Gå til innhold

Betennelse i akilles?


Cata

Anbefalte innlegg

Har noen hatt betennelse i akillessenen og hvordan føles det?

Har nå hatt ubestemmelig vondt i en ankel i 6 mnd. Det verker ikke hele tiden, men av og til når jeg tråkker nedpå så gjør det ubegripelig vondt. Så halter jeg noen minutter eller timer, og så er det greit igjen en lang stund. Det kom helt plutselig noen dager før påske da jeg gikk helt vanlig over gulvet på jobb. Er 100% sikker på at jeg ikke hadde overtråkk eller noe slikt, jeg bare gikk helt vanlig. :klø:

Nå i det siste har jeg imidlertid husket at jeg for noen år siden fikk en smell i foten på trening og legen påsto det var betennelse. Mener det var i samme området og ca. samme type smerter så har begynt å lure på om det kan være det som har blusset opp igjen av en eller annen grunn.

Men altså, hvis noen har hatt betennelse i ankel/akilles eller deromkring så er jeg nysgjerrig på hvordan det føles. (Og, jada, jeg har begynt å vurdere en tripp til legen selv om jeg hater å gå for sånn "til og fra smerter".)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Mette_*
Har noen hatt betennelse i akillessenen og hvordan føles det?

Har nå hatt ubestemmelig vondt i en ankel i 6 mnd. Det verker ikke hele tiden, men av og til når jeg tråkker nedpå så gjør det ubegripelig vondt. Så halter jeg noen minutter eller timer, og så er det greit igjen en lang stund. Det kom helt plutselig noen dager før påske da jeg gikk helt vanlig over gulvet på jobb. Er 100% sikker på at jeg ikke hadde overtråkk eller noe slikt, jeg bare gikk helt vanlig. :klø:

Nå i det siste har jeg imidlertid husket at jeg for noen år siden fikk en smell i foten på trening og legen påsto det var betennelse. Mener det var i samme området og ca. samme type smerter så har begynt å lure på om det kan være det som har blusset opp igjen av en eller annen grunn.

Men altså, hvis noen har hatt betennelse i ankel/akilles eller deromkring så er jeg nysgjerrig på hvordan det føles. (Og, jada, jeg har begynt å vurdere en tripp til legen selv om jeg hater å gå for sånn "til og fra smerter".)

Hei. Dersom det er betennelse i akkillesen så, for meg i alle fall, er det en brennende smerte i senna. Det er vondt å bevege foten opp, ned eller begge deler. Smertene blir forsterket ved belastning. Det er vistnok slik at dersom man først har fått betennelse i akkillesen så er det veldig lett at man får det igjen. Håper dette var til hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Dersom det er betennelse i akkillesen så, for meg i alle fall, er det en brennende smerte i senna. Det er vondt å bevege foten opp, ned eller begge deler. Smertene blir forsterket ved belastning. Det er vistnok slik at dersom man først har fått betennelse i akkillesen så er det veldig lett at man får det igjen. Håper dette var til hjelp

Takk. Da er det muligens ikke akillesen likevel. Det gjør vondt i den også, men i tillegg strekker det seg litt under selve foten når det iler til. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Katrin

Cata! Finner dette innlegget ditt når jeg søker på akilles. Og

ser at din beskrivelse er slik jeg ville beskrevet det! Fant du ut hva det var som feilet foten din? Glad for svar! Katrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har kronisk betennelse i akiles senene. Jeg har faktisk mest vondt bakerst på hælen og i fotbuen når det blusser opp. Gjør vondt å gå og tråkke på bakdel av foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme i sommer, og da sluttet jeg å gå med sko, altså gikk jeg bare med slippers og da gikk det over etter en-to uker. Da var det ikke noe stoff som konstant traff alkillesen.

Jeg har fått det samme igjen nå, og det er litt vanskeligere å gå uten sko... Har hatt det 5-6 uker nå. Det gjør sjelden vondt når jeg ikke har sko på (er hjemme), men det hender også. Da når jeg løfter eller plasserer foten.

En intens smerte som jeg må holde tilbake skrikene på :S

Men opplever dere det samme? At smertene er verre og oftere med sko på foten?

Anonym poster: 55da26e09b17a201527932960b10c1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cata! Finner dette innlegget ditt når jeg søker på akilles. Og

ser at din beskrivelse er slik jeg ville beskrevet det! Fant du ut hva det var som feilet foten din? Glad for svar! Katrin

Er jo så lenge siden nå, men tror aldri jeg fant ut av det. Tror smertene etterhvert forsvant av seg selv eller muligens fikset osteopaten det da jeg oppsøkte ham året etter jeg skrev innlegget, men har en liten ustabilitet i den ankelen enda. Den knekker og smeller mer enn den andre når jeg går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...