Gå til innhold

Hva gjør at man blir kjøttsulten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Jeg tror man får lyst på det fordi kroppen "vet" hvilke næringsstoffer det er i kjøtt, og mangler (eller har lite av) dette, og derfor lyster på det for å få dekket næringsbehovet.

Men det virker jo litt usannsynlig? Man får jo gjerne lyst på kjøtt flere ganger per uke, men har ikke nødvendigvis mangler da. Mens jeg igjen aldri får lyst på kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det virker jo litt usannsynlig? Man får jo gjerne lyst på kjøtt flere ganger per uke, men har ikke nødvendigvis mangler da. Mens jeg igjen aldri får lyst på kjøtt.

Ikke mangler som i "har farlig lav beholdning til at det karakteriseres som en medisinsk mangel", men som i "har ikke like mye som den trenger og ønsker mer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Cravings kommer ofte av at man trenger noe ernæringsmessig, i kjøtt-tilfellet antar jeg at det er proteiner, eller evt jern, som er mangelvare i kroppen og at kroppen erfaringsmessig vet at det er mye slikt i rødt kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det virker jo litt usannsynlig? Man får jo gjerne lyst på kjøtt flere ganger per uke, men har ikke nødvendigvis mangler da. Mens jeg igjen aldri får lyst på kjøtt.

Kanskje du allerede spiser mye av ting som har tilsvarende næringstoffer som kjøtt har. Feks er det mye proteiner i egg, så om du spiser mye egg så får du kanskje ikke like mye lyst på kjøtt som en som ikke spiser egg. Eller nøtter.

Eller broccoli, som inneholder veldig mye jern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...