Gå til innhold

Hijab hjelper mot trakassering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sukkerbit

Så patetisk du er. Du har ikke opplevd noe og da er det som gjelder for alle andre. Se din egen måte å angripe folk på i tråden før du krever noe som helst tilbake.

Anonymous poster hash: 8527f...956

Jeg er patetisk fordi jeg deler min erfaring? Forklar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sukkerbit

Men tror du ikke at de fleste slike framstøt fra menn er ment positivt? De ønsker ikke å være jævlige. De er bare klønete

Så hvis du blir klådd på av en nordmann er han klønete. Hvis du blir klådd på av en som tilhører Islam (ikke at jeg skjønner hvordan man kan vite hvilken religion mannen tilhører, men men!) så er alle i Islam kvinnehatere og han gjør det fordi han ser på deg som et kjøttstykke?

Er det slik å forstå?

Jeg vet ikke jeg. Hadde du visst litt av det som har skjedd hadde du ikke unnskyldt det for å være klønete. :) Så er ikke så lurt å si slikt uten at du hverken kjenner til situasjonene eller mennene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det mange kvinner i Norge som ønsker undertrykking og at vårt land skal ødlegges. For min rolle er det ikke så farlig, jeg kan bare konvertere så er jeg sjef over alle jentene som bare er troløse horer likevel.... for kvinner er det litt værre....



Anonymous poster hash: 1fecd...4d0
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det mange kvinner i Norge som ønsker undertrykking og at vårt land skal ødlegges. For min rolle er det ikke så farlig, jeg kan bare konvertere så er jeg sjef over alle jentene som bare er troløse horer likevel.... for kvinner er det litt værre....

Anonymous poster hash: 1fecd...4d0

Er ikke så mange men de det gjelder skriker høyest. Og de tror selv de gjør noe riktig, og forstår rett og slett ikke hvordan verden fungerer.

Anonymous poster hash: 64569...bb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du blir klådd på av en nordmann er han klønete. Hvis du blir klådd på av en som tilhører Islam (ikke at jeg skjønner hvordan man kan vite hvilken religion mannen tilhører, men men!) så er alle i Islam kvinnehatere og han gjør det fordi han ser på deg som et kjøttstykke?

Er det slik å forstå?

Hvor har du det fra at jeg mener dette? Jeg skrev ikke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som vil hevde at det i Vesten ikke finnes både svindlere, mordere, voldtektsmenn og menn som hetser kvinner, men når du fremstiller det som at de skandinaviske land ikke er bedre enn verdens mest kvinneundertrykkende patriarkalske kulturer til tross for vårt århundrelange oppgjør med kvinneundetrykking og alt som har skjedd i vår del av verden de siste 500 år er du rett og slett ikke troverdig.

Når enkelte vestlige kvinner skal ha det til at den vestlige likestilte mannen er akkurat like forstokket - ja kanskje mer forstokket og sjåvinstisk - enn menn oppvokst i kulturer med klare arkaiske kjønnsroller, er dette en hån både mot vestlige menns likestillingsvilje og mot våre mødres og fedres kamp for et likestilt samfunn. Det har vært en lang prosess, og selv om kvinnene i vår del av verden nok allerede før likestillingskampens begynnelse på slutten av 1800-tallet hadde en vesentlig friere stilling enn kvinnene i den muslimske verden, har det skjedd en voldsom utvikling når det gjelder forholdet mellom kjønnene, og å benekte eller se helt bort fra disse forskjellene vidner om total mangel på perspektiv og kultur- og historieforståelse.

Jeg tror nok ingen kan dokumentere at kvinners situasjon i Norge er like vanskelig og undertrykket som i mange muslimske land. Dette er likevel ingen unnskyldning for at vi fremdeles har et patriarkat som systematisk kuer norske kvinner. Ansvaret for dene ubalansen ligger kollektivt hos alle menn. Noe av det beste som er skrevet om behovet for en gjennomgående endring av menns adferd, er forfattet av John Stoltenberg. Stoltenbergs ektefelle/samboer, Andrea Dworkin har også skrevet mye bra om emnet. Dette burde alle menn ta inn over seg, og kjønnsforståelsen de legger for dagen, burde bli obligatorisk som basiskunnskap i skoleverket. Dette kunne på sikt føre til at kvinnekampen endelig krones med rettferdighet og reell likestilling.

