Gå til innhold

Når kan jeg sånn ca amme etter å ha drukket alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan svært mye om føtalt alkoholsyndrom.

Jeg synes bare det er synd at vi krisemaksimerer dette, en kvinne kan gjerne drikke et glass vin innimellom de siste månedene av svangerskapet uten at det skader barnets utvikling.

Anonym poster: 43ed5b6212793e0960023e5a94fa899f

hvis du kan mye om FAS lurer jeg på om du kam legge fram forskning som støtter ditt syn, totalt uansvarlig å si at en kvinne gjerne kan drikke et glass vin innimellom. Stå for det du sier og slutt å skriv som anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du mener det er helt greit at barnet får i seg alkohol? Hvorfor ikke bare pumpe seg og gi barnet tillegg? Hva er greia, må en amme? Stå for det du gjør, og ikke kom med masse synsing. hvordan kan du si at alkohol ikke er farlig? Det er jobdet rusmidler som gir størst skade.....

Ja, men jeg skrev ikke at hun skulle amme med promille hver dag. Jeg sa at en gang innimellom gjør det ingen skade, selvsagt forutsetter jeg at hun ikke er stupfull når dette skjer.

Man er ikke stupfull med 0.2 i promille og om dette skjer et par ganger i løpet av tiden man ammer så går det helt fint.

Anonym poster: 43ed5b6212793e0960023e5a94fa899f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst bevist at alkohol er like farlig gjennom hele svangerskapet. OG; gravid og alkohol er noe annet enn ammende og alkohol. Som gravid får barnet samme promille som deg. Som ammende får MELKEN samme promille som deg. Ergo barnet får mindre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg skrev ikke at hun skulle amme med promille hver dag. Jeg sa at en gang innimellom gjør det ingen skade, selvsagt forutsetter jeg at hun ikke er stupfull når dette skjer.

Man er ikke stupfull med 0.2 i promille og om dette skjer et par ganger i løpet av tiden man ammer så går det helt fint.

Anonym poster: 43ed5b6212793e0960023e5a94fa899f

Men hvorfor ta sjangsen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kan mye om FAS lurer jeg på om du kam legge fram forskning som støtter ditt syn, totalt uansvarlig å si at en kvinne gjerne kan drikke et glass vin innimellom. Stå for det du sier og slutt å skriv som anonym.

Nei, det er ikke det.

Man kan fint drikke et glass vin innimellom i andre og tredje trimester. FAS oppstår som en følge av kronisk og høyt alkoholmisbruk.

Anonym poster: 43ed5b6212793e0960023e5a94fa899f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst bevist at alkohol er like farlig gjennom hele svangerskapet. OG; gravid og alkohol er noe annet enn ammende og alkohol. Som gravid får barnet samme promille som deg. Som ammende får MELKEN samme promille som deg. Ergo barnet får mindre.

Nei, men det du sier om amming og alkohol er korrekt.

Anonym poster: 43ed5b6212793e0960023e5a94fa899f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor ta sjangsen?

Ta sjansen på hva da?

Barnet får ikke i seg så mye alkohol at det gjør noen skade.

Anonym poster: 43ed5b6212793e0960023e5a94fa899f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det.

Man kan fint drikke et glass vin innimellom i andre og tredje trimester. FAS oppstår som en følge av kronisk og høyt alkoholmisbruk.

Anonym poster: 43ed5b6212793e0960023e5a94fa899f

ta bort Fen og du har Alkohol Syndrom. Ikke like synlig og med mindre skader, men det gir store utfordinger for resten av livet. Men pytt pytt, mor må jo få drikke alkohol.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske riktig at brystmelken får samme promille som mors blod. Men dette er ikke snakk om en "svak drink" - som for eksempel øl. Øl inneholder ca 4.5 PROSENT alkohol. Brystmelken til en noe bedugget mor kan kanskje inneholde 0.8 PROMILLE - DVs 0,08 PROSENT. Dette kan ikke sammenlignes med alkoholholdig drikke slik vi vanligvis forstår det - det er mer sammelignbart med surmelk eller yoghurt, som i noen tilfelle kan inneholde spor av alkohol. Betenkeligheten ligger nok mer i det å skulle ta ansvar for et spedbarn når man er såpass beruset som denne moren planlegger å bli. Spedbarnsmødre bør absolutt holde seg edrue, men det er ingen grunn til å bli hysterisk eller la være å amme om man skulle ta seg et glass vin.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske riktig at brystmelken får samme promille som mors blod. Men dette er ikke snakk om en "svak drink" - som for eksempel øl. Øl inneholder ca 4.5 PROSENT alkohol. Brystmelken til en noe bedugget mor kan kanskje inneholde 0.8 PROMILLE - DVs 0,08 PROSENT. Dette kan ikke sammenlignes med alkoholholdig drikke slik vi vanligvis forstår det - det er mer sammelignbart med surmelk eller yoghurt, som i noen tilfelle kan inneholde spor av alkohol. Betenkeligheten ligger nok mer i det å skulle ta ansvar for et spedbarn når man er såpass beruset som denne moren planlegger å bli. Spedbarnsmødre bør absolutt holde seg edrue, men det er ingen grunn til å bli hysterisk eller la være å amme om man skulle ta seg et glass vin.

