Gå til innhold

Hijab hjelper mot trakassering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og poenget er? Det er ikke hvordan kvinnen kler seg som er problemet, det er menn og menns holdninger som er problemet. Hvorfor skal det faktum at menn ikke greier å lukke kjeften og tenke med pikken sin være kvinners problem? Det kan vel menn ordne opp i selv. Og må virkelig en kvinne gå i telt for at menn skal klare å holde kjeft? Eier ikke menn vilje eller evne til å tenke, resonnere og reflektere, eller er det så enkelt som at de kommer unna med mer fordi de er menn og feil oppdratt?

Ja jeg vet at en muskelmann gikk rundt i trang tskjorte i ørten timer New Yourk og fikk endel slengbemerkninger. Men jeg vil likevel påstå at de fleste kvinner greier Å IKKE oppføre seg som apekatter bare fordi de ser en biceps!

Det er store holdningsendringer som må til, Ikke en faens burka!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er denne innvandrerhatinga du driver med. Du tror man må være muslim for å ha slike holdninger :P Tro meg, det stemmer ikke. Svært mange etnisk norske er mye verre. Har ikke noen gang fått noe annet enn respekt fra menn som har vært muslim og/eller innvandrere. Noen har bare respekt for meg og er snille og gode (slik som kompisen min som er muslim) og noen har bare respekt for meg fordi de ikke tør noe annet.

Så i stedet for å si "ja, dette er et problem blant muslimske menn" og liksom legge all skylda på dem bør du kanskje reflektere litt over det jeg sier til deg og heller prøve å finne en løsning på problemet vi har generelt i Norge.

Men du er kanskje kun ute etter å kritisere Islam i stedet for å komme opp med løsninger på hva som kan gjøres for at det skal være kjekt for kvinner å gå ut uten å oppleve trakassering? :)

Jeg synes du bør ta deg en bolle og slutte å lage stråmenn. For en forvrengt virkelighet du lever i. Jeg føler synd på deg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er denne innvandrerhatinga du driver med. Du tror man må være muslim for å ha slike holdninger :P Tro meg, det stemmer ikke. Svært mange etnisk norske er mye verre. Har ikke noen gang fått noe annet enn respekt fra menn som har vært muslim og/eller innvandrere. Noen har bare respekt for meg og er snille og gode (slik som kompisen min som er muslim) og noen har bare respekt for meg fordi de ikke tør noe annet.

Så i stedet for å si "ja, dette er et problem blant muslimske menn" og liksom legge all skylda på dem bør du kanskje reflektere litt over det jeg sier til deg og heller prøve å finne en løsning på problemet vi har generelt i Norge.

Men du er kanskje kun ute etter å kritisere Islam i stedet for å komme opp med løsninger på hva som kan gjøres for at det skal være kjekt for kvinner å gå ut uten å oppleve trakassering? :)

Jeg kritiserer Islam. Og jeg kritiserer Islam fordi jeg vet at de absolutt verste landene for kvinner å bo i er Islamske land. Hva tror du skjer i Norge når menn fra slike land får oppholdstillatelse i Norge?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Jeg synes du bør ta deg en bolle og slutte å lage stråmenn. For en forvrengt virkelighet du lever i. Jeg føler synd på deg.

Jeg er ikke så glad i boller. Synes de er litt tørre og kjedelige. Er litt mer et kakemenneske jeg.

Det er veldig dumt at du feier dette problemet under teppet og ønsker ikke å gjøre noe med saken fordi det ikke har med innvandrere å gjøre. Du kan ikke skylde på innvandrere for at noen nordmenn behandler meg og mange andre respektløst og som et stykke kjøtt på byen, og da har du et problem. Så i stedet for å si "ja, la oss ta tak i dette problemet. Jeg foreslår dette og dette" så vil du heller få det til at det jeg har opplevd bare har skjedd i mitt eget hode. Om en innvandrer tar tak i rumpa mi så er han et forferdelig til problem. Send ut alle innvandrere for at en innvandrer gjør det. Men om en nordmann tar tak i rumpa mi så er det jeg som er problemet. Da lever jeg i en fantasiverden.

