Gå til innhold

Sverige har tatt i mot over 60 000 syria flyktninger, Tyskland ca 100 000.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men da igjen, hvorfor vil du bare slippe inn 250.000 fremfor å hjelpe 6.250.000 mennesker? Jeg tror du vil gjøre dette kun for å føle deg bedre, og ikke for faktisk å hjelpe folk i nød.

Anonymous poster hash: 926b5...d42

Hvor mange kunne du tenkt deg å slippe inn da ??? ingen ?? kom igjen da gi meg et tall, jeg er i hvertfall åpen for å hjelpe noen, mens du bare driver med personangrep her inne på forumet

Anonymous poster hash: 69af8...b38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo Sverige som skiller seg ut, ikke Norge.. Så hvis du synes Sverige er så fantastisk land så er det ikke så vanskelig å flytte dit, tipper du finner noen billige boliger i Malmø-området.

Anonymous poster hash: 09bff...e2d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kunne du tenkt deg å slippe inn da ??? ingen ?? kom igjen da gi meg et tall, jeg er i hvertfall åpen for å hjelpe noen, mens du bare driver med personangrep her inne på forumet

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Jeg driver ikke med personangrep, ved mindre at det å påpeke at noen sine holdninger er rasistiske eller diskriminerende er et personangrep (noe det til opplysning ikke er).

Du er bare åpen for å hjelpe et så lite antall av de som trenger hjelp at det er på grensen til hykleri å påberope seg at dette er noe du ikke vil gjøre for din egen selvfølelse.

Tenk om alle land i verden hadde hjulpet folk der de var, fremfor å importere bare en minimal brøkdel av de som trengte hjelp? Da hadde det faktisk kanskje vært nok hjelp til alle, og ikke bare til de få heldige som vinner lotteriet om å komme til vesten. Samtidig som vi hadde hjulpet flere så hadde det og blitt mindre problemer her hjemme, så det er faktisk en vinn-vinn situasjon for alle de involverte. Så ja, jeg mener at ytterst få bør bli tatt inn slik at vi heller har anledning til å hjelpe mange flere der de er, fermfor disse få personene som da vinner i lotto mens resten av familie, venner og bekjente skal bli igjen der de er å dø.

Anonymous poster hash: 926b5...d42

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo Sverige som skiller seg ut, ikke Norge.. Så hvis du synes Sverige er så fantastisk land så er det ikke så vanskelig å flytte dit, tipper du finner noen billige boliger i Malmø-området.

Anonymous poster hash: 09bff...e2d

Dit synes jeg det hadde vært perfekt om du hadde flyttet, ikke sant, hvorfor vil du ikke det da ?

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver ikke med personangrep, ved mindre at det å påpeke at noen sine holdninger er rasistiske eller diskriminerende er et personangrep (noe det til opplysning ikke er).

Du er bare åpen for å hjelpe et så lite antall av de som trenger hjelp at det er på grensen til hykleri å påberope seg at dette er noe du ikke vil gjøre for din egen selvfølelse.

Tenk om alle land i verden hadde hjulpet folk der de var, fremfor å importere bare en minimal brøkdel av de som trengte hjelp? Da hadde det faktisk kanskje vært nok hjelp til alle, og ikke bare til de få heldige som vinner lotteriet om å komme til vesten. Samtidig som vi hadde hjulpet flere så hadde det og blitt mindre problemer her hjemme, så det er faktisk en vinn-vinn situasjon for alle de involverte. Så ja, jeg mener at ytterst få bør bli tatt inn slik at vi heller har anledning til å hjelpe mange flere der de er, fermfor disse få personene som da vinner i lotto mens resten av familie, venner og bekjente skal bli igjen der de er å dø.

Anonymous poster hash: 926b5...d42

Jeg bare referer til det regjeringen sier, de ønsker å ta im ot 10.000 og det synes jeg er et godt forslag, fordi alle land kan ta inn noen, og vet du, de som kommer her, får seg utdannelse og jobb, og sender penger ned til familie, så da vil de ikke være der og sulte skjønner du.

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dit synes jeg det hadde vært perfekt om du hadde flyttet, ikke sant, hvorfor vil du ikke det da ?

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Det er jo du som vil ha så mange invandere hit, så det er vel du som kan få lov til å flytte til et område som passer til drømmene dine slik at du får se hvor herlig det faktisk er.

