Gå til innhold

Kle deg i ydmykhet og smink deg med et smil.....!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Shirah - gjest

Dette skulle egentlig vært en PM til en bestemt bruker her, men da jeg hadde problemer med å få registrert meg, skriver jeg her uten å bruke navn. Har tidligere vært fast bruker, men gikk stille og rolig ut igjen, da det begynte å bli en del kaklehøner her, så nå sitter jeg bare "på gjerdet" og følger med.

Det har de siste dagene dukket opp de styggeste utsagn fra en bruker, som jeg synes dere moderatorer burde ta litt alvorlig.

Ofte synes jeg det er artig å lese denne personens innspill på KG, men jeg ser hele tiden den overlegne holdning til mennesker som ikke er like opptatt av sitt utseende.

Jeg synes det er flott jeg, at du hele tiden opprettholder en perfekt fasade. Hos deg overlates nok ingenting til tilfeldighetene. Og all respekt til deg for det. Det kunne aldri i verden falle meg inn å kritisere deg fordi du er overfladisk og perfekt!

Men da synes jeg samtidig at jeg og andre fortjener din respekt, slutt å dømme folk etter utseendet. Jeg lar meg ikke provosere av dine "ovenfra og ned" - uttalelser, tror bare det er uvitenhet fra din side. Og som du selv sier, liker du ikke å være uvitende. Derfor skal jeg fortelle deg litt om oss "folkelige".

Selv er jeg nok "hu som slenger rundt i joggebukse" og er litt overvektig etter tre barnefødsler. Har valgt å være hjemme med barna en stund, og sper på inntektene med å være dagmamma for to andre barn. Men jeg driter ikke i hvordan jeg ser ut. Hver morgen står jeg opp, vasker meg (dusjer på kvelden), pusser tennene, grer håret, og kler på meg det som er mest praktisk med mange barn i huset. Jeg har ikke tid til å stå og "dolle meg" foran speilet i flere timer.

Men, jeg pynter ansiktet mitt med et vennlig smil. Jeg kysser mannen min når han drar på jobb, og ungene når de går til skolen, og ønsker dem en god dag. Jeg møter mennesker med ydmykhet, respekt og en ekte interesse for deres ve og vel.

Skal jeg ut å handle, trenger jeg ikke pynte meg ekstra, for at folk som deg skal slippe å se hvor sjuskete jeg ser ut.

Og skal jeg ut en tur, da kommer sminken og penklærne frem. Men jeg møter fortsatt mennesker med den samme ydmykhet, respekt og vennlighet!

Jeg har en mann som er 110% fornøyd med, og stolt av sin kone, og tre barn som ikke er flaue over sin mor. Min mann fridde til meg, mens bandet spilte vår DDE-yndlingssang "Vinsjan på kaia".

Og, ikke minst, jeg tør påstå at jeg er et lykkeligere menneske enn deg! Ha et godt, overfladisk liv!

Til dere moderatorer vil jeg samtidig si at dere burde revurdere hva personangrep er. Hvis noen kan skrive at et menneske driter i sitt utseende fordi hun ikke går kledd og sminket som damene i "Sex og singelliv", så tar jeg det som et personlig angrep. Og hvis det samme mennesket påstår at jeg har lavere iq fordi jeg liker DDE og Flamingo Kvintetten, så tar jeg også det som et personlig angrep. Bare for å sette det på spissen.

Til dere andre som stadig lar dere provosere av denne personen: Ikke la henne få den gleden.

Til Arnie og Harald: dere er skikkelige mannfolk.....!

Mvh Shirah som ikke klarte å logge seg inn. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott innlegg Shirah!

:Nikke:

*klappe*

(Men husk på at den bestemte brukeren har skjerpet seg ganske mye de to siste ukene! *også klappe litt for henne*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Og hvis det samme mennesket påstår at jeg har lavere iq fordi jeg liker DDE og Flamingo Kvintetten, så tar jeg også det som et personlig angrep.

Til dere andre som stadig lar dere provosere av denne personen: Ikke la henne få den gleden.

Dette var jo ett rørende vakkert innlegg. Men jeg har aldri sagt at de som hører på DDE har lav IQ, alt dette IQ snakket er ikke tatt fra meg. Jeg sa at DDE var typisk "folkelig musikk", jeg sa ikke noe om intelligensen.

Smaken derimot... men det er en helt annen diskusjon.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Men, jeg pynter ansiktet mitt med et vennlig smil. Jeg kysser mannen min når han drar på jobb, og ungene når de går til skolen, og ønsker dem en god dag. Jeg møter mennesker med ydmykhet, respekt og en ekte interesse for deres ve og vel.

Til dere moderatorer vil jeg samtidig si at dere burde revurdere hva personangrep er. Hvis noen kan skrive at et menneske driter i sitt utseende fordi hun ikke går kledd og sminket som damene i "Sex og singelliv", så tar jeg det som et personlig angrep.

1. Blir du ikke litt småkvalm av å skrive slik om deg selv.

2. Hvem har sagt at man må kle seg i designerklær hele tiden, bare styr unna joggebuksa og slaskete t- skjorter. Skjønner ikke hvor du har fått dette fra for jeg har aldri skrevet det.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Og du snakker om at folk ikke VIL forstå..... :roll:

Jeg er fullstendig klar over hva det er Shirah vil frem til. Jeg er den sjelløse perfeksjonisten som kun bryr meg om moter & sminke og står timevis på badet hver eneste dag.

De som tar seg bryet med å faktisk lese det jeg skriver vet at det ikke er tilfelle og jeg gidder ikke bruke tid på å oppsummere gang på gang. Det er bortkastet også fordi det synker ikke inn.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nefertiti

Jeg må bare si det var et veldig bra innlegg, unasett hvem det var beregnet på, og må si meg helt enig.

