Gå til innhold

Innlede forhold med en på jobb? Noen erfaringer?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er skilt og har et godt øye til en på jobben min. Vi er ikke så mange på jobb (ca 50 stk) og ganske gjennomsiktig miljø. Tenker hvis vi skulle blitt kjærester, hadde alle fått vite det, og hvis det ble slutt hadde det blitt vanskelig å fortsette å jobbe sammen.

Noen erfaringer? Er det helt borti natta dumt å søke kjæreste på jobben sin? Det som er fint med det er jo at man kjenner hverandres gode og dårlige sider litt på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SpaceBaby

Ser ikke helt problemet dersom du liker fyren. Ja, det kan bli kjipt dersom det bli slutt og dere blir uvenner, men noen sjanser må man bare ta. Hadde et forhold til ei på jobben en gang og det var ikke noe problem. Alle andre på jobben var jo utro allikevel, med hveranre, så jeg syns vi hadde vårt på det rene siden vi begge var single.

Mener å ha lest et eller annet sted at folk flest treffer hverandre enten på studiene eller på jobben. Makes sense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innledet engang ett forhold til en kollega. Liten arbeidsplass så alle viste det ganske kjapt. Jeg sluttet noe senere. Ikke på grunn av han, men på grunn av at jeg ville gjøre noe annet. Min tidligere kollega og jeg er nå gift.

Litt usikker på hva du kan trekke ut i fra dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle andre på jobben var jo utro allikevel, med hveranre, så jeg syns vi hadde vårt på det rene siden vi begge var single.

He-he! Ja det er ikke et utroskapsopplegg her, så sånn sett har vi vel vårt på det tørre :laugh:

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe bra stemning når vi fant ut at vi ikke passa sammen og det ble slutt.

Anonym poster: 2097c0a29634f6b00b597d158452446e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes egentlig de jobbene som ikke tillater kjærester/gifte osv jobbe på samme plass (enten bytte jobb eller bli omplassert til annen avdeling) har greie regler...Har flere ganger jobbet med par på jobben og som det ikke alltid greit for dere å se mannen når dere har kranglet er det heller ikke alltid lett å være kollega i nærheten... Bare noe å tenke på... (Kan forøvrig også føles litt ekkelt når man går på private stunder og samtaler også...) Personlig tror jeg egentlig at både jeg og mannen har det best ved å ha noe forskjellig å gjøre på dagen og ikke se hverandre hele tiden... (men dette kommer vel også ann på jobb og jobbsituasjonen om man faktisk har mye å gjøre med hverandre eller knapt ser hverandre i løpet av uken på jobb...)

Anonym poster: 46873acabb6b07f194addaeb32be8131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd. Var litt ugreit da det ble slutt, men siden jobbene våre ikke hadde så mye kontakt (helt forskjellig felt) så gikk det på et vis. Vi var begge klar på at jobb er jobb, både mens vi var sammen og da det ble slutt, så omgivelsene merket ikke mye til det.

Vil ikke anbefale kollegaforhold, men går man inn i et så tror jeg det er viktig å være bevisst på å skille jobbrollene fra resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det er en ting du bør ta med i betraktningen, TS.

Om dere jobber på samme nivå så kan det være greit, - med de poengene du selv har tatt med vedrørende det å måtte jobbe sammen også etter et eventuelt brudd, en heftig krangel o.l.

Dersom dere ikke jobber på samme nivå så kan den ene av dere veldig fort havne i en 'conflict of interest' situasjon hvor den ene blir (rettmesssig eller urettmessig) mistenkt eller beskyldt for å la personlige hensyn gå foran de proffersjonelle hensynene som må tas.

Situasjoner med nedbemanning er slike tilfeller, og det samme er lønnsoppgjør.

De tilfellene jeg kjenner har vært med kvinnelige sekretærer som har innledet forhold til single ledere.

Disse sekretærene/personlige assistentene har byttet jobb, ut av bedriften.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker meg at hvis vi skulle blitt sammen, hadde det kanskje vært lurt om en av oss skiftet jobb? Jeg ser at det er litt ugreit både for andre kolleger at de må jobbe med et par + hvis det blir slutt er det uheldig å jobbe på samme sted.

Det legger kanskje også en demper på forelskelsen? At man omgås hele dagen uten å kunne være synlige kjærester? For det er vel lurt å ikke vise så mye følelser og kjæreste-ting på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sammen med en som jeg jobbet med. Jobbet i samme avdeling og hadde samme vakter (stort sett), og ble slutt etter ca 10 måneder. Endte med at jeg sa opp jobben og fikk meg ny jobb (han jobber der fremdeles).

