Gå til innhold

Bo på hotell


MiriamH

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg jobber på Stavanger universitetsjukehus, der jeg jobber 3. hver helg. Lørdag kveld og søndag dag. Jeg bor 1 time fra og pendler i hver dagen med buss og ferje. Problemet er at det ikke gå buss og ferjer tidlig på søndag og da vurderer jeg å booke et hotell fra lørdag kveld til søndag dag. Jeg har søskenbarn som bor i Stavanger, men de er ute på feri, så jeg kan ikke ligge over der. Høres det greit ut å booke hotell for 1 dag? :-P Er så usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt, hvis du har råd. :) Ellers har kanskje sykehuset muligheter for overnatting for ansatte gratis når de er i din situasjon? Ta det opp med dem og spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du det. Jeg har 1 dags hotellopphold ganske ofte. Det springende punktet er så klart om du har råd til det, så i så måte kan det være lurt å sjekke med arbeidsgiver. Men ellers er det en veldig god ide med hotell. Hvorfor slite seg ut med lang reisevei og vrang ferje om du kan unngå det og heller slappe av i ro og mak på et hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hørt med arbeidsgiver først. Flere sykehus har overnattingsmulighet for ansatte med lang/ko plisert/vanskelig reisevei.

Samtidig er det veldig behagelig med hotellopphold og har du råd til det, er det ingenting som står i veien for å sjekke inn for en natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde jo være en seng å sove i på sykehuset :klo:

Hvordan da, mener du?

Norske sykehus har mer enn nok med å finne senger nok til de som er innlagt. Eller har du ikke hørt om korridorpasienter?

Anonymous poster hash: b8d78...255

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Hvordan da, mener du?

Norske sykehus har mer enn nok med å finne senger nok til de som er innlagt. Eller har du ikke hørt om korridorpasienter?

Anonymous poster hash: b8d78...255

Det er da nok av plasser en ansatt kan sove som det ikke skal befinne seg pasienter. Ta en tur i kjellerne å sykehus. MYE areal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da nok av plasser en ansatt kan sove som det ikke skal befinne seg pasienter. Ta en tur i kjellerne å sykehus. MYE areal!

Og der mener du det står senger som man bare kan slenge seg i?

Anonymous poster hash: b8d78...255

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde jo være en seng å sove i på sykehuset :klo:

I krise har du jo pasienthotellet.

Både sykehus og pasienthotell er som regel fylt opp hele tiden. Har jobbet noen år på et pasienthotell, og det var en kabal hver dag for å få plass til de mest trengende. Pasienter først, deretter foreldre til de små pasientene på nyfødt intensiv, "vanlige" pårørende og til slutt; vanlige gjester om vi hadde plass. Det var sjelden.

En ansatt på sykehuset/hotellet hadde vi aldri ryddet plass til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Både sykehus og pasienthotell er som regel fylt opp hele tiden. Har jobbet noen år på et pasienthotell, og det var en kabal hver dag for å få plass til de mest trengende. Pasienter først, deretter foreldre til de små pasientene på nyfødt intensiv, "vanlige" pårørende og til slutt; vanlige gjester om vi hadde plass. Det var sjelden.

En ansatt på sykehuset/hotellet hadde vi aldri ryddet plass til..

Nei, men har du tuslet i "katakombene" under sykehusene? Nok av plass å ordne seg om det blir krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde jo være en seng å sove i på sykehuset :klo:

I krise har du jo pasienthotellet.

Som navnet sier, pasienthotel er for pasienter. Jeg har bodd flere runder på pasienthotellet på Ullevål før og etter behandling påmsykehuset. Spurte om det var mulig å få betale for å bo der ekstra men fikk til svar at der er fullt belegg med pasienter.

Men det kan jo være sykehuset har andre alternativer, eller er jo hotell for en natt helt vanlig.

