Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Siden ingen har opprettet denne enda, så slår jeg til!

Jeg har endelig blitt gravid med nr 2. Klarte det på PP2, men det tok en tid før min mann var enig i at det var på tide å prøve. Har vært på symptomjakt konstant de siste ukene og føler jo selvfølgelig at jeg har nesten alle symptomer, og denne mnd slo det faktisk til!! :hoppendeglad:

Det tydeligste symptomet har vært konstant verk i korsryggen siden EL. Dristet meg til å ta en CB 10 dpo og den var jammen meg svakt positiv. Har testet hver dag siden 11 dop og 12 dpo og siden testene ble litt sterkere hver dag tok jeg i morges (kl 4.30, for da var jeg våken..?!) en digital test som heldigvis sa 1-2 uker!! Jeg er så utrolig glad og gleder meg til et nytt svangerskap med påfølgende permisjon :hjertesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden ingen har opprettet denne enda, så slår jeg til!

Jeg har endelig blitt gravid med nr 2. Klarte det på PP2, men det tok en tid før min mann var enig i at det var på tide å prøve. Har vært på symptomjakt konstant de siste ukene og føler jo selvfølgelig at jeg har nesten alle symptomer, og denne mnd slo det faktisk til!! :hoppendeglad:

Det tydeligste symptomet har vært konstant verk i korsryggen siden EL. Dristet meg til å ta en CB 10 dpo og den var jammen meg svakt positiv. Har testet hver dag siden 11 dop og 12 dpo og siden testene ble litt sterkere hver dag tok jeg i morges (kl 4.30, for da var jeg våken..?!) en digital test som heldigvis sa 1-2 uker!! Jeg er så utrolig glad og gleder meg til et nytt svangerskap med påfølgende permisjon :hjertesmil:

Så moro ☺️

Jeg testet positivt 14 dpo altså på IKM. Hadde ingen symptomer annet enn fyldigere bryster. Nå føler jeg meg litt mer slapp og små murringer i magen av og til.

Tok digitaltest 15 dpo som viste gravid 2-3. Tok også tre andre tester for å være sikker. Alle på kveldsurin.

Når hadde du EL? ☺️ Og hvor langt regner du at du er på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det et lite romjul mirakel :gravid:Deilig med september barn å, slippe unna det værste fødestue rushet :babysmokk:

Endret av IreneUtålmodig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Graulerer så mye!

Er det barn nr 1 eller flere dere skal ha?

hvordan er formen? Jeg har så få/lite symptomer at jeg nesten lurer på om jeg egentlig er gravid.. men får vel bare sette pris på det, for det kommer nok en dag når jeg sier det motsatte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er barn nr 3 😊

Formen er egentlig bra, trøtt og sliten ,har konstante ubehagelige voksesmerter men sålenge han/ho bare holder seg på plass så er det værdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Så gøy med nr 3! Jeg holder foreløpig kun på med nr 2 og tror ikke det blir flere (en vet aldri ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da er det siste (kanskje) sv.skap for oss begge :-P vi får nyte hver dag/uke/mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært uten sterke symptomer frem til i natt. Fikk kjempe vondt i hodet og var utrolig kvalm. Håper ikke det blir slik fremover! 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! Det hørtes ikke noe kjekt ut! Får håpe det går fort over :klem:

Ja det er veldig mulig at dette er sise svangerskapet mitt. Jeg håper bare jeg får et normalt svangerskap denne gangen. Jeg mistet 7 uker sist gang pga alvorlig svangerskapsforgifing. Jeg stortrivdes å gå gravid og hadde ikke store plagene, så derfor føler jeg at jeg mistet nesten 2 mnd. I tillegg var jeg ikke mentalt forberedt på å bli mor enda, så jeg fikk svangerskapsdepresjon etter fødsel. Håper derfor at alt går som normalt denne gang, for da tror jeg at alt blr blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lister meg forsiktig inn her, selv om jeg ikke helt stoler på at det kommer en tredje baby her i slutten av september. Men trenger å skrive litt, kjenner jeg! Jeg har mistet noen ganger tidligere, så om dette holder helt til mål vil vise seg, men om det går galt får jeg bare melde meg av igjen. :)

Enn så lenge ingen sterke symptomer, utover at bekkenet skrangler litt på glatta, og litt ligamentsmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg får prøve det. Magefølelsen er faktisk bra, og det har vært en brukbar indikator tidligere. :)

Jeg kom på i dag at jeg må ta folat, så det har jeg handlet inn.

Ablaze, jeg fikk også en skikkelig fødselsdepresjon med eldste, av andre årsaker, men dog. Var mye mer forberedt på at ting ikke alltid går etter planen med nummer to, og kom meg gjennom barseltiden mye lettere. Håper det blir sånn for deg også! :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke:

Så gøy dere, gratulerer :) Her vil jeg gjerne bli med.

Kort om meg: Vi startet å prøve i september og prøvde frem til pp3, tok så pause.

I romjulen så merket jeg på kroppen at Jeg hadde EL, så da bestemte vi oss for å prøve igjen. Trodde ikke det ville klaffe, men ventet tr rundt 13/14 januar, og den kom ikke, merket også at jeg var litt kvalm, trøtt og hadde merkelige bryster. Tok en test 16 januar og det kom et tydelig kryss med en gang :rodmer:

Jeg er 5 uker på veg, og menstermin er ca rundt 23.9.15 :hjerte:

Edit: barn nr 1 foresten.

Endret av Frk.mh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er bare 12 dpo, men drister meg til å melde meg inn her :) klaffet på pp2(prøvd siden august men er sjelden hjemme på likt). Når kontakter dere lege? Jeg har en jobb med kjemikalier og hydrokarboner, så jeg kan nok ikke jobbe så lenge der. Vet ikke hva jeg skal gjøre i forhold til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det kommer stadig flere inn hit! KG-terminklubber er fine, jeg har stadig kontakt med noen av de jeg har hengt sammen med her i tidligere graviditeter. :)

Frøkenanonym: Her fant jeg en artikkel om vanlig oppfølging i svangerskapet. Bor du i Oslo kan det dog være lurt å vurdere å søke fødeplass ganske raskt, ihvertfall hvis du har sykehuspreferanser. Jeg vet ikke så mye om det med uegnete arbeidsoppgaver som gravid, men har en venninne som fikk andre oppgaver i graviditeten - hun jobber normalt sett på lab. Så lenge det er snakk om tilrettelegging vil jeg anta at det er arbeidsgiver du skal snakke med, men hvis løsningen er svangerskapspenger, må du sikkert via lege. Kan dessverre ikke hjelpe deg mer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst også på tjukka! Førstegangs. Tok test i forrige uke, som var negativ. I dag var det to streker på den ene, og 1-2 uker på den digitale testen. Jeg husker ikke nøyaktig første mensdag i forrige periode. Ikke har vi tatt eggløsningstester heller. Men ut ifra mine beregninger, må det være 14-16 dager siden unnfangelse.

Herregud. Jeg skal bli mor !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...