Gå til innhold

Mann som gjemte seg bak dama, da det kom en hund.


MissPierce

Anbefalte innlegg

Det var det som skjedde når barnet til østeuropeisk par ble bitt av franskmastiff for noen år siden.

De stappet omtrent ungen i munnen på bikkja i panikk.

Kjenner den saken godt, og vet også hvem eiern av hunden er gjennom diverse forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, TS, tror du at mannen virkelig tenkte nøye gjennom og dermed valgte å dytte dama si foran seg?

Han er sikkert livredd og hans umiddelbare reaksjon til at det kommer en hund løpende mot seg, var å gjemme seg. Ikke en heltemodig reaksjon, men aldeles ikke en merkelig reaksjon til noe man er redd for.

Det får meg til å tenke på en Friends-episode der Joey ber Ross om å slå han fordi han "fridde" til Rachel. Når Ross slår mot han, dukker han. Det er en vanlig impulsiv reaksjon til at du får noens knyttneve mot deg, Det er ikke noe som er lett å kontrollere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, TS, tror du at mannen virkelig tenkte nøye gjennom og dermed valgte å dytte dama si foran seg?

Han er sikkert livredd og hans umiddelbare reaksjon til at det kommer en hund løpende mot seg, var å gjemme seg. Ikke en heltemodig reaksjon, men aldeles ikke en merkelig reaksjon til noe man er redd for.

Det får meg til å tenke på en Friends-episode der Joey ber Ross om å slå han fordi han "fridde" til Rachel. Når Ross slår mot han, dukker han. Det er en vanlig impulsiv reaksjon til at du får noens knyttneve mot deg, Det er ikke noe som er lett å kontrollere.

Herregud! Selvfølgelig tror jeg ikke han gjorde der med vilje.

Forstår jo at han var redd. Var ikke akkurat vanskelig å forstå sånn som han skrek.

Å jeg skriver sikkert 90 ganger her at jeg synes synd på mannen. Kan ikke akkurat være morro å være så redd at han i frykt dytter andre forran seg som levende skjold.

Men nei, jeg kunne forsatt ikke annet enn å flire litt da jeg gikk derfra. For ja, det så litt komisk ut...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Selvfølgelig tror jeg ikke han gjorde der med vilje.

Forstår jo at han var redd. Var ikke akkurat vanskelig å forstå sånn som han skrek.

Å jeg skriver sikkert 90 ganger her at jeg synes synd på mannen. Kan ikke akkurat være morro å være så redd at han i frykt dytter andre forran seg som levende skjold.

Men nei, jeg kunne forsatt ikke annet enn å flire litt da jeg gikk derfra. For ja, det så litt komisk ut...

Har helt ærlig ikke lest hele tråden. Leser man ordlyden i åpningsinnlegget ditt , framkommer du veldig dømmende mot mannen, ikke på en måte at du syntes det så "litt komisk ut". Men men, fint om det bare var dårlig formulert.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt ærlig ikke lest hele tråden. Leser man ordlyden i åpningsinnlegget ditt , framkommer du veldig dømmende mot mannen, ikke på en måte at du syntes det så "litt komisk ut". Men men, fint om det bare var dårlig formulert.

Når man skriver så kommer ting ofte frem litt annerledes enn man mener det.

Men har faktisk måtte be fok ta seg sammen noen ganger da de får panikk, og skremmer vette av både store og små rundt seg pga en edderkopp, veps eller måke som er litt nærgående.

Jeg kan forstå at de er redde, men når det går utover de rundt så er det ikke like greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle en kjapp tur på butikken, og på veien møtte jeg en løs stor hund.. Den løp forbi meg, og jeg tenkte ikke noe mer på det da det ofte luftes hunder på fotballbanen her.

Den løp bort til ett par i slutten av 20årene, og pluttselig hører jeg mannen hyler.

Da jeg snur meg står han å gjemmer seg bak dama si, og dytter henne forran seg.

Han er ca.180cm, og en kraftig mann. Dama er ca.160, liten og slank.

Så jo at hun også syntes at dette var litt skummelt, så jeg gikk bort å fikk tak i halsbånde til hunden.

Hunden var totalt proppel, og skikkelig happy. Heldigvishadde den halsbånd med nr, og fikk tak i eieren som kom fort. Han var skikkelig flau da han kom. Det viste seg at ungene ikke hadde lukket døren, og hunden så sitt snitt til en luftetur på egenhånd.

Forstår jo at mannen er redd hunder, men å gjemme seg bak dama og dytte henne forran seg?!!?

