Gå til innhold

Åpne hjemmene våre for flyktningene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Virker (nesten) overalt som at folk vil minske innvandringen og holde den på et forsvarlig nivå og intregrere det vi har/sende penger der de bor, men hvorfor i helvete gjennomføres ikke dette i praksis da? Hvis folk flest vil det, hvorfor gjør politikerne det motsatte?

(har ikke fulgt med den siste mnd. så ting kan ha skjedd)



Anonymous poster hash: 3a619...08f
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker (nesten) overalt som at folk vil minske innvandringen og holde den på et forsvarlig nivå og intregrere det vi har/sende penger der de bor, men hvorfor i helvete gjennomføres ikke dette i praksis da? Hvis folk flest vil det, hvorfor gjør politikerne det motsatte?

(har ikke fulgt med den siste mnd. så ting kan ha skjedd)

Anonymous poster hash: 3a619...08f

Det ser ut som at politikerne kjører egen agenda. De stuper på alle meningsmålinger men fortsetter. Æsj.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg allerede skrevet hvorfor det kan være farlig for spesielt unge jenter og ta inn disse folka. Du vet, muslimske menn, unge jenter, ulike kulturer, kvinnesyn osv. osv. alt dette vet du like godt som meg.

De fleste sivile kom hjem etter krigen. Andre fikk militær trening og kjempet for Norges frihet. Hvor kjemper mange av våre innvandrere? Problemet er at i dag reiser ingen tilbake til sine hjemland, fordi de har det bedre her. På sikt vil dette koste oss for mye. Både økonomisk, men også kulturelt. Mange i Norge ønsker ikke disse endringer og sier at det holder nå. Mens du og andre, dere ønsker dette. Det kalles politisk uenighet. Men dessverre ødelegges slike debatter av tullinger som roper rasisme, for det handler selvsagt ikke om det. Men om Norges fremtid og hvordan vi ønsker våre barn og barnebarn skal vokse opp.

Propaganda faller ikke helt i min smak, like lite om det er en generalisering mot muslimer nå som det var mot jødene under krigen. Man tar sine forhåndsregler før man lar folk bo hos seg, det er allmenn viten, uansett om den du tar inn er en norsk uteligger eller en syrisk flyktning. Det er ingen innvending rettet mot det valget akkurat denne frøkna har gjort.

De fleste sivile kom hjem etter krigen ja. Hvor mener du krigen er over per dags dato? Kanskje Somalia, Libya, Irak? Vi åpnet grensen for tusenvis av bosniere under borgerkrigen, noen ble værende igjen som borgere i vårt fellesskap mens mange dro hjem når krigen var over. Og begge deler er helt OK i mine øyne, om du mener noe annet er det i din rett, men slike generaliseringer du driver med hører hjemme i det forrige århundret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Propaganda faller ikke helt i min smak, like lite om det er en generalisering mot muslimer nå som det var mot jødene under krigen. Man tar sine forhåndsregler før man lar folk bo hos seg, det er allmenn viten, uansett om den du tar inn er en norsk uteligger eller en syrisk flyktning. Det er ingen innvending rettet mot det valget akkurat denne frøkna har gjort.

De fleste sivile kom hjem etter krigen ja. Hvor mener du krigen er over per dags dato? Kanskje Somalia, Libya, Irak? Vi åpnet grensen for tusenvis av bosniere under borgerkrigen, noen ble værende igjen som borgere i vårt fellesskap mens mange dro hjem når krigen var over. Og begge deler er helt OK i mine øyne, om du mener noe annet er det i din rett, men slike generaliseringer du driver med hører hjemme i det forrige århundret.

Propaganda kan man nok diskutere hvem som kjøper.

Det og sammenligne forfølgelsen av jøder og en fornuftig motstand mot en barbarisk ideologi som islam, blir for svakt. Jøder er mennesker, islam er en ideologi man selv velger og følge. Vi vet selvsagt at de fleste muslimer er fredelige mennesker og aldri ville gjort noe mot andre. Men vi vet også at enkelte av disse religiøse. Har et slikt kvinnesyn at man dessverre må, om man tar ansvar, advare i mot at unge jenter spesielt, tar muslimske menn inn i hus. Alt annet ville vært ansvarsfraskrivelse som voksen, selv om det er politisk ukorrekt. Men av og til må man legge ideologiske prinsipper bak seg og forholde seg til virkeligheten.

