Gå til innhold

Dama har fått så ufeminin stil


Sheogorath

Anbefalte innlegg

Jeg har vært samboer med dama i snart to år. Da jeg møtte henne var hun veldig vakker og feminin. Brukte sminke hver dag, gikk ofte med kjoler/skjørt og høyhælte sko, hadde langt hår, lakket neglene, brukte smykker, veske, osv.

Men det siste halvåret har hun blitt mer og mer ufeminin. Hun klippet seg kort, gidder aldri å sminke seg lengre, bruker ikke smykker/øredobber og kjoler. Går kun i flate sko og dongeribukse. Neglene klipper hun korte. Hun har sluttet å bruke alle de fine veskene, og bruker nå bare en stor en fordi den er praktisk (men veldig stygg).

Undertøyet hennes har også blitt kjipt. Før hadde hun en håndfull stringtruser, men nå går det 98% i vanlige bomullstruser.

Jeg har snakket såvidt med henne, og bare spurt litt nysgjerrig hvorfor hun har forandret stil, og da sier hun at hun har slutta med sminke og sånt fordi hun ikke gidder det mer. Og hun har begynt å snakke nedsettende om feminine jenter og sier det er stygt med kjoler, sminke og hæye sko. Hun sier at det er viktigst at det er praktisk og komfortabelt, og at hun ikke fatter hvorfor venninnene fortsatt gidder å skulle se så deilige ut hele tiden.

Jeg begynner å bli misunnelig på kompisene som har kjærester som fortsatt er feminine og ordentlige... De har også begynt å "erte" meg litt for at dama mi har endra stil. Spør "morsommme" spm om jeg ikke snart skal få strappa på'a no jentesko snart, og om hun har begynt å bruke boxershorts... Jeg forsvarer henne selvsagt, men må innrømme at det sårer.

Føler meg faktisk litt lurt, siden hun var så pen og jentete i starten, og så bytta til en stil jeg overhodet ikke finner attraktiv.

Hva skal jeg gjøre, synes dere? Jeg er redd for å såre henne. Men er også redd for at hun ikke skal ta meg seriøst eller gidde å bry seg, for hun er litt sånn "jeg er meg, samma hva, alle andre kan bare gi F".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Tja, da får du bare rendyrke din egen stil og flørte med andre damer. Når hun lurer på hvorfor så får du si som sant er, de andre damene er feminine.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du gått i skjørt og hæler hver dag dersom hun synes det er attraktivt, eller ville det vært for ukomfortabelt for deg?



Anonymous poster hash: cee36...fa4
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du like fin og maskulin i klærne da?

Hva mener du? Jeg kler meg som jeg alltid har gjort, og hun har ikke gitt uttrykk for hun ikke liker det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med henne at du ikke liker hennes ufeminine stil. Dette må gå an å ta opp. Damer korrigerer stadig stilen til sine menn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du? Jeg kler meg som jeg alltid har gjort, og hun har ikke gitt uttrykk for hun ikke liker det.

Så spør henne om hun ikke kan sminke seg en dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, da får du bare rendyrke din egen stil og flørte med andre damer. Når hun lurer på hvorfor så får du si som sant er, de andre damene er feminine.

Jeg vil ikke flørte med andre, for jeg er ekstremt glad i dama så jeg vil ikke ødelegge noe. Jeg har prøvd å hinte om at venninnene hennes ser jo veldig bra ut i det og det antrekket når hun begynner å slenge dritt om jentete stil. Men tør ikke være så mye mer direkte, for da går hun bare i lås og da gidder hun ihvertfall ikke endre seg på trass...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du gått i skjørt og hæler hver dag dersom hun synes det er attraktivt, eller ville det vært for ukomfortabelt for deg?

Anonymous poster hash: cee36...fa4

Hvorfor gjorde hun det i starten da? Hva er det med folk som "forfaller" med en gang de har kapra noen?

