Gå til innhold

Dama har fått så ufeminin stil


Sheogorath

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert

Jeg har vært samboer med dama i snart to år. Da jeg møtte henne var hun veldig vakker og feminin. Brukte sminke hver dag, gikk ofte med kjoler/skjørt og høyhælte sko, hadde langt hår, lakket neglene, brukte smykker, veske, osv.

Men det siste halvåret har hun blitt mer og mer ufeminin. Hun klippet seg kort, gidder aldri å sminke seg lengre, bruker ikke smykker/øredobber og kjoler. Går kun i flate sko og dongeribukse. Neglene klipper hun korte. Hun har sluttet å bruke alle de fine veskene, og bruker nå bare en stor en fordi den er praktisk (men veldig stygg).

Undertøyet hennes har også blitt kjipt. Før hadde hun en håndfull stringtruser, men nå går det 98% i vanlige bomullstruser.

Jeg har snakket såvidt med henne, og bare spurt litt nysgjerrig hvorfor hun har forandret stil, og da sier hun at hun har slutta med sminke og sånt fordi hun ikke gidder det mer. Og hun har begynt å snakke nedsettende om feminine jenter og sier det er stygt med kjoler, sminke og hæye sko. Hun sier at det er viktigst at det er praktisk og komfortabelt, og at hun ikke fatter hvorfor venninnene fortsatt gidder å skulle se så deilige ut hele tiden.

Jeg begynner å bli misunnelig på kompisene som har kjærester som fortsatt er feminine og ordentlige... De har også begynt å "erte" meg litt for at dama mi har endra stil. Spør "morsommme" spm om jeg ikke snart skal få strappa på'a no jentesko snart, og om hun har begynt å bruke boxershorts... Jeg forsvarer henne selvsagt, men må innrømme at det sårer.

Føler meg faktisk litt lurt, siden hun var så pen og jentete i starten, og så bytta til en stil jeg overhodet ikke finner attraktiv.

Hva skal jeg gjøre, synes dere? Jeg er redd for å såre henne. Men er også redd for at hun ikke skal ta meg seriøst eller gidde å bry seg, for hun er litt sånn "jeg er meg, samma hva, alle andre kan bare gi F".

Lurt er du ikke. Men i tiden dere har vært sammen har hun utviklet seg.

Du får nesten vurdere om du godtar hennes nye stil,det er ikke lurt å prøve å forandre på andre(de vil være gode nok som de er). Love her or leave her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurt er du ikke. Men i tiden dere har vært sammen har hun utviklet seg.

Du får nesten vurdere om du godtar hennes nye stil,det er ikke lurt å prøve å forandre på andre(de vil være gode nok som de er). Love her or leave her.

Pinadø, det er lov å pynte seg litt for partneren.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sagt at du savner at hun går i skjørt eller kjole fordi du synes hun kler det så godt? Kjoler trenger ikke være upraktisk og man må jo ikke ha kjempehøye hæler.

Hvis hun egentlig aldri har likt det, men bare gjort det for å tekkes andre kan det bli litt vanskelig å få henne til å begynne igjen, men jeg håper hun kan være litt medgjørlig for å glede deg. Prøv å si at du vil be henne på en romantisk middag og at du hadde blitt glad hvis hun tok på seg kjole.

Jeg som er så glad i å gå med kjoler kan ikke forstå meg på ei dame som vil slutte med det, jeg går med kjole nesten så ofte jeg kan.

Anonymous poster hash: ac098...25b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer som en kvinne? Hun kan ikke føle seg særlig kvinnelig når hun går i bestemortruse, baggy jeans, ingen sminke, ingen veske/smykker og kort hår. :laugh:Anonymous poster hash: 93816...a1e

Hun bruker dyre klær som blazer og pen bukse når hun pynter seg. Kuttet ut stringer med vanlige bummulsunderbukser, og bruker til hverdags litt løse klær. Og en praktisk veske med størrelse fremfor clutch eller små vesker.

Ja, ser absolutt på dette som kvinnelig og normalt.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg ville ha funnet mannen mindre tiltrekkende hvis han slutta å barbere seg og anla huleboer-skjegg, hadde pistrete, ustelt hår og kun gikk med posete joggebukser og digre hettegensere hver dag, så jeg skjønner TS godt.

Det ville selvsagt ha vært en annen sak hvis han var syk, men jeg forventer faktisk at min 'trophy husband' gjør en innsats for min skyld.

