Gå til innhold

han drikker og skylder på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann har et alkoholproblem, dette har jeg visst en god stund og han jobber med det. Trenger ingen kjeft eller noe fordi at jeg er med han fremdeles.

Han drikker seg ikke full lenger men har en øl eller 2 i skjul. Dette syns jeg ikke er greit, da det er drikking og han burde holde seg helt avholds.
Idag er jeg og han syke, med omgangssyken og vår datter har vært litt pjusk. Jeg fikk feber og kastet opp hvert 5.minutt og trengte å sove/hvile i senga mens han og barnet var i stuen. Til det sier han at jeg valgte bort min rolle som mamma og ikke har stilt opp i hele dag. Jeg stod opp med en gang kvalmen var over og fremdeles full av feber for å hjelpe til.
Da sa jeg vi kunne være sammen om barnet og ta oss av henne likt.
Ikveld har han fått tid til å se fotballkamper og være alene etter en lang dag, jeg gikk ned for å si god natt og høre om han trengte noe siden han har stilt så veldig opp idag. Da hadde han drukket og sa til meg da jeg spurte om hva som var hans unnskyldning og da var den at det var min skyld fordi jeg ikke hadde still opp mer i løpet av dagen og valgt bort mammarollen idag.

:sjokkbla::sad::sad: :cry: :cry: :forkjola:



Anonymous poster hash: a7307...546
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig gjort! Han kan ikke plassere skylden for at han drikker på deg. Og du må da "ha lov" til å være syk! Da burde han stille opp uten å mukke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot , at du gidder , gi tilbake med samme medisin

Vet ikke om dette er et veldig godt råd. I så fall burde de ringe barnevernet på forhånd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en av 3 på toppen listen av de styggeste kommentarene jeg noen sine har hørt.

Han påstår at du er en dårlig mor fordi du spyr og har feber, og derfor kan han drikke.

Skjønner ikke helt hva du lurer på. Om det er dårlig gjort? om det er altfor dårlig og det ikke funker lengre? om du burde søke hjelp fra andre områder?

Jeg tror ofte når folk er stygge så er det med ting de selv er plaget med. Sånn som det ofte ble sagt at homofober er skaphomofile som ikke tør å innse det. Jeg mistenker at det er derfor han anklager deg for å være dårlig mor, for ut i fra det jeg ser så er han ikke særlig god far.

jeg bare ser for meg at ungen deres får stryk på skolen en dag og faren kommentere noe med "dette var skuffende,du er ikke min datter lengre" på samme måte som han mener at du ikke er en god mor fordi du er syk så kan han vel si det samme til deres barn hvis barnet skuffer han?
helt utrolig, jeg syns fryktelig synd på deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er klassisk alkoholikeradferd å skylde på andre for at de drikker. Han må ha et påskudd for å ha tydd til flasken, og det er dessverre partneren som står nærmest og må tåle mesteparten.

Det er ikke din feil at han drikker! Det er ikke ditt ansvar at han drikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere har svart og ikke fordømmer meg her.

Jeg føler jeg er på så dypt vann her. Finner ikke en utvei.

Tenker ofte på om det er verdt det. Om forholdet er verdt alt sammen. Hva jeg er verdt... Jeg føler ikke jeg klarer å se denne situasjonen helt klart, slik jeg hadde gjort om jeg visste det var noen jeg kjente i samme situasjonen.

Jeg har ikke vært perfekt i dette forholdet jeg heller, kan bli ganske stygg med han når jeg er sint. Si mange fæle ting.

Er redd for at han skal få foreldreretten om vi går fra hverandre. Eller om vi får 50/50.

Om noen der ute har vært i samme situasjon så vil jeg veldig gjerne høre hvordan det gikk med dere.



Anonymous poster hash: a7307...546
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere har svart og ikke fordømmer meg her.

Jeg føler jeg er på så dypt vann her. Finner ikke en utvei.

Tenker ofte på om det er verdt det. Om forholdet er verdt alt sammen. Hva jeg er verdt... Jeg føler ikke jeg klarer å se denne situasjonen helt klart, slik jeg hadde gjort om jeg visste det var noen jeg kjente i samme situasjonen.

Jeg har ikke vært perfekt i dette forholdet jeg heller, kan bli ganske stygg med han når jeg er sint. Si mange fæle ting.

Er redd for at han skal få foreldreretten om vi går fra hverandre. Eller om vi får 50/50.

Om noen der ute har vært i samme situasjon så vil jeg veldig gjerne høre hvordan det gikk med dere.

Anonymous poster hash: a7307...546

Vi kan alle si ting som vi ikke mener i kampens hete!

Denne mannen er alkoholiker og kommer ikke til å få foreldreretten så lenge han drikker.

