Gå til innhold

Hijab hjelper mot trakassering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sukkerbit

Du tror ikke de syns det er så ille altså? Nei, da så. :skratte:

Nei, på samme måte som at jeg ikke synes det er så ille å høre til kristendommen. :)

Jeg synes faktisk det er ganske fantastisk, og det synes de også om å tilhøre den religionen de tilhører.

I islam er dere kvinner fritt vilt for menn. Dere har å lyde. Dette vil vi få langt mer av. Så nyt deres frihet nå. Det er kun snakk om tid før dere kvinner må lyde oss menn. Det er slik samfunnet vil ha det. Med god støtte av Norske kvinner som stemmer frem politiske partier som ønsker islamiseringen velkommen.

Hvor mange muslimske venner har du akkurat? Hvor mange kristne venner har du? Du vet at i Bibelen står det at mannen er familiens overhode? Slik har det også vært i norske familier langt, langt tilbake i tid, så det er ikke akkurat noe nytt. :P Dette burde du kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Hva du tenner på, aner jeg ikke. Men ingen reflekterte mennesker mener islam støtter kvinners rettigheter. Dem som gjør, må ha en eller annen form for perversitet.

Jeg ser ikke poenget ditt ved å hevde at jeg er pervers for at jeg har litt andre erfaringer enn dine erfaringer som du sannsynligvis bare har fått fra media? Hva får du ut av en slik debatteknikk?

Hverken Islam eller Kristendommen mener kvinnen skal være familiens overhode. Men Bibelen er på dette mye verre enn Koranen.

Jeg har også gjort meg en god del erfaringer da jeg kjenner en god del muslimer og deres familier. Ting er nok ikke så svart/hvitt som du tror.

Jeg sier jeg har opplevd mye seksuell trakassering fra etnisk norske menn. Men dette blir jeg hetset for. I mine øyne er det egentlig ganske sykt at jeg skal bli hetset for at jeg forteller om mine ubehagelige opplevelser. Hvorfor heller ikke ta til seg det jeg skriver og reflektere litt over det? Du skjønner at hvis man vil forandre verden, må man begynne med seg selv. Etter du har begynt med deg selv burde du ta for deg den norske kulturen. Og så kan du gå videre ut og endre verden etter det :) Men folk her inne virker jo nesten kåte på å hetse Islam og det er så viktig for dem at de heller tråkker meg ned i stedet for at noen skal få høre at noen norske menn faktisk kan være ganske ille de også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke poenget ditt ved å hevde at jeg er pervers for at jeg har litt andre erfaringer enn dine erfaringer som du sannsynligvis bare har fått fra media? Hva får du ut av en slik debatteknikk?

Hverken Islam eller Kristendommen mener kvinnen skal være familiens overhode. Men Bibelen er på dette mye verre enn Koranen.

Jeg har også gjort meg en god del erfaringer da jeg kjenner en god del muslimer og deres familier. Ting er nok ikke så svart/hvitt som du tror.

Jeg sier jeg har opplevd mye seksuell trakassering fra etnisk norske menn. Men dette blir jeg hetset for. I mine øyne er det egentlig ganske sykt at jeg skal bli hetset for at jeg forteller om mine ubehagelige opplevelser. Hvorfor heller ikke ta til seg det jeg skriver og reflektere litt over det? Du skjønner at hvis man vil forandre verden, må man begynne med seg selv. Etter du har begynt med deg selv burde du ta for deg den norske kulturen. Og så kan du gå videre ut og endre verden etter det :) Men folk her inne virker jo nesten kåte på å hetse Islam og det er så viktig for dem at de heller tråkker meg ned i stedet for at noen skal få høre at noen norske menn faktisk kan være ganske ille de også!

Har aldri hevdet at du er pervers, jeg diskuterer ikke deg. Så interessant er du faktisk ikke.

Media hører jeg aldri på, jeg hører på folk med kunnskap og stoler på mine egne erfaringer og refleksjoner.

At det fins mange helt ok muslimer, er jo ikke noe nytt. Men disse representerer ikke islam. De er kun noen individer. Så ikke interessant egentlig.