Må si jeg hadde blitt en smule flau vist en mann hadde gjort det mot meg.

Lekkerbisken. :spise:

Anonymous poster hash: f8736...543

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne hunden var jo åpenbart ikke aggressiv (eller farlig for han eller dama), og da gjør det ikke så mye at han gjemmer seg bak dama.

Men hadde hunden vært aggressiv og farlig, og at han brukte ei lita dame som skjold, når han selv er bedre fysisk stilt til å motstå et angrep, DA er det IKKE greit, uansett hvor redd han hadde vært.

Jeg har panikk for edderkopper jeg, men jeg vet at de ikke er farlige, så da bruker jeg gladelig min uredde mann som skjold, men hadde jeg visst at den var giftig hadde jeg aldri gjort det.

Jeg kunne ikke vært sammen med en som hadde så dårlig selvkontroll, når jeg selv har kontroll. Redd kan jeg være etterpå når situasjonen er under kontroll eller ikke farlig.

Anonymous poster hash: 7f649...bd8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkerbisken. :spise:

Anonymous poster hash: f8736...543

Å redde seg selv, har jeg lest om at er et instinkt

Anonymous poster hash: 57542...33a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å redde seg selv, har jeg lest om at er et instinkt Anonymous poster hash: 57542...33a

Og kan du ikke kontrollere egne instinkter er du heller ikke trygg å være sammen med i en potensiell farlig situasjon.

Anonymous poster hash: 7f649...bd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som eventyret om de tre bukkene Bruse, bare omvendt. :P



Anonymous poster hash: f8736...543
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kan du ikke kontrollere egne instinkter er du heller ikke trygg å være sammen med i en potensiell farlig situasjon.

Anonymous poster hash: 7f649...bd8

Greier de fleste å kontrollere egne instinkter i en livstruende situasjon f.eks?

Anonymous poster hash: 57542...33a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som eventyret om de tre bukkene Bruse, bare omvendt. :P

Anonymous poster hash: f8736...543

Det var en gang tre bukker som skulle hjem fra seters for å bli slanke, men så kom trollet og stanget dem i elven?

Anonymous poster hash: d7044...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne hunden var jo åpenbart ikke aggressiv (eller farlig for han eller dama), og da gjør det ikke så mye at han gjemmer seg bak dama.

Men hadde hunden vært aggressiv og farlig, og at han brukte ei lita dame som skjold, når han selv er bedre fysisk stilt til å motstå et angrep, DA er det IKKE greit, uansett hvor redd han hadde vært.

Jeg har panikk for edderkopper jeg, men jeg vet at de ikke er farlige, så da bruker jeg gladelig min uredde mann som skjold, men hadde jeg visst at den var giftig hadde jeg aldri gjort det.

Jeg kunne ikke vært sammen med en som hadde så dårlig selvkontroll, når jeg selv har kontroll. Redd kan jeg være etterpå når situasjonen er under kontroll eller ikke farlig.Anonymous poster hash: 7f649...bd8

Velsig enig...

Men i hans hode så var jo hunden farlig, siden han gjemte seg.

Mamma fikk f.eks ikke lufte min lille hund da jeg hadde han. For jeg viste at hun fikk panikk vist det kom en annen hund, og at hun ikke hadde klart å gjøre noen.

Det hadde endt stygt for min 6-7kg lille hund.

Hennes løsning da vi møtte en løs hund var: Gjem han!!

Jada mamma, hvor da??? Putte han i lommen?? Hehehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier de fleste å kontrollere egne instinkter i en livstruende situasjon f.eks? Anonymous poster hash: 57542...33a

Det kommer jo veldig an på hva slags livstruende situasjon det er og mulighetene en har. Men har inntrykk av at de fleste er feige pingler i slike situasjoner.

Anonymous poster hash: 7f649...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo veldig an på hva slags livstruende situasjon det er og mulighetene en har. Men har inntrykk av at de fleste er feige pingler i slike situasjoner.

Anonymous poster hash: 7f649...bd8

Jeg forstår.

De fleste redder vel instinktivt egne barn i hvertfall

Anonymous poster hash: 57542...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste av oss ønsker nok å kunne si at dersom noen skyter mot sidemannen, ville vi hoppet foran. Om kontorbygget brenner, ville vi hjulpet en som sitter fast og ikke kommer seg løs. De færreste av oss ville faktisk gjort det. Se for dere panikken som bryter løs når et bygg begynner å brenne. Mange av de omkomne har ikke dødd direkte av brannen, men er trampet i hjel. Det rasjonelle vil være å komme seg ut rolig slik at det ikke blir kaos, men de fleste handler irrasjonelt slik at kaos bryter løs.