Anonymous poster hash: 6659b...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok ingen kan dokumentere at kvinners situasjon i Norge er like vanskelig og undertrykket som i mange muslimske land. Dette er likevel ingen unnskyldning for at vi fremdeles har et patriarkat som systematisk kuer norske kvinner. Ansvaret for dene ubalansen ligger kollektivt hos alle menn. Noe av det beste som er skrevet om behovet for en gjennomgående endring av menns adferd, er forfattet av John Stoltenberg. Stoltenbergs ektefelle/samboer, Andrea Dworkin har også skrevet mye bra om emnet. Dette burde alle menn ta inn over seg, og kjønnsforståelsen de legger for dagen, burde bli obligatorisk som basiskunnskap i skoleverket. Dette kunne på sikt føre til at kvinnekampen endelig krones med rettferdighet og reell likestilling.

Anonymous poster hash: 6659b...d67

Enda mer makt og rettigheter til kvinner på bekostning av menn altså? nei takk.. "likestillingen" har allerede tatt fullstendig overhånd og feminister og videre "likestilling" er noe vi må kjempe mot med nebb og klør. Nei til videre diskriminering av menn!

Anonymous poster hash: 1fecd...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Hvor har du det fra at jeg mener dette? Jeg skrev ikke det.

Jeg spurte derfor "er det slik å forstå?" For da kan du svare f.eks "nei, jeg mener at seksuell trakassering er sannsynligvis en klønete måte å sjekke opp en kvinne på fra både nordmenn og innvandrere". Hvis du da mener det.

Folk vet hva de gjør. En mann vet om han klår på en random rumpe han finner ved baren eller tar tak i en kvinne som går forbi og holder henne fast. Det finnes ingenting klønete ved det. Hverken av innvandrere eller nordmenn. Mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Det er ingen som vil hevde at det i Vesten ikke finnes både svindlere, mordere, voldtektsmenn og menn som hetser kvinner, men når du fremstiller det som at de skandinaviske land ikke er bedre enn verdens mest kvinneundertrykkende patriarkalske kulturer til tross for vårt århundrelange oppgjør med kvinneundetrykking og alt som har skjedd i vår del av verden de siste 500 år er du rett og slett ikke troverdig.

Når enkelte vestlige kvinner skal ha det til at den vestlige likestilte mannen er akkurat like forstokket - ja kanskje mer forstokket og sjåvinstisk - enn menn oppvokst i kulturer med klare arkaiske kjønnsroller, er dette en hån både mot vestlige menns likestillingsvilje og mot våre mødres og fedres kamp for et likestilt samfunn. Det har vært en lang prosess, og selv om kvinnene i vår del av verden nok allerede før likestillingskampens begynnelse på slutten av 1800-tallet hadde en vesentlig friere stilling enn kvinnene i den muslimske verden, har det skjedd en voldsom utvikling når det gjelder forholdet mellom kjønnene, og å benekte eller se helt bort fra disse forskjellene vidner om total mangel på perspektiv og kultur- og historieforståelse.

Det finnes utskudd i alle kulturer, men jeg har levd noen år i dette landet, og kvinnene jeg omgås har ikke noe problem med å være ute på utesteder med norske menn. Tvert imot omgås kjønnene ganske uanstrengt, og slik har det vært så lenge jeg har vært gammel nok til å komme inn på utesteder. Men det har skjedd noe underveis, flere og flere menn fra kvinneundertrykkende kulturer har begynt å fylle opp utestedene, og det er en grunn til at deres søstre ikke i samme grad går ut på byen, i disse kulturene er det bare «horer» som går ut.«Ærbare kvinner» dekker seg til og går ikke ut på byen slik deres brødre gjør. Det forklarer også disse innvandrerguttenes tilnærming til norske jenter. Jeg kjenner ingen etnisk norske menn som forventer at søsteren skal holde seg hjemme i helgene, bevare sin jomfrudom og aldri gå ut på byen uten anstand.