Han trenger hjelp.

Barnet ditt har ikke godt av å vokse opp under slike forhold.

Har du noen som du kan prate med?

Er det andre som vet om misbruket hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så du vet det, en som drikker og har et drikkeproblem, vil veldig ofte skylde på alt rundt seg for å få drikke i fred.

Eksen min var alkoholiker, jeg ante noe, men var ikke sikker, en dag slengte han meg i ansiktet "jeg drikker pga DEG, jeg er sånn på grunn av deg!".

Jeg ble så såret, dumpet hele fyren. Nå, 3 år etter, er han fortsatt en alkis, lurer på hva han skylder på nå.



Anonymous poster hash: ea810...50e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Bare så du vet det, en som drikker og har et drikkeproblem, vil veldig ofte skylde på alt rundt seg for å få drikke i fred.

Eksen min var alkoholiker, jeg ante noe, men var ikke sikker, en dag slengte han meg i ansiktet "jeg drikker pga DEG, jeg er sånn på grunn av deg!".

Jeg ble så såret, dumpet hele fyren. Nå, 3 år etter, er han fortsatt en alkis, lurer på hva han skylder på nå.

Anonymous poster hash: ea810...50e

Skylder vel på klimaendringene.....godt du dumpet ham!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man alkoholiker så skylder man på "alle andre" enn seg selv.

Hvordan har dere det ellers? At det blir dårlig stemning når det er sykdom i huset er helt normalt, alle er litt stressa og slitne i en sånn situasjon. Spørsmålet er hvordan forholdet er sånn ellers, og bortsett fra hans alkoholproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre vet noenting. Eller..jeg fortalte det til en venninne som bor litt borte fra meg og nå snakker hun ikke med meg lenger, så jeg tør ikke fortelle det til flere for jeg er redd for å miste de veldig få jeg har.

Har ingen å prate med om dette, er vel derfor jeg slipper det ut på nett til fremmede :(

Skulle ønske at det var noen som jeg kunne prate med som ikke fordømte meg når jeg fortalte det. For jeg vet hvilken situasjon jeg er i, og jeg vet hvor dumt det er, men jeg klarer ikke å få meg til å gå ifra han.
Har tenkt på det noen ganger, vært sterk og sett på leiligheter på finn, men så har han en god periode og vi prøver å få det til å fungere, prater om fremtiden og gjør fine ting så blir det med det. Helt til neste gang han drikker.
Idag kom han til meg og sa at han ikke bare hadde hatt en øl den kvelden likevel, han hadde drukket en god del mer og blitt ganske full. Blir så utrolig skuffa og lei meg. Jeg tror på han når han sier at han ikke skal drikke mer. Hvorfor tror jeg på han?! Fordi jeg er så utrolig dum.

Er redd for å bli sett ned på av alle rundt oss, for utad fremstår han som verdens beste kjæreste og pappa. Ingen ser hva som skjer når dørene lukkes.



Anonymous poster hash: a7307...546
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen andre vet noenting. Eller..jeg fortalte det til en venninne som bor litt borte fra meg og nå snakker hun ikke med meg lenger, så jeg tør ikke fortelle det til flere for jeg er redd for å miste de veldig få jeg har.

Har ingen å prate med om dette, er vel derfor jeg slipper det ut på nett til fremmede :(

Skulle ønske at det var noen som jeg kunne prate med som ikke fordømte meg når jeg fortalte det. For jeg vet hvilken situasjon jeg er i, og jeg vet hvor dumt det er, men jeg klarer ikke å få meg til å gå ifra han.

Har tenkt på det noen ganger, vært sterk og sett på leiligheter på finn, men så har han en god periode og vi prøver å få det til å fungere, prater om fremtiden og gjør fine ting så blir det med det. Helt til neste gang han drikker.

Idag kom han til meg og sa at han ikke bare hadde hatt en øl den kvelden likevel, han hadde drukket en god del mer og blitt ganske full. Blir så utrolig skuffa og lei meg. Jeg tror på han når han sier at han ikke skal drikke mer. Hvorfor tror jeg på han?! Fordi jeg er så utrolig dum.

Er redd for å bli sett ned på av alle rundt oss, for utad fremstår han som verdens beste kjæreste og pappa. Ingen ser hva som skjer når dørene lukkes.

Anonymous poster hash: a7307...546

Uff:/

Denne venninnen din var nok dessverre ikke en god venn i utgangspunktet.

Venner hjelper og støtter, de avviser ikke!

Hva med å bestille en time til fam.vernkontoret?

Du kan gå i samtaler alene.

Mannnen din må få hjelp for misbruket sitt!

Det er han som ødelegger dynamikken i familien. Det vil aldri bli bra dersom han ikke slutter å drikke!