Dere vil kanskje se på det som et banalt eksempel opp mot å bli "angripet" mot en hund, men har man skikkelig angst for noe, vil hjernen og kroppen reagere like sterkt på det som enn mer reell livstruende situasjonen.

Det er ganske enkelt for en person som ikke er livredd hunder, å si at de ville gjort det og det i en slik situasjon. Hadde vi gitt flere av dere som er så kjepphøye her, samme frykten som denne mannen mest sannsynlig har, ville det ikke forundret meg om at flere også ville reagert på lik måte som denne mannen. Det betyr ikke st det den måten man ønsker å reagere på, men det er slik instinkter får deg til å reagere. Du er ganske ignorant om du tror de fleste har kontroll over instinktet sitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har forståelse for frykt, men det hadde vært litt turnoff for min del. En mann skal beskytte, ikke bruke dana som skjold. Men ingen er vet hva han har opplevd, så kanskje han reagerte veldig rasjonelt.

Anonymous poster hash: 2fc9d...3b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle en kjapp tur på butikken, og på veien møtte jeg en løs stor hund..

Du møtte en stor hund som løp rundt, mens du var på vei til butikken. Okei.

Den løp forbi meg, og jeg tenkte ikke noe mer på det da det ofte luftes hunder på fotballbanen her.

Men du tenkte nok på det til at du fikk med deg at det var en stor hund og at den var løs. Det er tydeligvis noe som skjer ofte der? Siden du forklarer din fraværende refleksjon over situasjonen med at "det skjer ofte her".

Den løp bort til ett par i slutten av 20årene, og pluttselig hører jeg mannen hyler.

Da jeg snur meg står han å gjemmer seg bak dama si, og dytter henne forran seg.

Han er ca.180cm, og en kraftig mann. Dama er ca.160, liten og slank.

Så du så ikke hva som skjedde før han skrek og du snudde deg?

Så jo at hun også syntes at dette var litt skummelt, så jeg gikk bort å fikk tak i halsbånde til hunden.

Gikk hunden rundt eller sto den bare der? Hva gjorde dama i mens alt dette skjedde? Klart hun syntes det var skummelt, hunden var jo, som du selv forklarte, stor. Store, ukjente, løse hunder pleier folk flest oppfatte som skumle. Uavhengig av kjønn.

Hunden var totalt proppel, og skikkelig happy.

Og stor. Så den hoppet opp på henne? Kanskje han fyren oppfattet det som at den skulle angripe han i mens dama skjønte at hunden bare var "propell". Men det du tolket som at hun syntes den var skummel kan jo like godt ha vært at hun var bekymret for at typen skulle være redd?

Heldigvishadde den halsbånd med nr, og fikk tak i eieren som kom fort. Han var skikkelig flau da han kom. Det viste seg at ungene ikke hadde lukket døren, og hunden så sitt snitt til en luftetur på egenhånd.

Hva sa du til eieren om dette? En stor hund som løper løs rundt ute er en hund som risikerer å bli påkjørt av biler. I tillegg skremmer den jo folk så fyren burde helt klart ha fått høre det om at han ikke har kontroll på hunden sin. Nei, det er ikke greit at slikt skjer.

Forstår jo at mannen er redd hunder, men å gjemme seg bak dama og dytte henne forran seg?!!?

Så du forstår det ikke likevel? Han var redd hunden noe dama tydeligvis ikke var. Med mindre du mener at han fysisk løftet henne og prøvde å mate henne til hunden så forstår jeg det ikke som annet enn at han var redd for en stor hund som var helt propell. Han oppfattet det som at hunden ville angripe han. Hun var roligere, akkurat som du var. Hun oppfattet situasjonen annerledes, men hadde samtidig typen å tenke på.

Ser ikke ut til at du forsto at han var redd likevel.

Må si jeg hadde blitt en smule flau vist en mann hadde gjort det mot meg.

Hvorfor det? Du er jo tydeligvis hundevant. Du gikk jo til og med bort til en vilt fremmed hund du aldri hadde sett før, STOR var den også, og tok tak i halsbåndet til hunden uten å tenke over det. Så du er tydeligvis ikke det spor redd hunder. Så hvorfor ville du vært flau hvis en mann som var livredd hunder gjemte seg bak deg?

Anonymous poster hash: d7044...70b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...