Mitt poeng er og har alltid vært at vi fortsatt har et godt stykke igjen for det jeg vil kalle likestilling. Jeg føler meg ikke likestilt på byen. Jeg føler ikke jeg får rett til å bestemme hvem som kan ta på min kropp og ikke. Mitt poeng som synes ganske tydelig i denne tråden er at dette vil flere innvandrerfiendlige ikke høre noe av. Er det ikke så viktig at jeg blir seksuelt trakassert fordi den som gjør det er nordmann? Eller er folk så naive at de tror alle norske menn ser på norske kvinner som likeverdige og respekterer kvinnens grenser?

Jeg mener derfor du har misforstått ganske kraftig hva dette handler om. Det handler ikke om at jeg mener det er like bra for meg å bo i Saudi-Arabia. Det mener jeg ikke og har aldri ment. Men jeg mener at for å løse verdensproblemer må vi starte med oss selv, og noen folk her inne mener tydeligvis at de problememe jeg har opplevd ikke har skjedd i virkeligheten.

Jeg synes det er ganske skremmende de holdningene noen utviser her

Blir en kvinne tatt på mot hennes vilje av en nordmann er det greit fordi vi skal visst late som at det ikke har skjedd. Blir en kvinne tatt på mot hennes vilje av en som tilhører Islam er Islam en grusom religion der alle menn tar seg til rette og driter i likeverd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de som voldtar i ekteskap ikke rettsforfølges er ikke noe som er enestående for muslimske land. Slik er det i mange land, også de som ikke er muslimske, dessverre.

Kristendommen har steinet kvinner, brent de på bål og mye forskjellig annet.

Jeg tror du skal lese deg litt opp på historien til kristendommen og også historien til Norge med kvinnesyn og slikt. Kanskje du også lærer noe nytt i dag :) Siden du tror vi har hatt likestilling siden tidenes morgen :fnise:

(jeg vet du ikke tror dette forøvrig, men jeg bruker samme måte å debattere på som deg)

Jeg er ganske fornøyd med å være kristen her i Norge jeg :) Jeg lever i et flott land og sier takk til Gud for hver eneste dag jeg får leve i dette fine livet jeg har! Og hvis jeg og alle andre som er uenige med deg i noe må flytte til Somalia så tror jeg du blir ganske alene her i Norge. Hva skal du gjøre uten meg når du blir syk og så gjerne skulle hatt min hjelp?

Poenget er at det kanskje er litt lurt å ta inn over seg at folk har forskjellige meninger her i Norge. Om du ikke aksepterer at veldig mange har et litt mer nyansert syn enn deg på Islam og resten av verden forøvrig så når du ikke særlig langt her i livet.

Mitt poeng er, Islam er så mangt. Kristendommen er så mangt. Du skjærer alle over en kam. Jeg håper du får litt mer erfaring og lærer deg å bli litt "rundere i kantene" ;)

Når ble den siste kvinne steinet i Norge?

Hvilket år var den siste dokumenterte hekse-brenning?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ingen kan dokumentere at kvinners situasjon i Norge er like vanskelig og undertrykket som i mange muslimske land. Dette er likevel ingen unnskyldning for at vi fremdeles har et patriarkat som systematisk kuer norske kvinner. Ansvaret for dene ubalansen ligger kollektivt hos alle menn. Noe av det beste som er skrevet om behovet for en gjennomgående endring av menns adferd, er forfattet av John Stoltenberg. Stoltenbergs ektefelle/samboer, Andrea Dworkin har også skrevet mye bra om emnet. Dette burde alle menn ta inn over seg, og kjønnsforståelsen de legger for dagen, burde bli obligatorisk som basiskunnskap i skoleverket. Dette kunne på sikt føre til at kvinnekampen endelig krones med rettferdighet og reell likestilling.