At det er mange tullinger av Norske menn som trakasserer, er jo heller ikke noe nytt. Men i islam, er det hele ideologien som trakasserer kvinner, det er litt mer alvorlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Har aldri hevdet at du er pervers, jeg diskuterer ikke deg. Så interessant er du faktisk ikke.

Media hører jeg aldri på, jeg hører på folk med kunnskap og stoler på mine egne erfaringer og refleksjoner.

At det fins mange helt ok muslimer, er jo ikke noe nytt. Men disse representerer ikke islam. De er kun noen individer. Så ikke interessant egentlig.

At det er mange tullinger av Norske menn som trakasserer, er jo heller ikke noe nytt. Men i islam, er det hele ideologien som trakasserer kvinner, det er litt mer alvorlig.

Det har du nok gjort. Les dine egne innlegg kjære Gothminister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig veldig morsomt at du kuttet alt fra innlegget der jeg spurte deg om hva du synes om din egen debatteknikk. :laugh:

Min debatteknikk er ikke et tema. Men takk, jeg klarer meg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har du nok gjort. Les dine egne innlegg kjære Gothminister.

Bare å dokumentere der jeg spesifikk sier du er pervers. Har på ingen måter diskutert deg. Selv om du muligens skulle ønske det. Men så interessant er du dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke forstått det.

Men du diskuterer på en så stygg måte at jeg ikke orker det. Beklager. Hvis du oppfører deg litt bedre neste gang får du kanskje en bedre diskusjon. Noe sier meg dog at du ikke er ute etter en god diskusjon :) Ha en fin dag videre da.

Forstår nok langt mer en du aner.

Beklager om du ikke liker min form for diskusjon. Litt direkte tale er noe mange ikke liker. Men jeg mener ikke å være ufin. Jeg aksepterer dine meninger fult ut. Så ha en strålende dag videre. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke poenget ditt ved å hevde at jeg er pervers for at jeg har litt andre erfaringer enn dine erfaringer som du sannsynligvis bare har fått fra media? Hva får du ut av en slik debatteknikk?

Hverken Islam eller Kristendommen mener kvinnen skal være familiens overhode. Men Bibelen er på dette mye verre enn Koranen.

Jeg har også gjort meg en god del erfaringer da jeg kjenner en god del muslimer og deres familier. Ting er nok ikke så svart/hvitt som du tror.

Jeg sier jeg har opplevd mye seksuell trakassering fra etnisk norske menn. Men dette blir jeg hetset for. I mine øyne er det egentlig ganske sykt at jeg skal bli hetset for at jeg forteller om mine ubehagelige opplevelser. Hvorfor heller ikke ta til seg det jeg skriver og reflektere litt over det? Du skjønner at hvis man vil forandre verden, må man begynne med seg selv. Etter du har begynt med deg selv burde du ta for deg den norske kulturen. Og så kan du gå videre ut og endre verden etter det :) Men folk her inne virker jo nesten kåte på å hetse Islam og det er så viktig for dem at de heller tråkker meg ned i stedet for at noen skal få høre at noen norske menn faktisk kan være ganske ille de også!

Det er ingen som vil hevde at det i Vesten ikke finnes både svindlere, mordere, voldtektsmenn og menn som hetser kvinner, men når du fremstiller det som at de skandinaviske land ikke er bedre enn verdens mest kvinneundertrykkende patriarkalske kulturer til tross for vårt århundrelange oppgjør med kvinneundetrykking og alt som har skjedd i vår del av verden de siste 500 år er du rett og slett ikke troverdig.

Når enkelte vestlige kvinner skal ha det til at den vestlige likestilte mannen er akkurat like forstokket - ja kanskje mer forstokket og sjåvinstisk - enn menn oppvokst i kulturer med klare arkaiske kjønnsroller, er dette en hån både mot vestlige menns likestillingsvilje og mot våre mødres og fedres kamp for et likestilt samfunn. Det har vært en lang prosess, og selv om kvinnene i vår del av verden nok allerede før likestillingskampens begynnelse på slutten av 1800-tallet hadde en vesentlig friere stilling enn kvinnene i den muslimske verden, har det skjedd en voldsom utvikling når det gjelder forholdet mellom kjønnene, og å benekte eller se helt bort fra disse forskjellene vidner om total mangel på perspektiv og kultur- og historieforståelse.