"Jeg føler synd på deg" var forøvrig en artig kombinasjon mellom "jeg synes synd i deg" og "jeg føler med deg", så den skal du få poeng for! Takk for omtanken forøvrig. Ja, det er jo ikke så kjekt å ikke kunne gå ut på byen for å ha det gøy og å være sosial uten å ha en samboer som må holde rundt meg konstant uten å måtte oppleve ubehagelige ting.

Jeg klarer meg veldig fint uten å gå på byen så ofte i grunn da, så jeg tror heller du skal bruke omtanken din på fattige barn i Afrika eller noe slikt i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Jeg kritiserer Islam. Og jeg kritiserer Islam fordi jeg vet at de absolutt verste landene for kvinner å bo i er Islamske land. Hva tror du skjer i Norge når menn fra slike land får oppholdstillatelse i Norge?

Jeg har mange venninner som tilhører Islam. Tror ikke de synes det er så ille altså :) De er faktisk ganske mye mindre konservative enn flere kristne venninner :laugh: De er mye mindre konservativ enn meg også forøvrig på mange plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å svare i denne dustetråden, men nå har jeg sett overskriften "Hijab hjelper mot trakassering" så mange ganger at jeg har fått hodepine.

Javisst, hijab hjelper så absolutt mot trakassering! På samme måte som det å holde seg hjemme hele tiden hjelper mot voldtekt, og at det å ikke eie noe verdifullt hjelper veldig mot tyveri. Og jeg tror at det å gjemme seg under en stein hjelper mot mobbing også.

Beklager, men dette er idiotisk argumentasjon og "victim blaming". Hvis menn trakasserer kvinner, så er det da vitterlig mennene det er noe i veien med? Eller er ideen at disse stakkars(lige) mennene er så usiviliserte at kvinner bare må akseptere deres neandertal-oppførsel eller gjemme seg i teltlignende klær?

Det er hijab/burka/niquab som oppmuntrer til trakassering/overgrep mot kvinner. En skal være bra dum om en ikke forstår såpass...

For hvis man lærer fra barnsben av at "skikkelige" kvinner skal se ut som spøkelseskladden eller i det minste ha babushka-skaut, vil man anta at kvinner som ikke har det, er mindre "dydige".

Det er interessant å lese i hadith hvordan reglene for tildekking av kvinner ble til. Det støtter påstanden din.

Endret av Heart
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange venninner som tilhører Islam. Tror ikke de synes det er så ille altså :) De er faktisk ganske mye mindre konservative enn flere kristne venninner :laugh: De er mye mindre konservativ enn meg også forøvrig på mange plan.

Du tror ikke de syns det er så ille altså? Nei, da så. :skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør ta deg en bolle og slutte å lage stråmenn. For en forvrengt virkelighet du lever i. Jeg føler synd på deg.

Dette er ikke første gangen hun hevder en forvrengt virkelighet der nordmenn er trakasserende sexdyr og muslimske menn er snille lam.

Anonymous poster hash: 64569...bb6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i boller. Synes de er litt tørre og kjedelige. Er litt mer et kakemenneske jeg.

Det er veldig dumt at du feier dette problemet under teppet og ønsker ikke å gjøre noe med saken fordi det ikke har med innvandrere å gjøre. Du kan ikke skylde på innvandrere for at noen nordmenn behandler meg og mange andre respektløst og som et stykke kjøtt på byen, og da har du et problem. Så i stedet for å si "ja, la oss ta tak i dette problemet. Jeg foreslår dette og dette" så vil du heller få det til at det jeg har opplevd bare har skjedd i mitt eget hode. Om en innvandrer tar tak i rumpa mi så er han et forferdelig til problem. Send ut alle innvandrere for at en innvandrer gjør det. Men om en nordmann tar tak i rumpa mi så er det jeg som er problemet. Da lever jeg i en fantasiverden.