Du beskriver forfall, men TS har gjort det klart at dama ikke har forfalt, men endret stil. Litt urettferdig å sammenligne det mot å være ustelt.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun bruker dyre klær som blazer og pen bukse når hun pynter seg. Kuttet ut stringer med vanlige bummulsunderbukser, og bruker til hverdags litt løse klær. Og en praktisk veske med størrelse fremfor clutch eller små vesker.

Ja, ser absolutt på dette som kvinnelig og normalt.

Akkurat det med å ikke bruke stringtruse lenger forstår jeg veldig godt, det er så mye mer behagelig med vanlig truse. Men jeg er så forfengelig at jeg ikke kan bruke samme veske til alt, må bruke en som passer til antrekket.

Anonymous poster hash: ac098...25b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver forfall, men TS har gjort det klart at dama ikke har forfalt, men endret stil. Litt urettferdig å sammenligne det mot å være ustelt.

Det var ikke meningen å beskrive forfall, men å beskrive en stil jeg synes er veldig lite tiltrekkende. La oss si at han anla langt, velfrisert skjegg og gikk med rene, pene posete joggeklær. Fortsatt veldig lite tiltrekkende for min del.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker dama for å kle seg så feminint og sexy kun for å få en gutt på kroken, og når hun nå har fått det så har hun gått tilbake til sin opprinnelige klesstil. At hun i utgangspunktet ikke liker å kle seg sexy og feminint, siden hu nå disser de jentene som kler seg slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skle litt over i disse banene etter å ha vært sammen med min kjære en lang stund. Ikke fullt så mye som det du beskriver, men sluttet stort sett med sminke.

Mannen spurte meg hvorfor jeg hadde sluttet, sa jeg egentlig ikke hadde noen grunn, bare orket ikke stresset.

De gangene jeg faktisk sminket meg overøste han meg med komplimenter (Men var veldig påpasselig å si at "du er pen uansett altså! Men ekstra pen idag" og da tok jeg hintet. Spurte han rett ut og han fortalte hva han følte.

Ble ikke det SPOR fornærmet av dette, jeg forstår han godt. Han vet at jeg ikke er så innmari jente-jente men hvis mannen min ønsker at jeg skal kline på meg noe mascara og lipgloss, ja da gjør jeg jammen meg det for han også :)



Anonymous poster hash: bfdde...ec2
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med dem som sier at hun rett og slett har fått andre prioriteringer, eventuelt verdier. Det ser ikke ut som om du deler verdiene, TS, sa da spørs de hvor viktig dette er for deg. Men er mulig hun vil pynte seg litt for din skyld når dere er hjemme om du spør.

Dersom du ser for deg hvor lang tid det tar å sminke seg og matche smykker og klær, det er vel ikke så appellerende for deg å gjøre, TS? Altså. hadde du likt å bruke så lang tid på den prosessen, mener jeg.

Er kanskje det hun har funnet ut at det gir rett og slett ikke så stor tilfredsstillelse å bruke energi på dette bare for utseendet. Spesielt dersom hun er fornøyd med hvordan hun ser ut.

Å gå mye med høyhælte sko kan i verste fall gi rygg- og fotproblemer. Sminke er mye rare stoffer i som man legger daglig på huden. Tror ikke vi vet nok om hvordan det faktisk påvirker hud og kropp. Det er jo bare nylig at mattilsynet gikk ut mot advarsel mot aluminium i deodoranter, for eksempel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker dama for å kle seg så feminint og sexy kun for å få en gutt på kroken, og når hun nå har fått det så har hun gått tilbake til sin opprinnelige klesstil. At hun i utgangspunktet ikke liker å kle seg sexy og feminint, siden hu nå disser de jentene som kler seg slik.

Så du selv hatt samme klesstil hele livet ditt, du, da? Siden du ikke engang tenker at det faktisk er helt normalt å skifte stil og klessmak etter flere år.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Si rett ut at du savner sminken, kjolene og de høye hælene, og spør om hun kan bruke det nå og da for din skyld.

Ja, så enkelt er det faktisk. Og hun skal ha en veldig god grunn hvis hun ikke går med på dette. Man ønsker vel å være tiltrekkende for partneren sin?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke flørte med andre, for jeg er ekstremt glad i dama så jeg vil ikke ødelegge noe. Jeg har prøvd å hinte om at venninnene hennes ser jo veldig bra ut i det og det antrekket når hun begynner å slenge dritt om jentete stil. Men tør ikke være så mye mer direkte, for da går hun bare i lås og da gidder hun ihvertfall ikke endre seg på trass...