Det finnes utskudd i alle kulturer, men jeg har levd noen år i dette landet, og kvinnene jeg omgås har ikke noe problem med å være ute på utesteder med norske menn. Tvert imot omgås kjønnene ganske uanstrengt, og slik har det vært så lenge jeg har vært gammel nok til å komme inn på utesteder. Men det har skjedd noe underveis, flere og flere menn fra kvinneundertrykkende kulturer har begynt å fylle opp utestedene, og det er en grunn til at deres søstre ikke i samme grad går ut på byen, i disse kulturene er det bare «horer» som går ut.«Ærbare kvinner» dekker seg til og går ikke ut på byen slik deres brødre gjør. Det forklarer også disse innvandrerguttenes tilnærming til norske jenter. Jeg kjenner ingen etnisk norske menn som forventer at søsteren skal holde seg hjemme i helgene, bevare sin jomfrudom og aldri gå ut på byen uten anstand.

Endret av Cuckold
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, her i Norge føler jeg at jeg er fritt vilt på utesteder. Går ikke engang å hente meg en øl alene uten å bli klådd på eller at noen sier noe kvalmt. Jeg har så og si aldri på meg kjole engang og har aldri utringning o.l. Har aldri opplevd noe av innvandrere.

Det er ganske ubehagelig å ikke kunne bli respektert av noen menn på utesteder. Så mitt valg er enten å ha en samboer som må holde rundt meg KONSTANT for å ikke oppleve slikt eller så må jeg bare være igjen hjemme. Jeg velger det siste fordi jeg ikke kan ha det kjekt ute uansett når samboer må følge etter meg overalt jeg går for at jeg ikke skal bli trakassert. Så jeg har ikke vært ute på byen siden oktober etter at det var flere opplevelser på en kveld som var så ubehagelige at jeg blir kvalm av å tenke på det nå.

Kanskje løsningen er hijab og slik kjole siden noen menn tydeligvis ikke klarer å kontrollere seg og behandler meg som et kjøttstykke og ikke et menneske som skal bli respektert og sett på som likeverdig.

Så hva er unnskyldningen din for at nordmenn gjør slikt? Har nordmenn vokst opp i et samfunn der kvinner ikke skal bli respektert like mye som menn?

Nå vet jeg ikke hvor du har vært ute på byn, men der jeg har vært på byn har det vært veldig annerledes for de damene jeg har vært med. Det er klart, det gjelder ikke bare innvandrere, men sånn i forhold til hvor få de er i forhold til etniske nordmenn på byn, så står de uten tvil for mye av klåinga.

Min kjæreste nå nekter å gå ut i byen hun har pleid å gå ut opp gjennom nettopp på grunn av innvandrere som ikke respekterer grenser overhodet. Når hun er hos meg er det noe bedre, men da må vi alltid vise at vi er sammen, ellers er det som klår og prøver seg.

Det sagt, så er ikke dette kun et problem blant innvandrere, men også blant nordmenn. Men jeg mistenker at du fordreier bildet veldig her, ellers tviler jeg på at du har vært ute på byn i en større by i Norge med en del innvandrere på byn.

Det er også en grunn til at utesteder forskjellsbehandler folk i døra når de skal gå inn, for de vet at det ofte innebærer bråk og skremmer jentene bort. Det er selvfølgelig ikke bra, men grunnene til at det gjøres er ganske åpenbare.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er unnskyldningen din for at nordmenn gjør slikt?

Men tror du ikke at de fleste slike framstøt fra menn er ment positivt? De ønsker ikke å være jævlige. De er bare klønete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på samme måte som at jeg ikke synes det er så ille å høre til kristendommen. :)

Jeg synes faktisk det er ganske fantastisk, og det synes de også om å tilhøre den religionen de tilhører.

Hvor mange muslimske venner har du akkurat? Hvor mange kristne venner har du? Du vet at i Bibelen står det at mannen er familiens overhode? Slik har det også vært i norske familier langt, langt tilbake i tid, så det er ikke akkurat noe nytt. :P Dette burde du kunne.