Anonymous poster hash: 926b5...d42

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår frykten som mange nordmenn har med å slippe inn så mange, jeg gjør det, men 10.000, det er jo bedre enn 2000, vil jo jeg si, jeg ser ikke noe negativt med å slippe inn 10.000.



Anonymous poster hash: 69af8...b38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo du som vil ha så mange invandere hit, så det er vel du som kan få lov til å flytte til et område som passer til drømmene dine slik at du får se hvor herlig det faktisk er.

Anonymous poster hash: 926b5...d42

Vi har jo allerede mange innvandrere hit, og det går fint det.Jeg synes heller du hadde hatt godt av å flytte dit og sett at det ikke er så ille som du tror .

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare referer til det regjeringen sier, de ønsker å ta im ot 10.000 og det synes jeg er et godt forslag, fordi alle land kan ta inn noen, og vet du, de som kommer her, får seg utdannelse og jobb, og sender penger ned til familie, så da vil de ikke være der og sulte skjønner du.

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Alle land kan ta imot noen, det er helt korrekt. Her i Norge tar vi imot så mange at vi ikke greier å integrere dem og alikevel vil vi ta inn flere. Vi vil gamble med folk sitt liv og helse ved å ta inn noen få hit fremfor å hjelpe mange der de er.

Hvor lang tid tror du det tar før en innvandrer er integrert, har tatt seg utdanning, er i jobb og kan begynne å sende penger ned? Det høres ut som du tror det er en eller annen fantasiverden der dette skjer i løpet av noen uker, og ikke år. Det du faktisk argumenterer for nå er å la personer bli igjen å dø fremfor å hjelpe dem, kun fordi du heller vil ha inn enkeltpersoner til Norge.

Og hvorfor synes du det er bedre at vi henter inn noen få personer her som da etter lang tid kan begynne å sende penger ukontrolert nedover, fremfor at den norske staten er med å hjelper fra dag 1?

Anonymous poster hash: 926b5...d42

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo allerede mange innvandrere hit, og det går fint det.Jeg synes heller du hadde hatt godt av å flytte dit og sett at det ikke er så ille som du tror .

Anonymous poster hash: 69af8...b38

La meg gjette, du bor ikke i Oslo og har aldri sett grønnland (eller andre steder lengre øst i Oslo)?

Anonymous poster hash: 926b5...d42

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dit synes jeg det hadde vært perfekt om du hadde flyttet, ikke sant, hvorfor vil du ikke det da ?

Anonymous poster hash: 69af8...b38

For min del er jeg mer glad i den vestlige kulturen.

Anonymous poster hash: 09bff...e2d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å få rykte på oss for å være et innvandringsfiendtlig land som ikke ønsker innvandrereAnonymous poster hash: 69af8...b38

Ja hadde vi vært så heldige og få et slikt rykte, da ville fremtiden sett lysere ut. Med et slikt positivt rykte ville muligens flere latt være å komme av lykkejegere.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner nesten å skjemmes over å bo i Norge, hvorfor er det så stor motstand mot å ta i mot 10 000 flyktninger ? er vi egoistiske, er vi rasister ? eller er det fordi vi har en blå blå regjering som har en altfor sneversynt politikk mot flyktninger ?

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Tallet er ikke 10.000, men snarere 16 millioner!

Steigan vet å stille de rette spørsmålene.

Krigsfaenskapet må stoppes.

http://steigan.no/2015/05/20/tallet-er-ikke-10-000-det-er-16-millioner/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle land kan ta imot noen, det er helt korrekt. Her i Norge tar vi imot så mange at vi ikke greier å integrere dem og alikevel vil vi ta inn flere. Vi vil gamble med folk sitt liv og helse ved å ta inn noen få hit fremfor å hjelpe mange der de er.

Hvor lang tid tror du det tar før en innvandrer er integrert, har tatt seg utdanning, er i jobb og kan begynne å sende penger ned? Det høres ut som du tror det er en eller annen fantasiverden der dette skjer i løpet av noen uker, og ikke år. Det du faktisk argumenterer for nå er å la personer bli igjen å dø fremfor å hjelpe dem, kun fordi du heller vil ha inn enkeltpersoner til Norge.

Og hvorfor synes du det er bedre at vi henter inn noen få personer her som da etter lang tid kan begynne å sende penger ukontrolert nedover, fremfor at den norske staten er med å hjelper fra dag 1?