Først av alt. Jeg generaliserer ingen, men forholder meg til virkeligheten. Selv om den ikke måtte passe inn i din ideologiske drømmeverden.

Når FN sier det er trykt, så bør alle vende tilbake til sitt hjemland. At mange ble igjen etter krigen på Balkan. Er et bevis på at dette ikke må inntreffe igjen. De er selvsagt hjertelig velkommen om dem vil bosette seg i Norge med fast jobb og økonomi til og klare seg selv. Jeg er ikke i mot vanlig innvandring.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev tidligere i tråden om Mona Sahlin, hvor lik Støre, AP og mange av sosialistene er den svenske modellen.

Se her hva vi kan lese på kvelden: http://www.nettavisen.no/politikk/hyre-mener-ap-forslag-vil-fre-til-flyktninggettoer/3422791207.html

Jaggu skal de ikke ha svenske tilstander. Nå kommer vi virkelig til å få se bydeler som vil "blomstre".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev tidligere i tråden om Mona Sahlin, hvor lik Støre, AP og mange av sosialistene er den svenske modellen.

Se her hva vi kan lese på kvelden: http://www.nettavisen.no/politikk/hyre-mener-ap-forslag-vil-fre-til-flyktninggettoer/3422791207.html

Jaggu skal de ikke ha svenske tilstander. Nå kommer vi virkelig til å få se bydeler som vil "blomstre".

En ordning med selvbosettelse i seg selv behøver ikke være dårlig, det som er katastrofalt for Sverige er det høye antallet innvandrere som har blitt tatt inn, ca 100.000 i året. Man får bare håpe det ikke blir slik i Norge.

Anonymous poster hash: 5904d...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svensk erfaring på området var jo langt i fra positiv kan man jo si. Syns vi har drøye nok ghettotilstander i landet her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svensk erfaring på området var jo langt i fra positiv kan man jo si. Syns vi har drøye nok ghettotilstander i landet her.

Ja, men svenske ghettotilstander er jo på grunn av antallet, det er i seg selv ikke negativt at de innvandrerne man tar inn søker sammen, det er egentlig ganske naturlig, og det at man treffer noen i samme situasjon kan også gjøre overgangen enklere. Men det blir katastrofalt når det gjelder veldig mange per år som man har sett i Sverige. Da dannes det store enklaver der integrering blir vanskeligere enn om de hadde kommet i et lite antall.

Anonymous poster hash: 5904d...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så ekstremt trist at norske bomber brukes ute i verden til å skape krig og flyktningsstrømmer, på den måten synes jeg det er flott at folk åpner hjemmene sine selvom de egentlig ikke kan noe for krigsindustrien.



Anonymous poster hash: b1329...d46
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men svenske ghettotilstander er jo på grunn av antallet, det er i seg selv ikke negativt at de innvandrerne man tar inn søker sammen, det er egentlig ganske naturlig, og det at man treffer noen i samme situasjon kan også gjøre overgangen enklere. Men det blir katastrofalt når det gjelder veldig mange per år som man har sett i Sverige. Da dannes det store enklaver der integrering blir vanskeligere enn om de hadde kommet i et lite antall.

Anonymous poster hash: 5904d...5ba

Men vi har da lignende allerede i Norge? Er jo barnehager og skoleklasser hvor nordmenn er i minoritet. Nå sier ikke jeg at vi har Svenske tilstander, men vi er da på vei og dette forslaget hjelper jo på akkurat det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi har da lignende allerede i Norge? Er jo barnehager og skoleklasser hvor nordmenn er i minoritet. Nå sier ikke jeg at vi har Svenske tilstander, men vi er da på vei og dette forslaget hjelper jo på akkurat det.

