Gå til innhold

Sverige har tatt i mot over 60 000 syria flyktninger, Tyskland ca 100 000.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare referer til det regjeringen sier, de ønsker å ta im ot 10.000 og det synes jeg er et godt forslag, fordi alle land kan ta inn noen, og vet du, de som kommer her, får seg utdannelse og jobb, og sender penger ned til familie, så da vil de ikke være der og sulte skjønner du.

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Vet du ikke hvem som sitter i regjering? Det er AP, som er i opposisjon, som har kommet med et idiotisk forslag. Regjeringen har ikke noe ønske om å ta imot 10.000 syrere, fordi de er realistiske og vet at dette er noe Støre sa bare for å skape splid mellom regjeringen og de naive støttepartiene deres.

Anonymous poster hash: 18247...500

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynner nesten å skjemmes over å bo i Norge, hvorfor er det så stor motstand mot å ta i mot 10 000 flyktninger ? er vi egoistiske, er vi rasister ? eller er det fordi vi har en blå blå regjering som har en altfor sneversynt politikk mot flyktninger ?

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Minstepensjon er 5700 kr per mnd i Sverige. Ønsker du lignende tilstander i Norge?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke økonomi til å fø på disse snylterne. Det koster mer en hva det er verdt. Jeg er ikke i deres situasjon, derfor helt uinteressant hva jeg eller du hadde gjort.

De er ikke snyltere, om de jobber så snylter dem jo ikke . du er ikke i deres situasjon, men kan du tenke deg hvordan det er for dem med det livet de liver, eller greier du ikke å sette deg inn i andre folks liv ? kanskje du manger empati ? høres sånn ut

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke snyltere, om de jobber så snylter dem jo ikke . du er ikke i deres situasjon, men kan du tenke deg hvordan det er for dem med det livet de liver, eller greier du ikke å sette deg inn i andre folks liv ? kanskje du manger empati ? høres sånn ut

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Hvordan tenker du dem skal få jobber? Ikke kan de språket. Vi har i dag 5 tusen som venter på bosted i kommuner. De skal også liksom jobbe. Så redegjør for hvordan vi skal bosette disse og skaffe dem jobb. Så snakkes vi da.

Empati spør du om, interessant. For ingen som ikke selv har opplevd lignende situasjoner som disse flyktningene, kan på ingen måte sette seg inn i hva de opplever. Det er kun noe enkelte innbiller seg dem kan. Men dessverre, ingen har slike egenskaper. Men vi kan forstå de er i en vanskelig situasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke snyltere, om de jobber så snylter dem jo ikke . du er ikke i deres situasjon, men kan du tenke deg hvordan det er for dem med det livet de liver, eller greier du ikke å sette deg inn i andre folks liv ? kanskje du manger empati ? høres sånn ut

Anonymous poster hash: 69af8...b38

- I Tensta har de aller fleste innbyggerne innvandrerbakgrunn. Ifølge en undersøkelse i regi av Stiftelsen Tryggare Sverige, der innbyggerne i ulike forsteder selv har vurdert sitt bosted, er bydelen Sveriges mest utrygge, ifølge Dagens Nyheter.

Det er ikke bare Malmø som er ødelagt. Hvor enn i Sverige det blir majoritet av utlendinger skjer hendelser som dette. Men er redd slike som deg kunne levd oppi et sånt farlig samfunn selv og fortsatt ikke forstått alvoret.

http://m.db.no/2015/05/22/nyheter/utenriks/sverige/stockholm/brannbomber/39314086/?www=1

Og btw den som kaller alle rasister, og ikke er i stand til å forstå forskjell på kritikk av kultur og rase.

- Sør-Afrika er voldtektenes land. Alle kvinner forventer at det en gang kan hende.

http://m.db.no/2015/05/21/nyheter/utenriks/sor-afrika/tomm_kristiansen/39276569/?www=1

Anonymous poster hash: 534e8...48f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner nesten å skjemmes over å bo i Norge, hvorfor er det så stor motstand mot å ta i mot 10 000 flyktninger ? er vi egoistiske, er vi rasister ? eller er det fordi vi har en blå blå regjering som har en altfor sneversynt politikk mot flyktninger ?

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Det er fordi det faktisk koster penger, og selv om mange innbiller seg det, så har ikke Norge uendelig med dem. Vi blir nærmest "instruert" i å tro at vi er så rike. Sannheten er at vi har et etterslep på offentlige bygninger og infrastruktur på over 2000 milliarder. Skoleklassene blir større for å spare penger på lærere, sykehuskøen er lang og sykehus må spare penger.

De 30-90 (?) milliardene det vil koste å ta inn disse syrerne, må tas fra en annen post. Hvor vil du ta penger fra? Vil du ta fra de uføretrygdede, fra pensjonistene, sykehusene eller skolene? Norge står også fremfor enorme omstiller pga tilstanden i oljebransjen. Staten vil få inn langt mindre inntekter - både pga oljeprisen og fordi folk som før har betalt masse skatt, mister jobbene.

Det sitter også 5000 på mottak i Norge, som ikke får bolig. Kommuneøkonomien er dårlig, og kommunene har veldig høy gjeld. De har ikke ressurser til å bosette de som allerede er her.

Hvis du er så barmhjertelig, så kan du vel selv donere din lønn til flytkninghjelp for syrere. Jeg vil gjerne ha den levestandarden jeg har nå, men hvis du er villig til å leve langt enklere, så er det ingen som hindrer deg.

