennene mine er. At en er opptatt av sminke gjør en ikke grunn og enkel, like lite som det at man får barn resulterer i at man blir ufiks, ensporet og overvektig.

Men at disse menneske typene finnes - ja det er jeg sikker på. Men å generalisere og kalle mødre flest for ensporet?? Det er det vel ingen som prøver å gjøre her, eller hva?

Noen skriver provoserende - andre leser for å bli provosert. Debattene syntes jeg stort sett er underholdene, bortsett fra når noen tar helt av og blir direkte usaklig og ufin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

Innenfor "kvinnesamholdet" eksisterer ett etterhvert mer og mer synlig hierarki.Nederst er single kvinner uten barn , så single kvinner med barn og så gifte barnløse kvinner og øverst troner gifte mødre...

Her inne merkes hierarkiet adskillig.Heldigvis er Milla såpass hurtig til å parkere mødrene når de prøver seg på å herse m henne.

Mange er direkte ufine synes jeg , og overgår samtlige i sin ondskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...