Jeg hadde gått mer i vranglås om kjæresten hadde snakket om hvor fine venninnene mine ser ut enn om han hadde sagt at han gjerne ville se meg mer litt pyntet av og til. Ta det opp på en saklig og fin måte uten å gå rundt grøten eller hinte om fine venninner. Si at du synes hun er så fin når hun pynter seg og foreslå gjerne klesplagg du vet hun har som du synes hun ser bra ut i. De fleste liker å slaske litt hjemme og synes det er deilig å slippe å sminke seg eller være oppdollet til en hver tid, men man kan jo pynte seg litt av og til.

Stringtrusene tror jeg bare du skal være glad for at hun har sluttet med for de er ikke særlig sunne for miljøet i underlivet. Hva med å foreslå en mellomting? Noen sexy blondehipsters f.eks? Pent å se på for deg, sunt og behagelig for henne.

Anonymous poster hash: 0b05c...bfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Pinadø, det er lov å pynte seg litt for partneren.

Joda. Men det ser ikke ut til at det er det som plager Ts. Han vil jo ha henne der hun var. Som til daglig.

Og der tror jeg ikke hun vil tilbake. Det virker ikke sånn ut fra det jeg leser ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sagt at du savner at hun går i skjørt eller kjole fordi du synes hun kler det så godt? Kjoler trenger ikke være upraktisk og man må jo ikke ha kjempehøye hæler.

Hvis hun egentlig aldri har likt det, men bare gjort det for å tekkes andre kan det bli litt vanskelig å få henne til å begynne igjen, men jeg håper hun kan være litt medgjørlig for å glede deg. Prøv å si at du vil be henne på en romantisk middag og at du hadde blitt glad hvis hun tok på seg kjole.

Jeg som er så glad i å gå med kjoler kan ikke forstå meg på ei dame som vil slutte med det, jeg går med kjole nesten så ofte jeg kan.

Anonymous poster hash: ac098...25b

Jeg også, man kan gjøre alt i kjole som man kan i bukse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mistenker dama for å kle seg så feminint og sexy kun for å få en gutt på kroken, og når hun nå har fått det så har hun gått tilbake til sin opprinnelige klesstil. At hun i utgangspunktet ikke liker å kle seg sexy og feminint, siden hu nå disser de jentene som kler seg slik.

Hvorfor skulle hun kledd seg på en måte hun ikke liker i 1,5 år da? Da hadde hun vel gått tilbake før?

Du burde prøve å snakke med henne, si at du setter pris på når hun er feminin og søt, og om hun kanskje kan gå med kjole av og til. Jeg pleier hvertfall å høre på kjæresten min når han kommer med forslag. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt noe til henne, men jeg peker ofte på fine klær/sko/smykker når vi er i butikker. Hun er totalt uinteressert. Et par ganger hun har prøvd noe klær i prøverommet har jeg funnet en kjole eller noe å gitt inn til henne. Da får jeg bare "hahaha, as if..."

må være veldig frustrerende... Jeg ville vel tatt det opp med henne, hvis det er sånn at det plager deg så mye...

men ut ifra det du skriver ser det ut som om du enten må leve med damen du har nå eller slå opp og finne en annen :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så enkelt er det faktisk. Og hun skal ha en veldig god grunn hvis hun ikke går med på dette. Man ønsker vel å være tiltrekkende for partneren sin?

De fleste ønsker å være tiltrekkende for sin partner uten å gå kledd i noe de ikke føler seg komfortabel i.

Selv hadde jeg ikke gått med på å gå kledd på samme måte som da jeg møtte min partner for over 4 år siden, da det ikke lenger er min stil. Har ikke forandret meg veldig, men var mer bærtete den gang da jeg også enda er ung, selvom jeg overhodet ikke er "traktolesbe" i dag heller.

Heldigvis sier nå min kar at han foretrekker stilen jeg har i dag, uansett hadde jeg som sagt ikke forandret meg for han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg har hørt om en mann som bryr seg om hva slags veske jenta har (bortsett fra Jan Thomas da).



Anonymous poster hash: a56f2...b32
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...