I Norge har vi så langt tilgode å legalisere voldtekt i ekteskap og akseptere barneekteskap ved lov. Og så vidt jeg vet har vi vel heller aldri steinet kvinner for å ha blitt voldtatt, tvinge de til å gifte seg med voldtektsmannen eller forvise de fra byene sine.

Vil du ha det slik det var i Norge for 100 år siden? Da kan du heller pakke snippeesken og flytte til Somalia.

Endret av DreamOn
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge har vi så langt tilgode å legalisere voldtekt i ekteskap og akseptere barneekteskap ved lov. Og så vidt jeg vet har vi vel heller aldri steinet kvinner for å ha blitt voldtatt, tvinge de til å gifte seg med voldtektsmannen eller forvise de fra byene sine.

Vil du ha det slik det var i Norge for 100 år siden? Da kan du heller pakke snippeesken og flytte til Somalia.

Det vil nok heldigvis bli slik i Norge med tiden. Det er tross alt det AP og venstresiden allerede i mange år har jobbet så hardt for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Norge har vi så langt tilgode å legalisere voldtekt i ekteskap og akseptere barneekteskap ved lov. Og så vidt jeg vet har vi vel heller aldri steinet kvinner for å ha blitt voldtatt, tvinge de til å gifte seg med voldtektsmannen eller forvise de fra byene sine.

Vil du ha det slik det var i Norge for 100 år siden? Da kan du heller pakke snippeesken og flytte til Somalia.

Det er mye verre i Somalia, nå, enn det var i Norge for 100 år siden. Skandinaviske kvinner har alltid hatt det bedre her i forhold til slike land, så det blir feil å sammenligne. Feks da kristendommen kom for 1000+ år siden så fikk kvinnene her det VERRE. De mistet mye av selvstendigheten og friheten de hadde, men likevel ikke så ille som i islamske kulturer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet på så særlig mye nei. Hvis du mener noe er stråmannsargumentasjon i innlegget mitt så hadde det vært veldig fint å ta fram hvilke setninger du mener er uriktige å skrive det.

Nesten alt du skriver. Du finner på ting og lyver om hva jeg mener om noe. Les innleggene dine en gang til og ta deg en bolle virkelig. Jeg har ikke tid til slike som deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sukkerbit

Nå vet jeg ikke hvor du har vært ute på byn, men der jeg har vært på byn har det vært veldig annerledes for de damene jeg har vært med. Det er klart, det gjelder ikke bare innvandrere, men sånn i forhold til hvor få de er i forhold til etniske nordmenn på byn, så står de uten tvil for mye av klåinga.

Min kjæreste nå nekter å gå ut i byen hun har pleid å gå ut opp gjennom nettopp på grunn av innvandrere som ikke respekterer grenser overhodet. Når hun er hos meg er det noe bedre, men da må vi alltid vise at vi er sammen, ellers er det som klår og prøver seg.

Det sagt, så er ikke dette kun et problem blant innvandrere, men også blant nordmenn. Men jeg mistenker at du fordreier bildet veldig her, ellers tviler jeg på at du har vært ute på byn i en større by i Norge med en del innvandrere på byn.

Det er også en grunn til at utesteder forskjellsbehandler folk i døra når de skal gå inn, for de vet at det ofte innebærer bråk og skremmer jentene bort. Det er selvfølgelig ikke bra, men grunnene til at det gjøres er ganske åpenbare.

Nei, jeg fordreier ikke noe. Jeg skriver det akkurat som det er uten overdriving. Jeg har aldri opplevd noe stygt fra en eneste innvandrer (og da mener jeg også inkludert svensker, polakker og slikt som de fleste innvandrere er. Ikke bare de fra afrikanske land o.l), og jeg synes det er rart jeg ikke kan fortelle min erfaring uten å bli anklaget for diverse fetisjer eller hva det var og at jeg er psykisk syk! Synes du ikke det? Hvorfor kan ikke jeg fortelle at jeg føler jeg må gå i burka på fest for å ikke oppleve trakassering ikke pga innvandrere men pga en del nordmenn som bare tar seg til rette uten å bli hetset slik som dette her? Det er min erfaring og da har jeg like mye rett til å fortelle min erfaring som alle andre som har en annen erfaring.

