Gå til innhold

BOIKOTT Eurovision-poengrunden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke folket som stemmer da? Jeg var også inne på tanken i går om politisk stemmegivning, men tenkte at det er stemmene til folket som blir lagt sammen.

Det er en 50-50 kombinasjon av stemmer via telefon/nett fra folk i deltagerlandene, og en oppnevnt jury.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bossa Nova

Det er en 50-50 kombinasjon av stemmer via telefon/nett fra folk i deltagerlandene, og en oppnevnt jury.

Åja, da stiller det seg annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det blir mye intern stemmegiving mellom de tidligere Østblokk-landene. Det kan være politisk, men jeg tror det like mye skyldes den kontakten landene har hatt historisk.

Den historiske forbindelsen er det jeg kaller brødrestemming.

Men at det er mye politikk involvert er det ikke tvil om.

Med tanke på at folk har blitt arrestert og avhørt på grunn av at de har stemt på "feil land", er ikke min tiltro til stemmene fra enkelte av de tidligere østblokk-landene så stor.

Anonymous poster hash: 54555...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo litt merkelig, For Viksmo-Slettan sa faktisk at rekkefølgen på stemmene ble gjort slik for å skape spenning, han også. Kanskje noen er forhåndsbestemt, mens de i midten blir valgt ut slik?

Jeg vet ikke, men jeg finner det merkelig at kommentatorer fra to uavhengige tv-kanaler skulle feilinformere om dette.

Anonymous poster hash: cd602...40b

Ja, Graham Norton sa det på den engelske tv-sendingen i går også. Han nevnte en eller annen svenske tror jeg, som har designet algoritmen for å gjøre det mest mulig spennende, så vi ikke skulle få vite hvem som vinner før det er absolutt nødvendig.

Anonymous poster hash: 5d35d...333

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den historiske forbindelsen er det jeg kaller brødrestemming.

Men at det er mye politikk involvert er det ikke tvil om.

Med tanke på at folk har blitt arrestert og avhørt på grunn av at de har stemt på "feil land", er ikke min tiltro til stemmene fra enkelte av de tidligere østblokk-landene så stor.

Anonymous poster hash: 54555...14a

Hvor har du dette fra?

Anonymous poster hash: 53b1a...5e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gidder folk i det hele tatt å ta ESC så seriøst?

Jeg tar ikke konkurransen i seg selv så seriøst, men jeg liker ikke helt det som skjer i kulissene.

Anonymous poster hash: 54555...14a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstemmningen skal gjøres mest mulig spennende. I 2009 når Rybak vant skulle egentlig Norges stemmer bli avgitt i midten, men for å gjøre det spennende valgte arrangørene fortløpende og ta Norges stemmer sist istedenfor. (hjalp jo lite da, men)



Anonymous poster hash: e1fd8...ff0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at poenggivningen i Eurovision er et spill for galleriet? I stedet for å la landene gi poeng i en tilfeldig rekkefølge setter Eurovision opp rekkefølgen for å skape falsk spenning. Siden Sverige var så overlegne valgte de å vente med de fleste av Sveriges poeng til slutten av avstemningen, og "lot Russland lede" til langt ut i sendingen. De forsøkte dermed å skape et bilde av at det var jevnere enn det i virkeligheten var, og ga den stakkars russiske jenta falske forhåpninger.

Eurovision: Shame on you! Neste år hopper boikotter jeg poenggivningen og kommer tilbake når vinneren er klar.

Anonymous poster hash: a61cc...f93

BUHUUU!

Sånt som gjør det spennende da. Herregud, slutt å sippe.

Det du derimot burde syte og klage over,, er at man har en jury i vert land som teller 50% av stemmene. Sånt er ikke demokratisk.

Der har du noe å henge fingrene i, vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var bra at de gjorde det spennende, jeg. Hva er vel TV uten spenning?

Dessuten stemmer man jo på nabolandene uansett, han kommentatoren påpekte jo titt og ofte hvordan vi forventet å få poeng av Island, Sverige, Danmark osv. Hvorfor boikotte pga rekkefølgen, når man kan boikotte pga kameratskap, politikk, skyldfølelse og tradisjoner?