Anonymous poster hash: 6659b...d67

Å tildele et kjønn eller en folkegruppe kollektiv skyld er en svært problematisk handling, derfor skal man også lete lenge etter seriøse tenkere som forsvarer et slikt begrep. Karl Jaspers gikk så langt som til å si (om tyskerne som hadde vært med på krigen) at det ikke var rett å snakke om en kollektiv skyld, men at man heller ikke kunne snakke om kollektiv uskyld. I det lå det en erkjennelse av at alle hadde en følelse av medasvar for å være blant de overlevende, i erkjennelsen av at man antagelig ikke ville vært det om man hadde stått opp for det man trodde på og kjempet mot nazistenes terrorvelde. Men heller ikke Jaspers ville mene at en slik mangel på kollektiv uskyld kan omfatte neste generasjon tyskere, de som er født etter krigen. På samme måte er det urimelig å tildele menn oppvokst i det likestilte Skandinavia del av skylden for tidligere tiders kvinneundertrykkelse.

Andrea Dworkin og John Stoltenberg og andre radikalfeministers syn må gjerne presenteres i samfunnsfag på videregående, men ikke som noen mal, noe de unge skal indoktrineres til å godta som Sannheten med stor s. Dette er svært ytterliggående feminister, og hvis jeg ikke husker feil mente de begge at sex mellom mann og kvinne nærmest med nødvendighet innebar kvinnens underkastelse og var å oppfatte som kvinneundertrykkende. Mens noen radikalfeminister mente at mannen oppå kvinnen var kvinneundertrykkende (og at kvinnen oppå mannen var like ille, bare en speilvending av tradisjonell undertrykkelse) og derfor prøvde seg frem med sidesamleie var det også de som mente selve inntrengningen var et uttrykk for dominans og derfor uakseptabel. Mens andre (hvis jeg ikke husker feil var Andrea Dworkin blant dem) mente menn har et slags pyskisk overtak på kvinnen uansett, og at det derfor ikke kan finne sted likestilt samleie i vår verden - først i et fjernt feministisk Utopia der mannen slik vi kjenner ham er død og begravet. Derfor hadde dette ekteparet heller aldri sex sammen, John Stoltenberg hadde sex med menn, Andrea Dworkin med kvinner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt poeng er og har alltid vært at vi fortsatt har et godt stykke igjen for det jeg vil kalle likestilling. Jeg føler meg ikke likestilt på byen. Jeg føler ikke jeg får rett til å bestemme hvem som kan ta på min kropp og ikke. Mitt poeng som synes ganske tydelig i denne tråden er at dette vil flere innvandrerfiendlige ikke høre noe av. Er det ikke så viktig at jeg blir seksuelt trakassert fordi den som gjør det er nordmann? Eller er folk så naive at de tror alle norske menn ser på norske kvinner som likeverdige og respekterer kvinnens grenser?

Jeg mener derfor du har misforstått ganske kraftig hva dette handler om. Det handler ikke om at jeg mener det er like bra for meg å bo i Saudi-Arabia. Det mener jeg ikke og har aldri ment. Men jeg mener at for å løse verdensproblemer må vi starte med oss selv, og noen folk her inne mener tydeligvis at de problememe jeg har opplevd ikke har skjedd i virkeligheten.

Jeg synes det er ganske skremmende de holdningene noen utviser her

Blir en kvinne tatt på mot hennes vilje av en nordmann er det greit fordi vi skal visst late som at det ikke har skjedd. Blir en kvinne tatt på mot hennes vilje av en som tilhører Islam er Islam en grusom religion der alle menn tar seg til rette og driter i likeverd.

