Gå til innhold

Jente 29 ønsker venninne i Bergen


kari_86

Anbefalte innlegg

Da jeg var barn var det forholdsvis enkelt å komme i snakk med andre likesinnede og danne vennskap, både på skole, lekeplasser, på ferier og i nabolaget. Men nå som jeg er eldre, vet jeg ikke helt hvordan jeg skal komme i kontakt med andre. Man må jobbe mye hardere for å få nye bekjentskap som voksen. Å gå bort til en helt fremmed person på gaten og slå av en prat, for eksempel, er liksom ikke helt akseptabelt.

Så da gjør jeg mitt første forsøk på å skrive en «kontaktannonse» her. Jeg er en 29 år gammel jente (eller dame.. hvor går grensen?) som bor i Bergen. Etter flere år utenbys flyttet jeg og min samboer hjem for noen måneder siden. Etter hvert som årene har gått har en del av mine vennskap forandret seg, noen har flyttet, noen har stiftet familie og noen vennskap har dessverre sklidd ut. Men jeg har ett par nære venninner jeg har kontant med av og til.

På fritiden liker jeg å være aktiv. For tiden trener jeg styrke og går regelmessig turer på byfjellene. Ellers blir det jogging, yoga og Barry’s Bootcamp innimellom. Men det skal sies at jeg verken er den sprekeste, sterkeste eller raskeste;) Jeg er glad i å nyte livet; ta en tur på kino, prøve nye matretter og spise god mat ute, ta et glass vin eller en bytur. Jeg liker å lese bøker, finne interiørinspirasjon, oppdage nye steder og dra på interessante foredrag.

Det hadde vært mye hyggeligere om jeg kunne delt noen av disse tingene med noen andre. En jeg kan treffe, og snakke om alt og ingenting. En jeg kan le samme med og være meg selv med. Kanskje er det deg? J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. forstår deg alt for godt. Det er så mye som skjer i denne alderen. Alt forandrer seg.

Jeg er "Ung dame" på 27 år. og bor på sotra. Jobber i barnehage. Selv er jeg egentlig en lat person som prøver å forandre livet, med å prøve å trene litt. Samtidig er jeg litt lei av å sitte hjemme og ikke gjøre på noe.

 

Hva jobber du med?

 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det er på en måte godt å høre at andre kjenner seg igjen og forstår. :)

 

Jeg jobber innenfor administrasjon, support og økonomi. Begynte i jobben da jeg flyttet tilbake hit, så er veldig fresk. Mine kolleger er veldig hyggelige, men ettersom de er 40+ er de forståelig nok ganske opptatt med familie og lignende på fritiden. Jobber du på Sotra? 

 

Ja. det er vanskelig å forandre på vaner/uvaner. Men jeg tror at det er lettere om man "allierer" seg med noen andre. Å ha noen som både motiverer og pusher seg. 

 

Hva ellers liker du å gjøre på fritiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg jobber på sotra, som pedagogisk leder

jeg er ikke så aktiv person så det er ikke mye eg finner på om dagen. Men alle som kjenner meg vet at jeg er en filmperson, liker å tegne og lese fantasy, fiction. mye av min tid brukes til jobben. selv om jeg går fra jobben er jeg ikke ferdig :P

 

er veldig glad i å spille spill og lage mat, bake.

er den typen som liker å sitte hjemme og prate i steden for å gå ut på nattklubben.

 

hva mener du med å gå på foredrag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir både film og serier her:)

 

Jeg er enig med deg - ofte er det hyggeligere å sitte hjemme og prate enn å dra ut. 

Jeg er veldig glad i å bake (egentlig all matlaging). Liker å prøve nye oppskrifter, lage sunnere bakeverk o.l.

Spille spill gjør jeg dessverre alt for sjeldent. 

 

Her i Bergen har jeg ikke gått på så mye foredrag ennå. Men jeg har veldig interesse for bl.a kosthold og helse, vin-kurs, motivasjonsforedrag osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv veldig lyst å gå på matlagingskurs. vil lære meg å bruke 100 % råvarer og ulike krydder på en skikkelig måte. Men det er så dyrt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det er mye inspirasjon på nettet, bl.a på mat/oppskriftsider og blogger:)

 

For 6-7 år siden levde jeg kun på godteri, junkfood og ferdigretter fra butikken. Jeg var ofte dårlig og følte meg ikke vell. Jeg ønsket lenge en forandring, men det tok tid og en god porsjon tålmodighet. I dag lager jeg så og si all mat fra bunnen av. Ettersom dette kan ta litt mye tid i en hektisk hverdag, lager jeg ofte flere porsjoner, som jeg enten putter i frysen eller i kjøleskapet. Herlig å komme hjemme fra jobb og bare måtte varme opp middagen. Jeg bruker grønnsaker i nesten alle måltid og eksperimenterer mye, og elsker å prøve nye oppskrifter.

