Gå til innhold

Gule stinkende klumper fra mandlene


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal få mandlene fjernet med laser på til uken!! ØNH legen sa at mandlene mine ikke var noe å spare på, han skal ikke bare glatte de ut men fjerne alt ( det blir litt mer smerte) men det kan jeg leve med! Gleder meg til å få fjernet dette problemet! Skal holde dere oppdatert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest happy_me

Problemet med å fjerne mandlene er at betennelsen da kan sette seg andre steder. Mandlene er jo der for å beskytte oss mot sykdom. Jeg har selv fått tilbud om å fjerne mandlene, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Det sies så mye forskjellig rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vært plaga av dette. Det er utrulig ekkelt å gå rundt og være redd for at ein heile tida lukter råtne egg pga. disse ekle proppene. Eg blei heilt hysterisk etterkvert, pussa tennene ,stod og klemte og gravde i mandlene og fikk opp den ene klumpen etter den andre og var heile tida redd for at typen min ikkje skulle sei ifra om eg gjekk og stinka.. han har tatt dette veldig fint, men det er jo ekkelt då at ein har slike illeluktende klumper i munnnen. Eg var til øre-nese-hals-lege på sjukehuset her, og det var ingen problem å fjerne mandlene sjølv om eg aldri har vært plaga med halsbetennelse eller noke sånt..

Eg fjerna mandlene sist torsdag, og eg gleder meg til eg blir frisk og til eg kan sleppe disse mandelpropppene. Så om du er plaga, ikkje nøl, sei det til legen som henviser deg til øre-nese-hals avdelingen på sjukehuset og forklar problemet, dei forstår at det er ein ting som går ut over sjølvtillit og velvære.

Men eg vil og advare om du er voksen som meg (eg er 27), så er det heilt jævlig å fjerne mandlene, veldig smerte fullt, eit helvete med å svelge og prøve å få i seg veske/mat. Du må være forberedt på at du vil være temmelig redusert i 14dager!!Eg lever på saft-is, isvann og smertestillende no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Nå har jeg selv gått med en slik klump i halsen (hvor jeg føler den befinner seg) i flere dager. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få den bort. Går med ekkel smak i munnen hele tiden og klarer ikke å tenke på annet enn at jeg stinker!! Jeg blir også veldig kvalm av dette, for nå føler jeg at den sitter i svelget og at spyttet renner forbi og irriterer hver gang jeg svelger... Hva skal jeg gjøre.. Har prøvd og lyse inn i munnen, men kan ikke se noe som helst, føler jo som sagt at det sitter lenger bak i svelget. Dette er noe som plager meg noe helt utrolig. Tenkte at den sikkert ville komme ut av seg selv etter noen dager, men nå begynner jeg virkelig og blir uttålmodig.

Help!



Anonymous poster hash: a30ed...aff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå slitt en tid med betennelse i mandlene. Jeg har også opplevd at det danner seg små gule klumper som av og til løsner når jeg hoster og harker. Disse er veldig ekle og jeg går med dårlig ånde pga av dette. Er det slik at mandlene vil slutte å produsere sånne klumper når betenneslen forsvinner, eller hva er årsaken til at jeg får dem? Legen vil ikke gi meg antibiotika fordi jeg er ikke sånn skikkelig syk av mandelbetennelsen. Har ikke feber eller noe... Men jeg kjenner at de er betente og hovne... Er det noe annen medisin legen kan gi meg som gjør at jeg blir kvitt problemet med betente mandler og stinkende klumper??

Jeg fikk kronisk betennelse (tonsillitt) av mange halsinfeksj som barn og det dannet seg dype krypter på mandlene m slike pusspropper konstant.... ikke gøy!!! :( :( Løsningen ble å fjerne mandlene helt kirurgisk i narkose. grusomt etterpå men SÅ verdt det. Vanigvis skal dog slike betennelser gå vekk av seg selv, og da skal også proppene forsvinne

Anonymous poster hash: 6884d...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...