Det er ikke på sin plass å gå bittelitegrann i deg selv og se om du kanskje har underkommunisert at kulturen i de deler av verden der kvinner må dekke seg til med hijab, niqab eller burka for å bli ansett som «ærbare kvinner» er langt mer kvinneundertrykkende enn vår? Jeg tilhører hverken kristendommen eller islam (begge religioner skrives for øvrig med liten forbokstav på norsk), men derfor ser jeg det også som naturlig å være rettferdig, gi kristendommen kreditt for den positive utvikling denne religionen har gjennomgått etter århundrer med hard lutring i form av kritikk og satire utenfra såvel som innenfra.

Kristendommen har som imperialistisk religion mye å svare for, men islam har i mange tilfeller vært enda verre, og den islamske verden mangler reformasjonen og oppgjøret med islamsk imperialisme. Tvert imot ser vi den dag i dag en sterk vilje til å forherlige islams ekspansjon og undertrykkelse, dette finner vi selv blant moderate muslimer, ja selv blant vestlige liberale intellektuelle. Jeg har en velutviklet rettferdighetssans og reagerer når jeg ser mennesker som kritiserer splinten i sin kristne brors øye glatt overser og nekter å snakke om bjelken i sin muslimske brors øye (for å bruke et bilde fra Bibelen).

Endret av Cuckold
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Det er ikke på sin plass å gå bittelitegrann i deg selv og se om du kanskje har underkommunisert at kulturen i de deler av verden der kvinner må dekke seg til med hijab, niqab eller burka for å bli ansett som «ærbare kvinner» er langt mer kvinneundertrykkende enn vår? Jeg tilhører hverken kristendommen eller islam (begge religioner skrives for øvrig med liten forbokstav på norsk), men derfor ser jeg det også som naturlig å være rettferdig, gi kristendommen kreditt for den positive utvikling denne religionen har gjennomgått etter århundrer med hard lutring i form av kritikk og satire utenfra såvel som innenfra.

Kristendommen har som imperialistisk religion mye å svare for, men islam har i mange tilfeller vært enda verre, og den islamske verden mangler reformasjonen og oppgjøret med islamsk imperialisme. Tvert imot ser vi den dag i dag en sterk vilje til å forherlige islams ekspansjon og undertrykkelse, dette finner vi selv blant moderate muslimer, ja selv blant vestlige liberale intellektuelle. Jeg har en velutviklet rettferdighetssans og reagerer når jeg ser mennesker som kritiserer splinten i sin kristne brors øye glatt overser og nekter å snakke om bjelken i sin muslimske brors øye (for å bruke et bilde fra Bibelen).

Jeg kan ikke si jeg føler du svarte noe særlig på innlegget mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerbit

Når ble den siste kvinne steinet i Norge?

Hvilket år var den siste dokumenterte hekse-brenning?

Det har jeg dessverre ingen informasjon om. Du må nok google det selv hvis du er interessert. Men jeg tror nok du også ikke helt forstår poenget med dette her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med at alle som tar kontakt med henne er svarte?



Anonymous poster hash: aa836...19b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg dessverre ingen informasjon om. Du må nok google det selv hvis du er interessert. Men jeg tror nok du også ikke helt forstår poenget med dette her altså.

Joda, jeg forstår da fint at du har behov for å forsvare islam med barnehage-argumentasjon som: "Edda, bedda - de andre er dumme de også".

At man innen kristendommen har oppført seg som noen idioter i tidligere tider er vel ingen unnskyldning for å bagatellisere de problemer som islam fører med seg den dagen i dag!

Nå så de tåpeligheter som det vises til innen kristendommen ligger langt langt tilbake i tid, mens vi kan lese hver dag om islamistenes svinerier, ja så blir argumentet bare dumt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joda, jeg forstår da fint at du har behov for å forsvare islam med barnehage-argumentasjon som: "Edda, bedda - de andre er dumme de også".

At man innen kristendommen har oppført seg som noen idioter i tidligere tider er vel ingen unnskyldning for å bagatellisere de problemer som islam fører med seg den dagen i dag!