Edit: Vi snakker om mennesker som kommer fra en forferdelig krig. Det er naturlig å tenke at mange av dem er traumatiserte av det de har opplevd. Du kan jo selv tenke hvor lett det vil være å integrere og hjelpe disse menneskene på en god måte. De har opplevd krig, og plutselig skal de komme til et helt nytt land, med helt andre mennesker og en helt annen kultur. Krigstraumer kombinert med kultursjokk. Ikke rart mange asylsøkere/flyktninger sliter med å tilpasse seg. Det er ikke naturlig å dra opp en menneske med rot og røtter, og plassere den på andre siden av jordkloden.

Endret av lille pille
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ts har problemer med å innse at verden er urettferdig og at vi i trygge Norge er noen få heldige mens de aller fleste mennesker bare kan drømme om livet vi lever.

Jeg for min del godtar at det er slik, og er ikke villig å dele rikdommen med flyktninger fra fattige eller krigsherjede verdensdeler. Det er faktisk så enkelt og så brutalt.

Den afrikanske kontinent er full av naturressurser, akkurat som søkkrike Norge, likevel er den lutfattig. Hvorfor? Fordi pengene kommer bare eliten til gode. Det er samfunnsstrukturen som står imot utviklingen, så lenge de tenker familie/slekt/stamme istedenfor stat kan de aldri komme dit utviklede stater er. Å separere religion fra stat, et sekulært samfunn er også et fremmedord. Det er menneskene i Afrika som må løse disse problemer og ingen andre.

Anonymous poster hash: 63461...462

de er lutfattige og kommer fra krig, og så driter du i å hjelpe noen, jeg forstår bare ikke dette, du er kanskje følelsesmessig avflatet ?

Hvorfor er du ikke villig til å dele litt av et av verdens rikeste land,så du har lyst å leve som en konge mens andre folk som lider og har det vondt gir du en lang blås i ? :sjokkert: hvor er medmenneskeligheten oppi alt dette, om du har noe av det ? jeg tror det er sant som mange sier her inne, det er mange psykopater og sosiopater på KG. Norge sender jo ut penger i drøssevis til andre land allikevel.

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tenker du dem skal få jobber? Ikke kan de språket. Vi har i dag 5 tusen som venter på bosted i kommuner. De skal også liksom jobbe. Så redegjør for hvordan vi skal bosette disse og skaffe dem jobb. Så snakkes vi da.

Empati spør du om, interessant. For ingen som ikke selv har opplevd lignende situasjoner som disse flyktningene, kan på ingen måte sette seg inn i hva de opplever. Det er kun noe enkelte innbiller seg dem kan. Men dessverre, ingen har slike egenskaper. Men vi kan forstå de er i en vanskelig situasjon.

De har ikke bare en vanskelig situasjon, de har ikke noe liv i det hele tatt, mens du går og fyller deg et glass vann i springen, så er det bare en drøm for dem å kunne gjøre.

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke bare en vanskelig situasjon, de har ikke noe liv i det hele tatt, mens du går og fyller deg et glass vann i springen, så er det bare en drøm for dem å kunne gjøre.

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Ja mange mennesker lider i denne verden. Ingen er vel uenig i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke bare en vanskelig situasjon, de har ikke noe liv i det hele tatt, mens du går og fyller deg et glass vann i springen, så er det bare en drøm for dem å kunne gjøre.

De ville tørstet ihjel alle sammen hvis det var så ille som du tror. Hvis du mener det er slik burde du vel heller argumentere for å hjelpe alle litt enn å gi en liten brøkdel et liv i luksus og resten ingenting?

Anonymous poster hash: 4deae...558

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du ikke villig til å dele litt av et av verdens rikeste land,så du har lyst å leve som en konge mens andre folk som lider og har det vondt gir du en lang blås i ? :sjokkert: hvor er medmenneskeligheten oppi alt dette, om du har noe av det ? jeg tror det er sant som mange sier her inne, det er mange psykopater og sosiopater på KG. Norge sender jo ut penger i drøssevis til andre land allikevel.

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Det er tydeligvis også mange naive sjeler på KG.

Verden er på mange måter et forferdlig sted, hvor flere hundre millioner mennesker lever i ekstrem fattigdom. Noen sulter, andre blir voldtatt og drept av regjeringens menn og folk blir torturt og kidnappet. Så lenge folk blir født i denne kulturen, så vil alltid folk lide. Skjønner du?

Vi i Norge kan bruke hele oljefondet på å ta inn 1 million flyktninger, men det vil fortsatt være 299 millioner mennesker i verden som trenger hjelp. Etter noen år vil det være 310 millioner som trenger hjelp fordi barn blir født inn i fattigdom. Den eneste måten å bli kvitt fattigdom og elendighet, er å hindre at personer blir født inn i det.

Så kan vi diskutere medmenneskelighet - medmenneskelighet kommer til uttrykk på mange måter. Det er ikke du som sitter på definisjonen av dette begrepet. Hva gjør du selv for å bedre situasjonen for folk som har det vanskelig? Eller ønsker du bare å bruke av fellesskapets penger? Er du villig til å si fra deg pensjon og sykehjemsplass for kommende generasjoner, slik at du kan hjelpe personer i utlandet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes som flere her at vi først bør konsentrere oss om å bosette og integrere de som allerede er har.

Et tiltak jeg tror kan fungere som et ledd (ikke eneste tiltak) når det kommer til integrering er å ha mottaksfamilier. Jeg hadde dette i Frankrike. Det fungerte slik at jeg møtte familien når det passet meg. De lærte meg om fransk kultur, hjalp meg med språket og vi gjorde mye moro sammen. Denne ordningen var helt frivillig og jeg ser ingenting i veien for at en slik ordning kan opprettes i Norge. Og om flyktninger ikke er interessert, så er det ikke verre enn at den blir nedlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...