Jeg er helt enig i at det ikke er noe problem å amme etter et glass vin eller to. Men Ts har tenkt å drikke ei flaske vin, for så å amme i 03-tiden om natta.

Anonym poster: 836ca03dc954e8734fa7c2996ab1f730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta bort Fen og du har Alkohol Syndrom. Ikke like synlig og med mindre skader, men det gir store utfordinger for resten av livet. Men pytt pytt, mor må jo få drikke alkohol.

Igjen, dette skjer ikke av et glass vin en gang i uka. Det skal veldig mye mer til og hovedsakelig må drikkingen skje i første trimester.

Anonym poster: 43ed5b6212793e0960023e5a94fa899f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det ikke er noe problem å amme etter et glass vin eller to. Men Ts har tenkt å drikke ei flaske vin, for så å amme i 03-tiden om natta.

Anonym poster: 836ca03dc954e8734fa7c2996ab1f730

0.75 liter med seks eller åtte prosent alkohol gir ikke høy promille fire timer etter inntak.

Anonym poster: 43ed5b6212793e0960023e5a94fa899f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å stjele tråden;

Men jeg har en 10 måneder gammel baby, ville dere turt å drikke et glass med øl og amme etter et par timer?

Anonym poster: 3989139faf10acef7845c54aad8fd809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å stjele tråden;

Men jeg har en 10 måneder gammel baby, ville dere turt å drikke et glass med øl og amme etter et par timer?

Anonym poster: 3989139faf10acef7845c54aad8fd809

Ja. Et glass øl har ikke mye prosent promille i melka etter to timer:)

Anonym poster: 836ca03dc954e8734fa7c2996ab1f730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å stjele tråden;

Men jeg har en 10 måneder gammel baby, ville dere turt å drikke et glass med øl og amme etter et par timer?

Anonym poster: 3989139faf10acef7845c54aad8fd809

Ja

Anonym poster: d59a6893a32892bf69fd1f6e663a7306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke for å stjele tråden;

Men jeg har en 10 måneder gammel baby, ville dere turt å drikke et glass med øl og amme etter et par timer?

Anonym poster: 3989139faf10acef7845c54aad8fd809

Ja. Det hadde eg ikkje stussa på.

Men når det gjeld TS: ungen er kun 9 veker og du skal drikke for fyrste gong på omlag eit år. Då ville eg hatt barnevakt/pappaen på plass, så du verken treng å amme eller handtere den vesle. :)

Viss ungen ikkje tar flaske, så ville eg nok ha venta ei stund med å drikke. Evt kun tatt med eit glas vin for å sjå kor det går.

Kos deg i alle fall! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å stjele tråden;

Men jeg har en 10 måneder gammel baby, ville dere turt å drikke et glass med øl og amme etter et par timer?

Anonym poster: 3989139faf10acef7845c54aad8fd809

Ja

Ellers tenker likt om amming og bilkjøring, men så har jeg ikke problemer med å gi ei flaske heller (om ungen tar det), slik det virker som om noen har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: For det første så skal jeg ikke være alene med babyen når jeg kommer hjem. Mannen er hjemme. Og for det andre så skreiv jeg at jeg ikke har tenkt å bli full, men holde meg innen for det brisne nivået. Vinen er bare 6 eller 8% også. Vet som sagt ikke helt hvor mye som skal til lenger, for det er så lenge siden jeg har drukket. En flaske kan jo være for mye. Ifølge promillekalkulator så er promillen 0.52 5 timer etter at jeg BEGYNTE å drikke hvis jeg har drukket 5 glass, men nå er dette regnet ut ifra en vin med 10% og ikke 6-8%. Hmm...

Anonym poster: 69e9f584b56a12b071192656288692c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke alle som blir dritings på en fiske vin ned 6-8 % da.. Jeg ville ventet 12 timer med å amme etter den mengden alkohol :) - samme som bilkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...