Anonymous poster hash: 5bb6b...f24

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et uttrykk for at hun ikke synes hun trenger anstrenge seg lenger nå som hun har deg "på kroken", og det er ganske usympatisk.

Du har jo allerede sagt ifra så da vet jeg ikke hva mer som skal til...en kommentar ang. en annen kvinnes utseende (som er mer feminin) når nok frem. Klart det er lite hyggelig, men slik som det er nå er det jo fremprovosert.



Anonymous poster hash: 2c6cf...c64
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si rett ut at du savner sminken, kjolene og de høye hælene, og spør om hun kan bruke det nå og da for din skyld.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du gått i skjørt og hæler hver dag dersom hun synes det er attraktivt, eller ville det vært for ukomfortabelt for deg?

Anonymous poster hash: cee36...fa4

Ja, det ville jeg. Hun har jo gjort det i alle år før, så hvorfor har det plutselig blitt så ukomfortabelt nå? Jeg synes det er viktig å stelle seg for kjæresten, og hun vet at jeg synes det er pent med litt sminke og feminine klær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg vil ikke flørte med andre, for jeg er ekstremt glad i dama så jeg vil ikke ødelegge noe. Jeg har prøvd å hinte om at venninnene hennes ser jo veldig bra ut i det og det antrekket når hun begynner å slenge dritt om jentete stil. Men tør ikke være så mye mer direkte, for da går hun bare i lås og da gidder hun ihvertfall ikke endre seg på trass...

Nei nei, men da vil det heller aldri bli endring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår deg. Helt ærlig så hadde jeg tatt det opp med henne.



Anonymous poster hash: 93816...a1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samboeren min bedt meg om å fjonge meg til hverdags hadde han fått svi.

Til spesielle anledninger derimot er det jo greit å pynte seg litt.

Jeg var mer jålete før selv, er mye mer komfortabel med å kutte ned på jåleriet nå. Og slik er det vel med mange, at de finner ut av at livet består av mer enn å dålle seg så veldig til.

Anonymous poster hash: 02dc5...cf6

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og slik er det vel med mange, at de finner ut av at livet består av mer enn å dålle seg så veldig til.

Anonymous poster hash: 02dc5...cf6

Nei, de har fått en partner og så gidder de ikke mer. Og ingen har sagt at livet ikke består av mer. Poenget er at man blir ikke blind bare fordi man er i et forhold.

Anonymous poster hash: 2c6cf...c64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at hun har forfalt heller. Hun trener og bruker renseprodukter på huden. Men det er det at hun har bytta stil. Fått en mer maskulin stil helt bevisst. Hun kjøper dongeribukser som er litt posete og går heller med bukse og dressjakke når hun skal pynte seg. Og det er ordentlige og dyre klær hun kjøper. Det siste nå er at hun har begynt å snakke om å kjøpe en sixpence hatt...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville jeg. Hun har jo gjort det i alle år før, så hvorfor har det plutselig blitt så ukomfortabelt nå? Jeg synes det er viktig å stelle seg for kjæresten, og hun vet at jeg synes det er pent med litt sminke og feminine klær.

Hun har vel forandret mening, blitt mer selvsikker og funnet ut at andre ting er viktigere for henne enn utseende. Hun sier rett ut at hun ikke vil være feminint og upraktisk kledd, da får du spørre henne rett ut om ville vært villig til å endre dette for deg. Om hun ikke er det, og du synes det er for viktig til at du kan leve uten, får du slå opp.

Anonymous poster hash: cee36...fa4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at hun har forfalt heller. Hun trener og bruker renseprodukter på huden. Men det er det at hun har bytta stil. Fått en mer maskulin stil helt bevisst. Hun kjøper dongeribukser som er litt posete og går heller med bukse og dressjakke når hun skal pynte seg. Og det er ordentlige og dyre klær hun kjøper. Det siste nå er at hun har begynt å snakke om å kjøpe en sixpence hatt...

Er det noen venninner som påvirker henne i den retning?

Anonymous poster hash: 2c6cf...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...