Gå til innhold

Hvordan går man frem om noen du kjenner har tatt noe som er ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

..Uten at dette blir tatt som anklager, beskyldninger eller at de ikke tør å innrømme det fordi det er pinlig? 

 

Jeg er jo irritert, og vil veldig gjerne ha tingen min tilbake, men tenker det er lurt å ikke uttrykke det på noen måte.. Da får jeg den ihvertfall sikkert ikke tilbake. 



Anonymous poster hash: c6bf4...ea1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken ting er det?

 

Velger å ikke si spesifikt hva det er, da det kan bli gjenkjent. Men for å si det sånn, en ting av høy  affeksjonsverdi, men liten økonomisk verdi. 

Anonymous poster hash: c6bf4...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjel den tilbake. Om h*n skulle oppdage senere at du har gjort det, hva skal hun si? " Hei, det der er mitt tyvgods, og du har stjelt det!"? Hun har ingenting hun kan si da, og du har ingenting å ha dårlig samvittighet for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjel den tilbake. Om h*n skulle oppdage senere at du har gjort det, hva skal hun si? " Hei, det der er mitt tyvgods, og du har stjelt det!"? Hun har ingenting hun kan si da, og du har ingenting å ha dårlig samvittighet for :)

 

Lur idé, problemet er bare det at jeg aldri er hjemme hos vedkommende :( og det ville vel vært passe suspekt om jeg plutselig bad om å få komme på besøk, hadde med meg ei veske som jeg da puttet tingen i, for så å forsvinne etterpå og aldri spørre om å komme på besøk igjen (det er ikke helt naturlig at jeg besøker vedkommende)... Og h*n ville jo sannsynligvis lagt merke til at tingen var borte... 

 

Anonymous poster hash: c6bf4...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lur idé, problemet er bare det at jeg aldri er hjemme hos vedkommende :( og det ville vel vært passe suspekt om jeg plutselig bad om å få komme på besøk, hadde med meg ei veske som jeg da puttet tingen i, for så å forsvinne etterpå og aldri spørre om å komme på besøk igjen (det er ikke helt naturlig at jeg besøker vedkommende)... Og h*n ville jo sannsynligvis lagt merke til at tingen var borte...   Anonymous poster hash: c6bf4...ea1

At h*n legger merke til at tingen er borte er det minste problemet, for den er ikke hans/ hennes.

Hmm. Hvorfor er den stjelt? Har den verdi for h*n også? Ingen du kjenner som pleier å være på besøk der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At h*n legger merke til at tingen er borte er det minste problemet, for den er ikke hans/ hennes.

Hmm. Hvorfor er den stjelt? Har den verdi for h*n også? Ingen du kjenner som pleier å være på besøk der?

Jeg er ikke sikker på om vedkommende var klar over at det var min ting når den ble tatt (jeg la den nemlig igjen et sted hvor den kunne hørt til noen av hennes nærmeste), så å anklage for tyveri blir litt hardt.. Selv om det for meg blir det samme.

Jeg kjenner noen, men de mener at jeg må kontakte vedkommende selv. Og jeg kan ikke stole på at de gidder å hjelpe meg heller.

Anonymous poster hash: c6bf4...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare spørre rett ut da? Hei jeg hadde lagt xxxx hos/ved xxxx og lurer på om du kan ha fått med deg feil?



Anonymous poster hash: 6b55c...31b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke spørre da? Om du virkelig vil ha den igjen så er nok det det beste.

Jeg skal prøve, men når man ikke helt vet om man kan stole hundre prosent på at vedkommende ikke tar det på en negativ måte, så er det vanskelig å vite om man i det hele tatt får tingen igjen.

Det er også en sånn ting som er litt pinlig å ta ved en feil pga hygieneårsaker. Jeg bryr meg ikke så mye av den grunn siden det kan vaskes, men skjønner hvis vedkommende syns det er litt flaut

Anonymous poster hash: c6bf4...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve, men når man ikke helt vet om man kan stole hundre prosent på at vedkommende ikke tar det på en negativ måte, så er det vanskelig å vite om man i det hele tatt får tingen igjen.

Det er også en sånn ting som er litt pinlig å ta ved en feil pga hygieneårsaker. Jeg bryr meg ikke så mye av den grunn siden det kan vaskes, men skjønner hvis vedkommende syns det er litt flaut Anonymous poster hash: c6bf4...ea1

Aha, ja da skjønner jeg hele greia! Vel, tror du må enten tørre å spørre, eller anse den som tapt. Trist, men slikt skjer. Hva er viktigst? Prøve å få den tilbake eller unngå en negativ reaksjon fra vedkommende? Får håpe det ordner seg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ja da skjønner jeg hele greia! Vel, tror du må enten tørre å spørre, eller anse den som tapt. Trist, men slikt skjer. Hva er viktigst? Prøve å få den tilbake eller unngå en negativ reaksjon fra vedkommende? Får håpe det ordner seg :)

 

Ja, jeg har sendt melding til vedkommende nå (håper det ikke var en dum ting å gjøre nattestid), så håper jeg bare på et positivt svar. Forklarte hvorfor denne tingen er viktig for meg, så håper jeg bare at samvittigheten til vedkommende står sterkere enn følelsen av pinlighet! Hadde det vært meg så hadde jeg iallefall lagt meg flat. Men vet at noen kan finne på å kaste slikt i skam også. Istedet for å gi det tilbake :( 

 

Uansett tusen takk for tips/støtte :) høres sikkert teit ut siden det er en så liten ting, men det betyr såpass mye at man ikke får sove... hehe

Anonymous poster hash: c6bf4...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sendt melding til vedkommende nå (håper det ikke var en dum ting å gjøre nattestid), så håper jeg bare på et positivt svar. Forklarte hvorfor denne tingen er viktig for meg, så håper jeg bare at samvittigheten til vedkommende står sterkere enn følelsen av pinlighet! Hadde det vært meg så hadde jeg iallefall lagt meg flat. Men vet at noen kan finne på å kaste slikt i skam også. Istedet for å gi det tilbake :(  Uansett tusen takk for tips/støtte :) høres sikkert teit ut siden det er en så liten ting, men det betyr såpass mye at man ikke får sove... hehe Anonymous poster hash: c6bf4...ea1

Forstår deg godt jeg. Håper det ordner seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var vedkommende der da tingen ble borte?

Alle muligheter for at h*n kan ha trodd det var en ting som tilhørte en av vennene ja.

 

Kan du ikke bare sende en tekstmelding og si at du hadde med deg tingen dit, og det var borte da du skulle gå hjem, så du lurer på om h*n har sett den eller vet om noen som så den?



Anonymous poster hash: ef93f...e73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dildoen din?

Anonymous poster hash: d5f04...a2a

Nope

Anonymous poster hash: c6bf4...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt jeg. Håper det ordner seg! :)

Fikk svar av vedkommende at h*n ikke hadde den...... Ja, skal den liksom bare ha forsvunnet i løse lufta da? :(

Anonymous poster hash: c6bf4...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar av vedkommende at h*n ikke hadde den...... Ja, skal den liksom bare ha forsvunnet i løse lufta da? :(

Anonymous poster hash: c6bf4...ea1

Hvordan vet du at denne personen har tatt den da..? Kan det være du tar feil..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at denne personen har tatt den da..? Kan det være du tar feil..?

Ja, jeg har tenkt over det.

Den har uansett forsvunnet på et eller annet vis der vedkommende jeg la den igjen hos eller andre i nærheten har tatt den med et annet sted, eller kastet den....

Anonymous poster hash: c6bf4...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...