Jeg sier ikke at noen her inne har en sånn holdning (til det er jeg for ny her), men ovenfra-og-ned-holdning er ingen tjent med! "De en møter på veien opp, møter en og på veien ned"

Når det angår klær og smak, så tror jeg bare alle må innrømme at den er ikke lik! Folk kan like designer drakter og folk kan like joggedresser. Jeg synes det er helt utrolig at folk kan dømme noen utfra det.

Ble litt engasjert her, men jeg vil bare få fram at jeg kjenner ikke til diskusjonene her inne og sikter ikke til noen spesielle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg må bare si det var et veldig bra innlegg' date=' unasett hvem det var beregnet på, og må si meg helt enig.[/quote']

Innlegget var til meg- Kg husmødre er nemlig ikke spesielt begeistret for meg. De vil helst gå i joggebukse, spise pølser hele dagen og spille DDE drithøyt.

Jeg står for litt andre ting. I min verden går det nemlig an å bruke en frakk fra Burberry samt smile til damen i kassa og også behandle sine medmennesker med respekt og omsorg.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser stort sett alle innleggene dine, som er av interesse. Jeg leser også at du skriver på en måte som blir opplevd som å rakke ned på, dømme og å sette folk i boks under deg selv og dine like, kun fordi de er annerledes en deg selv.

Du leser dermed ikke, eller forstår ikke alle svarene som kommer til deg, fordi de ikke alle går på å rakke ned på deg, men på å få deg til å innrømme eller innse at alle som ikke funker akkurat som deg, er ikke verken dårligere, styggere eller mer bonete en det du er!

Men etter gjentatte forsøk på å få deg til å innse dette, så er det mange som gir opp, også blir det munnhuggeri mellom dem og deg istedenfor.

Du dømmer, og blir dermed dømt av de samme du synes er dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nefertiti

Okay, det var den desidert verste generaliseringen jeg har hørt! Hvorfor henger du deg opp i dette? La folk gå i det de vil vel! Engasjer deg i noe som har betydning, for sånn som jeg ser det, så har dette ingen betydning.

"Jeg står for litt andre ting" utsagnet syns jeg var litt drøyt, men du om det.

Med ditt engasjement tror jeg jeg vil anbefale politikken :D

Ha en fin dag! (ikke meningen å virke kvass Milla)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Jeg kan ikke la være å smile litt her jeg sitter...

:lol:

Milla liker å provosere, og det greier hun til fulle.

Jeg må imidlertid innrømme at jeg har fått mange gode tips ved å lese hennes råd under "Velvære-forumet", er selv mamma, men er opptatt av å ta meg godt ut. (er jo ingen motsetninger i det dah) Jeg har ikke tid eller anledning til å sette meg inn i alt mulig om hår/hud og make-up, men jeg synes det er interessant stoff. Vet at hvis jeg stiller et spørsmål til Milla som omhandler dette temaet, får jeg raskt et profesjonelt og utførlig svar.

Dette er ingen forsvarstale for Milla, men heller hvordan jeg ser det.

Lisa-Beth

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel - Milla er heller ikke spesielt begeistret for KG-husmødre. Hun vil helst gå i frakk fra Burberry, spise franske snegler hele dagen og spille klassisk musikk til hele nabolagets stooore glede.

Jeg står for litt andre ting. I min verden går det nemlig an å bruke en helt fin genser fra H&M, smile til damen i kassa og også behandle mine medmennesker med respekt og omsorg, i tillegg til at jeg ikke har noe behov for å se ned på alle de som velger å leve ett godt liv helt annerledes en det jeg selv gjør! Verken de som tror de er bedre en meg eller de som liker joggebukse (noe jeg og synes er fryktelig deilig til tider.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig mye tråder om Milla her på KG. Jeg gidder ikke alltid å engasjere meg i alle disse diskusjonene deres.

Jeg kjenner ikke Milla, og jeg vet ikke ALT hun har sagt i alle mulige sammenhenger her på KG. Men en ting vet jeg, og det er at Milla er veldig god på å gi gode råd på "Velvære, klær og sminke", Jeg synes hun kommer med mange gode tips der. Noen følger jeg og andre følger jeg ikke.

Det var kanskje noe utenom tråden her men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankevekkende innlegg, Shirah! Synd du ikke vil være her pga alle 'kaklehønsene'. Tenker noen ganger at moderatorene griper for lite inn i forhold til visse personers sjikane, men v nærmere ettertanke, må jeg nok innrømme at alle disse Milla-trådene rett og slett er artig underholdning, lar meg overhodet ikke provosere av dem, men dessverre kan det nok tenkes at jeg bruker mer tid her på KG enn sunnt er pga 'underholdningen'......Synes d skal være TAKHØYDE her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale
spise franske snegler

Jeg HATER snegler, æsj!! Men jeg handler på H&M jeg også- og jeg ruler Velvære Forumet :kul:

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søren!!! Jeg som syntes franske snegler hadde kledd den "personligheten" du legger frem her!! bomma igjen da!! :-? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
søren!!! Jeg som syntes franske snegler hadde kledd den "personligheten" du legger frem her!! bomma igjen da!! :-? :wink:

Helbom der gitt!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyttet tråden til hit til personlige meldinger,

Vi ønsker ikke at uregistrerte brukere skal skrive personlig meldinger i andre forum som ikke krever registrering.

Om noen har problemer med registreringen sin er det bare å ta kontakt med meg, så får vi nok ordnet det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...