I mitt tilfelle var det mye sjalusi fra begge hold. Jeg er veldig utadvent og snakket med mye med de mannlige kollegaene mine, mens han er veldig attraktiv og fikk mye blikk fra de kvinnelige kollegaene. Dessuten, det var veldig dårlig arbeidsmiljø på jobben, dvs mye sykefravær osv, slik at jeg og eksen måtte jobbe mye ekstra (og da jobbet vi også sammen), det førte til dårlig stemning mellom oss.

Er selvfølgelig ikke alene grunnen for at det ble slutt, men er rimelig sikker på at vi fremdeles hadde vært sammen hvis en av oss hadde sluttet mens vi fremdeles var et par.

Min mening er at JA det kan funke, men da er dere avhengig av miljøet rundt dere. Hvis det er dårlig arbeidsmiljø eller en dårlig sjef, kan du banne på at det dessverre kommer til å gå utover forholdet deres (til en viss grad). Dessuten, ville jeg kanskje søkt om ny jobb etterhvert, evt søke til en annen avdeling et annet sted.

Forøvrig syntes ledelsen og min nærmeste sjef at det var veldig koselig, og hadde ikke noe å si på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det er vel lurt å ikke vise så mye følelser og kjæreste-ting på jobb?

Det er lurt å ikke vise følelser og gjøre kjæresteting på jobb. Punktum. På jobb er man for å jobbe. Som sagt er det viktig å skille mellom rollene. Lille-pus har også noen gode poenger med tanke på mulige interessekonflikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min kjære ble sammen mens vi jobbet på samme plass, jobbet riktignok i en dageligvare butikk så det var ingen fremtid der for oss begge likevel. Vi flyttet for at jeg skulle studere og han ville jobbe i en annen type butikk. Men det var ingen problem så lenge vi jobbet der med kollegaene våre :)

Anonym poster: d0ddadd2922a5b08d024a01b809b233f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode råd og svar! Ikke helt lett å ta dette valget, men jeg tror det kan være lurt å følge kjærligheten og la heller jobben komme i annen rekke....

Litt flaut, da! Man lurer jo alltid på hva andre på jobb synes om den man selv liker....

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dårlige erfaringer med jobb + jenter. Typisk uflask da jeg innvolverte seg med den tilsynelatende fantastiske jenta for så å finne ut at hun er tidens drama queen når hun møter bittelitt motstand i livet. Det ble selvsagt slutt og det ble selvsagt drama på jobben. Det hadde gått helt fint å bruke arbeidsplassen som skjekkemarked dersom folk klarte å være profesjonelle etter et eventuelt brudd, men for noen er tydeligvis personlige følelser viktigere enn å gjøre jobben sin...

Jeg styrer unna jenter på jobben så lenge jeg har en jobb som jeg tenker å bli værende i. Det er ikke verdt det å offre trivsel på arbeidsplassen for en potensiell kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg møtte samboern min gjennom jobb. Det var en liten arbeidsplass med 12 ansatte. Han jobbet fulltid, jeg deltid ved siden av studier. Vi jobbet med forskjellige ting, og selv om vi kunne se hverandre fra arbeidsplassen vi satt på, så hadde vi ikke så mye med hverandre å gjøre gjennom dagen. Jeg og samboern jobbet på samme nivå.

Vi var jo litt bekymret for hva som skulle skje dersom forholdet ikke varte, men valgte å ikke tenke så mye på det, og heller nyte tiden sammen, og også å forsøke å være så profesjonelle som mulig på jobb slik at kollegaene våre ikke skulle bli brydd.

Han trengte nye utfordinger, og fikk seg ny jobb omtrent samtidig som jeg fikk meg jobb etter studiene mine, så etter å ha vært kjærester i omtrent to år sluttet begge to. Nå jobber vi forskjellige steder, og det er kjempedeilig å kunne snakke om hva som har skjedd i løpet av dagen under middagen, uten å vite svaret på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innledet et forhold til en kollega som jeg samarbeidet ganske tett med i en periode, teknisk sett var han sjefen min.

Om ikke det er ille nok er han dobbelt så gammel som meg og en av pappas beste venner :fnise:

Vi har vært sammen i snart to år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min forrige arbeidsplass ble to kollegaer kjærester, de fikk beskjed om å avslutte forholdet eller finne seg ny jobb.

De sa opp begge to og uken etter ble det slutt.

Du snakker om tap-tap situasjon...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...