Anonymous poster hash: 926b5...d42

Hjelpe folk der de er ? de vil jo ikke være i Syria, landet er i krig ! det er veldig utrygt og livsfarlig å være der .

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde vi vært så heldige og få et slikt rykte, da ville fremtiden sett lysere ut. Med et slikt positivt rykte ville muligens flere latt være å komme av lykkejegere.

Lykkejegere ? hadde ikke du vært en lykkejeger, om du hadde bodd i et land som var i krig, og utsikter til jobb var dårlig ? selvfølgelig vil de ha et bra liv de også !

Anonymous poster hash: 69af8...b38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette, du bor ikke i Oslo og har aldri sett grønnland (eller andre steder lengre øst i Oslo)?

Anonymous poster hash: 926b5...d42 [/acronymJeg

Jeg bodde i oslo i min ungdomstid ! og er der av og til enda på besøk til min bror, så jo takk jeg ser masse innvandrere da.

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ferie

ORKESTERET FORTSETTER Å SPILLE

"Statistikken viser at med familiegjenforening vil et ja til 10 000 flyktninger faktisk være et ja til mottak av 35 000. Gjennomsnittskostnaden for en flyktning er av Finansavisen beregnet til 4,1 millioner kroner i et livstidsperspektiv. For flyktninger fra Syria utgjør kostnadene 6 millioner. Det betyr at vedtakene fattet på Aps, SVs, Venstres og KrFs landsmøter om å ta i mot 10 000 flyktninger fra Syria vil bety en nettokostnad (netto offentlig underskudd) på 35 000 x 6 millioner kroner = 150 milliarder kroner. "

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=853031481443412&id=119997371413497&refid=17

Kommentar: Bård Mer

Hva vil det koste å produsere: bolig, økt sykehus, skole, barnehage, sykehjemskapasitet til disse 10.000-35.000 i sentrale strøk, uten å reduserer dagens tilbud? Det ser jo ut til at man bortimot må bygge en by på størrelse med Lillestrøm på nytt for dette "prosjektet".

Endret av Ferie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkejegere ? hadde ikke du vært en lykkejeger, om du hadde bodd i et land som var i krig, og utsikter til jobb var dårlig ? selvfølgelig vil de ha et bra liv de også !

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Hva jeg hadde vært eller ikke vært har ingen ting med debatten å gjøre. Lykkejegere som strømmer til Europa bør straks sendes tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg hadde vært eller ikke vært har ingen ting med debatten å gjøre. Lykkejegere som strømmer til Europa bør straks sendes tilbake.

Hvorfor bør de sendes tilbake straks, jeg sier bare, sett deg inn i deres liv og situasjon, hva om du var en av dem ?

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig sterk sympati med menneskene det handler om og jeg ønsker at Norge skal hjelpe de. Problemet mitt er at jeg ikke har troen på at kulturene våre faktisk kan leve sammen i fred og harmoni side om side. Jeg sier ikke at en nordmann er bedre enn en hvilken som helst muslim, men vil vi kunne beholde freden om vi setter to motpoler like sterkt? Jeg frykter holdningene mange har om at det vestlige levesett ikke fortjener respekt og fred, og at flere ytterliggående muslimer ikke egentlig ønsker at vi skal leve sammen. Jeg håper jeg tar feil, men jeg frykter en hverdag der vi ser vold og konflikter mellom folkegrupper med ulike politiske og religiøse meninger. Se Sverige, Frankrike eller Storbritannia og de til tider ekstreme tilstandene som oppstår. Kan man egentlig forvente at vidt forskjellige kulturer skal være enige om alt fra skolepolitikk til alkohollovgivning? Jeg spør meg selv om jeg er rasist for å tenke disse tankene, men så slår det meg at dersom Kina eller Australia hadde havnet i en slik humanitær krise ville jeg oppriktig syntes vi godt kunne ta inn både 10 000 og 100 000 flyktninger.

Jeg er overhodet ingen muslimhater, men jeg er dessverre ikke overbevist om at vesten og muslimer kan leve i fred og harmoni i ett og samme land. Jeg håper jeg tar feil, men jeg er redd for konsekvensene. Ikke nødvendigvis bare velferdsstaten men fredssituasjonen vi har og har hatt veldig lenge.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...