"Jeg føler synd på deg" var forøvrig en artig kombinasjon mellom "jeg synes synd i deg" og "jeg føler med deg", så den skal du få poeng for! Takk for omtanken forøvrig. Ja, det er jo ikke så kjekt å ikke kunne gå ut på byen for å ha det gøy og å være sosial uten å ha en samboer som må holde rundt meg konstant uten å måtte oppleve ubehagelige ting.

Jeg klarer meg veldig fint uten å gå på byen så ofte i grunn da, så jeg tror heller du skal bruke omtanken din på fattige barn i Afrika eller noe slikt i stedet :)

Du fortsetter med stråmennene dine! :skratte: Stakkars, stakkars deg. Er det så vanskelig å forholde deg til det jeg skriver og ikke finne på ting om meg og hva du fantaserer at jeg mener?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke første gangen hun hevder en forvrengt virkelighet der nordmenn er trakasserende sexdyr og muslimske menn er snille lam.

Anonymous poster hash: 64569...bb6

Det er helt latterlig! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange venninner som tilhører Islam. Tror ikke de synes det er så ille altså :) De er faktisk ganske mye mindre konservative enn flere kristne venninner :laugh: De er mye mindre konservativ enn meg også forøvrig på mange plan.

Så lenge kvinner i islam hører på sin mann og følger han, samt vet sin plass. Så har de muslimske kvinnene det helt fint de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke første gangen hun hevder en forvrengt virkelighet der nordmenn er trakasserende sexdyr og muslimske menn er snille lam.

Anonymous poster hash: 64569...bb6

Kan jo være at hun tenner på dominans, undertrykking og makt. Mange perversiteter der ute vet du og islam er jo for dem som liker slikt, et himmelrike.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sldri opplevd trakassering av etnisk norske menn

Ikke jeg heller.

Litt innpåslitne folk på utesteder, men de er sjelden et problem.

Har derimot blitt trakassert av muslimske menn både helt unge og folk i 50 årene.

De tror visst man er fritt vilt når man er lyshudet og i tillegg blond.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har derimot blitt trakassert av muslimske menn både helt unge og folk i 50 årene.

De tror visst man er fritt vilt når man er lyshudet og i tillegg blond.

I islam er dere kvinner fritt vilt for menn. Dere har å lyde. Dette vil vi få langt mer av. Så nyt deres frihet nå. Det er kun snakk om tid før dere kvinner må lyde oss menn. Det er slik samfunnet vil ha det. Med god støtte av Norske kvinner som stemmer frem politiske partier som ønsker islamiseringen velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Du fortsetter med stråmennene dine! :skratte: Stakkars, stakkars deg. Er det så vanskelig å forholde deg til det jeg skriver og ikke finne på ting om meg og hva du fantaserer at jeg mener?

Jeg har ikke funnet på så særlig mye nei. Hvis du mener noe er stråmannsargumentasjon i innlegget mitt så hadde det vært veldig fint å ta fram hvilke setninger du mener er uriktige å skrive det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sukkerbit

Dette er ikke første gangen hun hevder en forvrengt virkelighet der nordmenn er trakasserende sexdyr og muslimske menn er snille lam.

Anonymous poster hash: 64569...bb6

Det er ganske sykt i grunn at når jeg blir trakassert av en nordmann mener du at jeg er jeg psykisk syk og alt er i mitt hode. Det er ikke rart mange jenter kvier seg for å anmelde voldtekt når det er slike som deg rundt om i Norge som tror alle nordmenn er så snille og gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med god støtte av Norske kvinner som stemmer frem politiske partier som ønsker islamiseringen velkommen.

Vel jeg er ikke en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Kan jo være at hun tenner på dominans, undertrykking og makt. Mange perversiteter der ute vet du og islam er jo for dem som liker slikt, et himmelrike.

Takk skal du ha. Når jeg blir trakassert så tenner jeg visst på det i tillegg. Victim blaiming på sitt beste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Når jeg blir trakassert så tenner jeg visst på det i tillegg. Victim blaiming på sitt beste. :)

Hva du tenner på, aner jeg ikke. Men ingen reflekterte mennesker mener islam støtter kvinners rettigheter. Dem som gjør, må ha en eller annen form for perversitet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...