 

Det viktigste av alt er at jeg føler meg bedre og har det bedre med meg selv enn tidligere. :) Men det har vært en lang og til tider tøff reise. Å endre vaner er dessverre ikke alltid så enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. jeg er i samme situasjon akkurat no. Det er slit og krever mye og jeg faller lett tilbake igjen på gamle vaner.

 

Det er lett å følge en oppskrift, og jeg har lagd masse av oppskrifter jeg har funnet på nettet eller i bøker, men det jeg mente var å vite hvorfor skal jeg bruke dette krydderet og hva annet kan jeg bruke dette krydderet til. ha kjøpt inn masse som bare blir brukt en gang og resten vet eg ikke hva jeg skal bruke til.

 

et helt annet tema: hvilke type filmer liker du å se på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke alltid så lett å vite hva man skal bruke enkelte kryddere til. Jeg mang en gang prøv forskjellig krydder fra min egen fantasi og bommet fullstendig.. Hahaha! Synes litt synd i min samboer som ofte blir (ufrivillig) prøvekanin. På bursdagen hans i fjor laget jeg en velkomsdrink til gjestene som ente opp med å smake gress :) Øvelse gjør mester, sies det;)

 

For øyeblikket ser jeg mest på serier, akkurat sett ferdig sesongene for Girls og True Detective. Har begynt på en ny serie som Wayward Pines. Ellers burde jeg vell sett Game of Thrones som alle skryter sånn av. Ser du noen serier?

 

Av filmer liker jeg den meste, bortsett fra Horror-filmer og rene action-filmer. Hittil i år har jeg sett særdeles lite film. Har du noen filmer du kan anbefale? Og hvilke type filmer foretekker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den som ser mer på fantasy eller sience fiction som i stargate seriene eller ett eller annet med magi.

Har begynt å falle litt tilbake på  gamle serier som mash.

Er desverre en stor Disneyfan. og glad i klisse jente filmer som you got mail eller the holiday.

er ikke glad i filmer som jeg liker å kalle flause filmer. der det skjer flaue scener hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri sett Stargate-serien. Men har sett en del sience fiction. Har du noen du kan anbefaler til en newbie sience fiction/fantasy seer?

 

Jeg er super Disneyfan, og synger med på alle sangene så og si. Men det er svært sjeldent jeg tar meg tid til å se dem, med mindre jeg passer noen av mine yngste fettere og kusiner. 

 

The holiday er definitivt en klassiker - den må jeg se hver jul! Har du sett The Notebook? Om ikke, anbefaler jeg den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes "the notebook" er helt fantastisk. Jeg har heldigvis 2 søstre som elsker disney så jeg fåt sett de hele tiden.

 

Noen gode serier du kan se er: battelstar galatica, buffy, star trek (den eldste) stargate 1 og stargate atlantis, the 10th kingdom.

 

noen filmer du kan se er:

van helsing

neverland

zhutura (vet ikke om det er akkurat det den heter)

underworld

blade

 

og selvfølgelig har vi star wars, lotr, hobbiten, avatar, og x-men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tipsene:) Har sett noen av seriene og filmene før. Likte blant annet Neverland svært godt. 

 

The 10th kingdom ska jeg definitivt kaste meg over i nærmeste fremtid. 

 

Har du noen planer for sommeren? Eller skal du nyte høststemning her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har allerede ferie. har hatt en ukes tur til london med min samboer. Medival bancket er et must å gå på. utrolig gøyt og spennende. billig var det og :)

 

Resten av ferien går på å daffe foran pcen. Har nettopp fått oss kattunge. Hun er virklig en vill, sta og egen liten katt. men utrolig søt :)

 

Har du noen planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London er en fantastisk by, var det senest i fjor sommer! Bodde i Notting Hill da, ble forelsket i de sjarmerende gatene, den koselige stemningen, kafeene og vintage-butikkene der. 

Jeg har vært på de fleste typiske attraksjonene og severdighetene der. Men jeg skal notere meg Medieval bancket til neste tur:)

 

Denne sommeren blir det kun solferier på meg, har de siste årene prioritert storbyer og litt mindre byer. Jeg skal blant annet til Hellas med min kusine, vi skal blant annet ha noen dager på Rhodos og deretter på Symi. Ellers skal min samboer og jeg til Kroatia. Ser veldig frem til dette:)

 

Gratulerer med kattungen:) Hun høres herlig ut. Hvilken rase er hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en blandings/huskatt, liten rakker med tre farger i pelsen, svart, brun og hvit :) sjarmerer de fleste :)

 

åh. elsker å dra til varme strøk, men blir ikke så mye av det siden min samboer hater varmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, jeg vurderer å flytte tilbake til Bergen, da hadde det vært koselig å bli kjent :)

Er fra Bergen men bor i Oslo. Skal bestemme meg i løpet av sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med å skrive det her, håper i hvert fall jeg at andre skal henge seg på og ta kontakt :)

 

Jo flere jo bedre :)

 

Du som vuderer å flytte til bergen, har du studert i oslo eller jobbet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...