Noe må du gjøre da du ikke kan leve på denne måten!

Om du må flytte ut og stille et ultimatum, gjør det.

Det er barnet ditt sin oppvekst og fremtid som står på spill.

Har du samvittighet til å ødelegge hennes mulighet til å ha en god oppvekst?

Harde ord, men det er dette som er realiteten her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har et alkoholproblem, dette har jeg visst en god stund og han jobber med det. Trenger ingen kjeft eller noe fordi at jeg er med han fremdeles.

Han drikker seg ikke full lenger men har en øl eller 2 i skjul. Dette syns jeg ikke er greit, da det er drikking og han burde holde seg helt avholds.

Idag er jeg og han syke, med omgangssyken og vår datter har vært litt pjusk. Jeg fikk feber og kastet opp hvert 5.minutt og trengte å sove/hvile i senga mens han og barnet var i stuen. Til det sier han at jeg valgte bort min rolle som mamma og ikke har stilt opp i hele dag. Jeg stod opp med en gang kvalmen var over og fremdeles full av feber for å hjelpe til.

Da sa jeg vi kunne være sammen om barnet og ta oss av henne likt.

Ikveld har han fått tid til å se fotballkamper og være alene etter en lang dag, jeg gikk ned for å si god natt og høre om han trengte noe siden han har stilt så veldig opp idag. Da hadde han drukket og sa til meg da jeg spurte om hva som var hans unnskyldning og da var den at det var min skyld fordi jeg ikke hadde still opp mer i løpet av dagen og valgt bort mammarollen idag.

:sjokkbla::sad::sad: :cry: :cry: :forkjola:

Anonymous poster hash: a7307...546

Og du er fremdeles ilag med ham og bor i samme hus.... :daane:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og takk til deg Gjest for ditt synspunkt.... :klaske:

Familievernkontoret har vi vært på sammen og det hjalp ikke i det hele tatt. Er jo redd for at barnevernet blir koblet inn om jeg forteller om drikkingen hans og det trenger jeg ikke akkurat nå.

Idag har jeg vært på 4 visninger. Han er bortreist med jobben så da har jeg iallefall frihet til å tenke gjennom saker og ting. Prøver å se for meg at jeg og lille kan ha et godt liv sammen bare vi to, men det er så innmari vanskelig. Nå som han er bortreist ringer han og fortelle hvor vondt det er og at han vil gjøre alt for å bli bedre. Vil så gjerne tro på han, at denne gangen holder han det han lover, men det blir vanskeligere for hver gang.
Jeg vet at mange av dere som leser ser på meg som en patetisk dame som får som fortjent siden jeg ikke har gått i fra han enda. Kan ikke si annet til det enn at jeg elsker han, og når man virkelig elsker noen så tror man på dem og vil hjelpe dem gjennom alt.

Jeg innser jo at jeg burde gå i fra han, men det er et innmari vanskelig steg å ta. Hele livet mitt, fremtiden vi planla sammen, flere barn...bare alt sammen.. det er ikke lett å gi slipp på det. :cry3::cry3::cry3:

Ser hvor rotete og tullete dette innlegget er, men jeg trenger bare et sted å få det ut. Og akkurat nå blir det her.



Anonymous poster hash: a7307...546
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på barnet ditt sin oppvekst først! Da vil du finne styrke til å gjøre det riktige.



Anonymous poster hash: 92aec...4cb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere har svart og ikke fordømmer meg her.

Jeg føler jeg er på så dypt vann her. Finner ikke en utvei.

Tenker ofte på om det er verdt det. Om forholdet er verdt alt sammen. Hva jeg er verdt... Jeg føler ikke jeg klarer å se denne situasjonen helt klart, slik jeg hadde gjort om jeg visste det var noen jeg kjente i samme situasjonen.

Jeg har ikke vært perfekt i dette forholdet jeg heller, kan bli ganske stygg med han når jeg er sint. Si mange fæle ting.

Er redd for at han skal få foreldreretten om vi går fra hverandre. Eller om vi får 50/50.

Om noen der ute har vært i samme situasjon så vil jeg veldig gjerne høre hvordan det gikk med dere.

Anonymous poster hash: a7307...546

Om du har planer om å gå fra han så ville jeg jobbet med å skaffe bevis på at han er alkoholiker før jeg hadde gjort noe mer med det

Anonymous poster hash: 184a5...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på min lille hele tiden, er en av grunnene til at jeg prøver å komme meg ut av dette.

Hvordan skaffer jeg bevis for at han er alkoholiker, hva teller som bevis?

Mener du at om jeg ikke har bevis kan han ende opp med å ha barnet 50% av tiden?



Anonymous poster hash: a7307...546
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...