Anonymous poster hash: 84636...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men har du tuslet i "katakombene" under sykehusene? Nok av plass å ordne seg om det blir krise.

Joda har vært nede der....skumle ganger. Kan ikke huske jeg så noen tilgjengelige senger. Klart, hun kan ta med seg en en oppblåsbar madrass og bruke personaltoalett til å ordne seg før jobb, men jeg hadde følt meg mye tryggere og hatt det mer behagelig i egen seng på eget rom, på et hotell/motell.

TS, det er ikke problem å få tak i ledige hotellrom i helgene i Stavanger området. Og du får de for godt under tusenlappen, sånn btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan da, mener du?

Norske sykehus har mer enn nok med å finne senger nok til de som er innlagt. Eller har du ikke hørt om korridorpasienter?

Anonymous poster hash: b8d78...255

På universitetssykehuset like ved der jeg studerer har de sengeplass for blant annet studenter. Det er ikke SENGER som er problemet. Ansatte og studenter som sover i disse sengene trenger jo ikke noe behandling eller oppfølging. Det er jo det som ligger i begrepet "sengeplass".

Anonymous poster hash: 91f23...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hva som er problemet med å bo på hotell en natt? Jeg gjør det flere ganger i året, på mindre turer innenfor Norge i forbindelse med en hobby jeg har, og jeg har aldri i hele mitt liv tenkt at det er noe som helst rart i det. Det må da finne sted tusenvis av enkeltstående hotellnetter her i landet hver dag.



Anonymous poster hash: 06886...aa5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Som navnet sier, pasienthotel er for pasienter. Jeg har bodd flere runder på pasienthotellet på Ullevål før og etter behandling påmsykehuset. Spurte om det var mulig å få betale for å bo der ekstra men fikk til svar at der er fullt belegg med pasienter.

Men det kan jo være sykehuset har andre alternativer, eller er jo hotell for en natt helt vanlig.

Anonymous poster hash: 84636...65d

Pasienthotellet i Stavanger tar imot vanlige gjester også. Mange turister, meg inkludert, som har gått på en smell der og trodd vi bestilte rom på et vanlig hotell via booking.com, og så stått der på sykehuset/hotellet og fått litt bakoversveis. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du skal overnatte fast hver tredje uke, bør det være mulig å finne en koselig bed-and-breakfast eller gjestgiveri i en såpass stor by som Stavanger. Det blir rimeligere enn hotell, og ofte triveligere, fordi en gjerne forholder seg til eier. Mulighet for å forhandle seg en liten rabatt er det jo også, om dette blir en fast ordning.

Ellers ser jeg ikke noe merkelig ved hotellovernatting ett døgn. Det er vel det flesteparten av hotellkundene pleier? Et enkelt eller to døgn? Eller mente du kanskje det ble rart å betale såpass mye i forhold til reising? Husk at alle reelle utgifter du har i forbindelse med jobb er utgift til inntekts erverv, og fradragsberettiget på selvangivelsen. Husk å ta vare på alle kvitteringer/billetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ofte bodd på pasienthotell når jeg har arbeidet overtid, det har aldri

vært noe problem å skaffe meg overnatting. Selvfølgelig skal pasienter prioriteres.



Anonymous poster hash: e184f...b3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan ta opp couchsurfing ;)

Red: Sjekk airbnb også, er mange som leier rom for bare en natt og da kan du finne helt ned i 200kr for ei natt.

Endret av Wilma-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men har du tuslet i "katakombene" under sykehusene? Nok av plass å ordne seg om det blir krise.

Man kan jo ikke bare sette ut senger der nede og la folk sove der. Det fins lover og forskrifter som dikterer hvordan soverom skal være, med tanke på vinduer og rømningsveier etc, og jeg tror neppe "katakombene" (kjellerne) som du beskriver er godkjent som soverom.

Synes det høres fornuftig ut å kontakte sykehuset, de har muligens noen avtaler med hoteller eller andre overnattingsalternativer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...