Ja, men det er vi jo på vei til å få uten at det er noen selvbestemmelsesrett, med andre ord er det jo antallet som er det mest problematiske.

Anonymous poster hash: 5904d...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er vi jo på vei til å få uten at det er noen selvbestemmelsesrett, med andre ord er det jo antallet som er det mest problematiske.

Anonymous poster hash: 5904d...5ba

Ja, men nå blir det altså selvbestemmelse i tillegg, som jo var poenget. Og det er ikke positivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nå blir det altså selvbestemmelse i tillegg, som jo var poenget. Og det er ikke positivt.

Men dette forslaget er vel ikke vedtatt?

Poenget mitt er at det er antallet som uansett er den største utfordringen

Anonymous poster hash: 5904d...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dette forslaget er vel ikke vedtatt?

Poenget mitt er at det er antallet som uansett er den største utfordringen

Anonymous poster hash: 5904d...5ba

Jeg gjorde bare et poeng basert på mine tidligere uttalelser, du har helt rett i at det ikke er vedtatt enda.

At du er veldig opptatt av det er antallet som er den største utfordringen er greit, men det betyr ikke at det er andre utfordringer som jeg blant annet påpeker her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Propaganda kan man nok diskutere hvem som kjøper.

Det og sammenligne forfølgelsen av jøder og en fornuftig motstand mot en barbarisk ideologi som islam, blir for svakt. Jøder er mennesker, islam er en ideologi man selv velger og følge. Vi vet selvsagt at de fleste muslimer er fredelige mennesker og aldri ville gjort noe mot andre. Men vi vet også at enkelte av disse religiøse. Har et slikt kvinnesyn at man dessverre må, om man tar ansvar, advare i mot at unge jenter spesielt, tar muslimske menn inn i hus. Alt annet ville vært ansvarsfraskrivelse som voksen, selv om det er politisk ukorrekt. Men av og til må man legge ideologiske prinsipper bak seg og forholde seg til virkeligheten.

Først av alt. Jeg generaliserer ingen, men forholder meg til virkeligheten. Selv om den ikke måtte passe inn i din ideologiske drømmeverden.

Når FN sier det er trykt, så bør alle vende tilbake til sitt hjemland. At mange ble igjen etter krigen på Balkan. Er et bevis på at dette ikke må inntreffe igjen. De er selvsagt hjertelig velkommen om dem vil bosette seg i Norge med fast jobb og økonomi til og klare seg selv. Jeg er ikke i mot vanlig innvandring.

Det er jo nettopp skillet mellom islam og muslimer du bommer kolossalt på. Vi vet at det finnes gode og dårlige mennesker fra alle slag, og slikt undersøker man selvsagt før man åpner sitt hjem for fremmede. Men igjen, det er ingen spesifikk innvending mot denne saken. Synes tvert i mot det er rimelig tøft gjort å tilby seg til mennesker som er ufortjent forhatt av samfunnet, nesten som de som slår av en prat og kaffe med uteliggere. Nesten utrolig å se hvordan nå såpass uskyldig provoserer enkelte, og saken blir jo ti ganger mer ekstrem når det muslimer i bildet.

Virkeligheten er at vi har mulighet til å tilby en del flyktninger et trygt hjem. Om de drar hjem etter krigens slutt - slik mange gjør - godt for dem. Om de blir integrert i samfunnet og får tillatelse til å oppholde seg her videre - godt for dem. I den grad vi har problemer med innvandring er det integreringen vi må forbedre, slik det er i dag oppstår det ghettoer mennesker knapt behøver å forholde seg til den norske omverden over hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjerne tilbudt en flyktning mitt gjesterom jeg. Tror det og hadde vært en fin måte, og få de mer integrert på og lære seg språket.

Har jobbet frivillig som flyktningguide, og har bare møtt fantastiske mennesker der. De som er så takknemlige for at de har fått komme til Norge, og som virkelig ønsker å jobbe og bidra til samfunnet. Barna deres vokser opp, tar høyere utdannelse og får bra jobber. Og bidrar til den norske stat.



Anonymous poster hash: 0a058...9c4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...