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BUHUUU!

Sånt som gjør det spennende da. Herregud, slutt å sippe.

Det du derimot burde syte og klage over,, er at man har en jury i vert land som teller 50% av stemmene. Sånt er ikke demokratisk.

Der har du noe å henge fingrene i, vet du!

Det er ikke demokratisk når det koster penger å stemme heller. De rike kan da stemme så mye de orker uten at de merker det på pungen.

Anonymous poster hash: b3e86...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke demokratisk når det koster penger å stemme heller. De rike kan da stemme så mye de orker uten at de merker det på pungen.

Anonymous poster hash: b3e86...105

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I 2009 ble 43 stykker fra Azerbadjan avhørt av sikkerhetspolitiet fordi de hadde stemt på Armenia.

Da Azerbadjan var verter valgte Armenia å trekke seg fra konkurransen fordi de fryktet for sikkerheten.

Anonymous poster hash: 54555...14a

Oooops! :( Takk for linken.

Anonymous poster hash: 53b1a...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at poenggivningen i Eurovision er et spill for galleriet? I stedet for å la landene gi poeng i en tilfeldig rekkefølge setter Eurovision opp rekkefølgen for å skape falsk spenning. Siden Sverige var så overlegne valgte de å vente med de fleste av Sveriges poeng til slutten av avstemningen, og "lot Russland lede" til langt ut i sendingen. De forsøkte dermed å skape et bilde av at det var jevnere enn det i virkeligheten var, og ga den stakkars russiske jenta falske forhåpninger.

Eurovision: Shame on you! Neste år hopper boikotter jeg poenggivningen og kommer tilbake når vinneren er klar.

Anonymous poster hash: a61cc...f93

Omtrent slik Northug holder på med andre ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke demokratisk når det koster penger å stemme heller. De rike kan da stemme så mye de orker uten at de merker det på pungen.

Anonymous poster hash: b3e86...105

Ja alt i hele verden bør være gratis rett og slett. Og når ingenting koster noe bør vel ingen få lønn for strevet heller? Så avskaffer vi lønns- og pensjonssystemet med det samme. God idé..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke demokratisk når det koster penger å stemme heller. De rike kan da stemme så mye de orker uten at de merker det på pungen.

Anonymous poster hash: b3e86...105

Tror man kunne stemme maks 20 ganger

Anonymous poster hash: 5654f...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem gidder egentlig å følge med på dette programmet ?

Det er tydeligvis ganske mange som ikke liker dette, så hvorfor følger dere med, da ?



Anonymous poster hash: 56f4f...333
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem gidder egentlig å følge med på dette programmet ?

Det er tydeligvis ganske mange som ikke liker dette, så hvorfor følger dere med, da ?

Anonymous poster hash: 56f4f...333

Jeg liker det originale konseptet. Jeg liker å kommentere musikken, kostymene, showet, men jeg liker ikke at politikk blir blandet inn i det.

Anonymous poster hash: 54555...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstemmningen skal gjøres mest mulig spennende. I 2009 når Rybak vant skulle egentlig Norges stemmer bli avgitt i midten, men for å gjøre det spennende valgte arrangørene fortløpende og ta Norges stemmer sist istedenfor. (hjalp jo lite da, men) Anonymous poster hash: e1fd8...ff0

Dette er ikke riktig, i 2009 stemte vi sist fordi det var problemer med telefonstemmene, så

Norge stemte på basis av kun jurystemner da. Vi hadde jo vunnet typ 15 land før vi stemte

selv så det året var det jo klin umulig og gjøre det spennende :)

Ellers er det sånn at juryene stemmer på basis av juryfinale kvelden før finalen, og på

på basis av det og semifinaleresultatet blir det satt opp en stemmerekkefølge for og

gjøre det mest mulig spennende! Derfor var det veldig mange som allerede lørdag

morgen skjønte at Sverige kom til og vinne, basert på rekkefølgen på stemmegivning.

Det jeg synes er ille, hvis det er sant, er at det går rykter om at Russland boikottet

alt som hadde med Conchita og gjøre finaleshowet! Jeezus, 2015 folkens! Det er

rett og slett bare tragisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...