Men det virker som at de som er mest innvandringsfiendtlige her kun ønsker erfaringer som støtter deres syn på verden (at nordmenn er snille og gode alle mann og at alle innvandrere er muslimer, ikke respektere kvinner o.l) og nåde dem som skriver noe som ikke støtter opp mot fordommene deres.

Det hadde vært veldig fint om folk kunne utveksle erfaringer i denne tråden uten å oppleve å bli behandlet slik som dette altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Nesten alt du skriver. Du finner på ting og lyver om hva jeg mener om noe. Les innleggene dine en gang til og ta deg en bolle virkelig. Jeg har ikke tid til slike som deg.

Igjen, jeg liker ikke boller så godt. Du kan ikke tvinge meg til å spise boller :bond:

Nei, du har bare tid til å hate Islam. Jeg forstår det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fordreier ikke noe. Jeg skriver det akkurat som det er uten overdriving. Jeg har aldri opplevd noe stygt fra en eneste innvandrer (og da mener jeg også inkludert svensker, polakker og slikt som de fleste innvandrere er. Ikke bare de fra afrikanske land o.l), og jeg synes det er rart jeg ikke kan fortelle min erfaring uten å bli anklaget for diverse fetisjer eller hva det var og at jeg er psykisk syk! Synes du ikke det? Hvorfor kan ikke jeg fortelle at jeg føler jeg må gå i burka på fest for å ikke oppleve trakassering ikke pga innvandrere men pga en del nordmenn som bare tar seg til rette uten å bli hetset slik som dette her? Det er min erfaring og da har jeg like mye rett til å fortelle min erfaring som alle andre som har en annen erfaring.

Men det virker som at de som er mest innvandringsfiendtlige her kun ønsker erfaringer som støtter deres syn på verden (at nordmenn er snille og gode alle mann og at alle innvandrere er muslimer, ikke respektere kvinner o.l) og nåde dem som skriver noe som ikke støtter opp mot fordommene deres.

Det hadde vært veldig fint om folk kunne utveksle erfaringer i denne tråden uten å oppleve å bli behandlet slik som dette altså.

Så patetisk du er. Du har ikke opplevd noe og da er det som gjelder for alle andre. Se din egen måte å angripe folk på i tråden før du krever noe som helst tilbake.

Anonymous poster hash: 8527f...956

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

I Norge har vi så langt tilgode å legalisere voldtekt i ekteskap og akseptere barneekteskap ved lov. Og så vidt jeg vet har vi vel heller aldri steinet kvinner for å ha blitt voldtatt, tvinge de til å gifte seg med voldtektsmannen eller forvise de fra byene sine.

Vil du ha det slik det var i Norge for 100 år siden? Da kan du heller pakke snippeesken og flytte til Somalia.

At de som voldtar i ekteskap ikke rettsforfølges er ikke noe som er enestående for muslimske land. Slik er det i mange land, også de som ikke er muslimske, dessverre.

Kristendommen har steinet kvinner, brent de på bål og mye forskjellig annet.

Jeg tror du skal lese deg litt opp på historien til kristendommen og også historien til Norge med kvinnesyn og slikt. Kanskje du også lærer noe nytt i dag :) Siden du tror vi har hatt likestilling siden tidenes morgen :fnise:

(jeg vet du ikke tror dette forøvrig, men jeg bruker samme måte å debattere på som deg)

Jeg er ganske fornøyd med å være kristen her i Norge jeg :) Jeg lever i et flott land og sier takk til Gud for hver eneste dag jeg får leve i dette fine livet jeg har! Og hvis jeg og alle andre som er uenige med deg i noe må flytte til Somalia så tror jeg du blir ganske alene her i Norge. Hva skal du gjøre uten meg når du blir syk og så gjerne skulle hatt min hjelp?

Poenget er at det kanskje er litt lurt å ta inn over seg at folk har forskjellige meninger her i Norge. Om du ikke aksepterer at veldig mange har et litt mer nyansert syn enn deg på Islam og resten av verden forøvrig så når du ikke særlig langt her i livet.

Mitt poeng er, Islam er så mangt. Kristendommen er så mangt. Du skjærer alle over en kam. Jeg håper du får litt mer erfaring og lærer deg å bli litt "rundere i kantene" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...