Nå så de tåpeligheter som det vises til innen kristendommen ligger langt langt tilbake i tid, mens vi kan lese hver dag om islamistenes svinerier, ja så blir argumentet bare dumt!!

Å unnskylde Islam med at Kristendommen har gjort det samme er egentlig ikke annet enn å degradere Islam til en middelalderreligion, noe det i bunn og grunn faktisk er. Den har ihvertfall ikke utviklet seg særlig siden.

Anonymous poster hash: aa836...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fordreier ikke noe. Jeg skriver det akkurat som det er uten overdriving. Jeg har aldri opplevd noe stygt fra en eneste innvandrer (og da mener jeg også inkludert svensker, polakker og slikt som de fleste innvandrere er. Ikke bare de fra afrikanske land o.l), og jeg synes det er rart jeg ikke kan fortelle min erfaring uten å bli anklaget for diverse fetisjer eller hva det var og at jeg er psykisk syk! Synes du ikke det? Hvorfor kan ikke jeg fortelle at jeg føler jeg må gå i burka på fest for å ikke oppleve trakassering ikke pga innvandrere men pga en del nordmenn som bare tar seg til rette uten å bli hetset slik som dette her? Det er min erfaring og da har jeg like mye rett til å fortelle min erfaring som alle andre som har en annen erfaring.

Men det virker som at de som er mest innvandringsfiendtlige her kun ønsker erfaringer som støtter deres syn på verden (at nordmenn er snille og gode alle mann og at alle innvandrere er muslimer, ikke respektere kvinner o.l) og nåde dem som skriver noe som ikke støtter opp mot fordommene deres.

Det hadde vært veldig fint om folk kunne utveksle erfaringer i denne tråden uten å oppleve å bli behandlet slik som dette altså.

Psykisk syk? Sånne karakteristikker bruker jeg ikke, så det vil jeg ha meg frabedt.

Godt mulig det er din oppfatning, men personlig er jeg av en helt annen oppfatning. Dette må du også tåle å høre siden du bruker dette som argument i en tråd som dette. Jeg har vært mye (alt for mye..) ute på byn, i ganske mange forskjellige byer i Norge, og for meg er det ganske klart at bildet du danner stemmer veldig dårlig. Det er også mange klåfingra nordmenn, men det er det også av innvandrere, og i større grad. Det er også svært dårlig business for utesteder å bli kjent som steder med mange innvandrere, og det har dessverre ført til en del rasisme blant dørvakter blant annet i Oslo.

I hjembyen min har det vært et problem, og det er veldig lite trivelig for jenter ute på byn. Det er ikke rent få ganger jeg har måttet spille kjæresten til jenter i vennegjengen for å få klåfingra gutter til å ligge unna. Problemet er også at mange av disse også får napp på dette, og det fører til at de ikke gir seg. For moralen til noen av de gutta er at det går greit å klå på ti damer, dersom en av de liker det og blir med hjem for et knull, for dem som fungerer det, og dette smitter fort over. "Nice guys finish last", er absolutt et ordtak som gjør seg gjeldene for sjekkemarkedet på byn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke jeg. Hadde du visst litt av det som har skjedd hadde du ikke unnskyldt det for å være klønete. :) Så er ikke så lurt å si slikt uten at du hverken kjenner til situasjonene eller mennene!

Jeg snakker generelt om alle menn og kvinner og ikke om konkrete hendelser som du har opplevt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør ta deg en bolle og slutte å lage stråmenn. For en forvrengt virkelighet du lever i. Jeg føler synd på deg.

Du kommer med noe piss om at det er muslimske menn som ser på kvinner som et stykke kjøtt, også klarer du ikke ta innover deg når noen påpeker å ha samme erfaring med norske menn? Dine patetiske forsøk på å sverte andre grupper forbauser meg, må være den minst reflekterte debattanten på forumet.

Anonymous poster hash: 6ae9b...18e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...