Gå til innhold

Stoler ikke på gutter... Faktisk er jeg redd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det rart at jeg blir ukomfortabel og nervøs når jeg er rundt gutter? Ikke fordi jeg ikke er vandt til å snakke med dem eller lignende, men fordi jeg ikke stoler på dem...

 

Altså, når jeg ser gutter på min alder+ , hender det jeg med en gang dømmer og tenker han er faen ikke til å stole på, forså å kjefte på meg selv fordi jeg dømmer andre mennesker uten å kjenne dem. Det er bare det at jeg har et slags hat, retta mot det motsatte kjønn... Jeg er ikke sånn ultra feminist, så det har ikke noe med sånt å gjøre. Bare det at jeg ikke føler meg helt trygg rundt dem.

 

Altså, jeg har blitt mobba, gjort narr av, kødda med og såra av gutter, og det har fått meg til å bli usikker rundt dem. Og tanken på at en gutt bare kan komme å ta tak i meg uten at jeg får gjort noe motstand skremmer livshiten ut av meg (har jo køddeslåss med fetterene mine, og merka at jeg ikke hadde hatt en sjanse i havet om det var noen som faktisk prøvde å skade meg)

 

Er dette rart, eller er det normalt? Burde jeg skaffe hjelp liksom?



Anonymous poster hash: 19af7...3be
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normalt. Menn blir dessverre ekstremt hata på av det motsatte kjønn. Er derfor det er så ironisk med all oppmerksomheten rettet mot sexistiske holdninger blant menn, selv om det er kvinner som har mest fordommer mot motsatt kjønn og er mest opptatt av kjønn generelt. Synd det er sånn :(



Anonymous poster hash: d2392...6af
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: c408b...069

 

Ble 17 igår

 

 

Normalt. Menn blir dessverre ekstremt hata på av det motsatte kjønn. Er derfor det er så ironisk med all oppmerksomheten rettet mot sexistiske holdninger blant menn, selv om det er kvinner som har mest fordommer mot motsatt kjønn og er mest opptatt av kjønn generelt. Synd det er sånn :(

Anonymous poster hash: d2392...6af

 

Altså jeg vil ikke dette. Jeg vet at alle ikke er sånn, og jeg hater meg selv for å føle som jeg gjør, for jeg vet det finnes mange gode mennesker rundt, men jeg har blitt så såra av gutter, og hørt så mye om hvor farlige de kan være. Det at de kan gjøre hva de vil uten at noen egentlig kan stoppe dem...

Anonymous poster hash: 19af7...3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

Du bør jo ikke gå rundt med sånne tanker. Du vil jo kanskje ha en mann i framtida? Eller mannlige venner? Når du skal i en jobb kanskje så er det helt sikkert menn der? Sikkert mobbinga som har gjort dette mot deg så kanskje du kan snakke med noen. Husk de som mobbet var bare noen drittunger som ikke hadde bedre vett i hodet. De færreste menn er slemme mot kvinner. Ja det finnes drittsekker. Både mannlige og kvinnelige. 
Jeg vil ikke si at menn er så mye farligere enn kvinner. Kvinner kan være utrolig slemme, mobbere, såre folk og være voldelige også. Ikke minst er det mange kvinner også som har voldtatt og drept noen. Menn er nok kanskje litt sterkere. Kanskje du kan begynne på selvforsvarskurs så kan du føle deg tryggere?

Endret av Captain Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ble 17 igår

 

Altså jeg vil ikke dette. Jeg vet at alle ikke er sånn, og jeg hater meg selv for å føle som jeg gjør, for jeg vet det finnes mange gode mennesker rundt, men jeg har blitt så såra av gutter, og hørt så mye om hvor farlige de kan være. Det at de kan gjøre hva de vil uten at noen egentlig kan stoppe dem...

Anonymous poster hash: 19af7...3be

 

 

Det er bare noe du innbiller deg.. Legger en mann en hånd på en kvinne kommer det 10 menn og tar seg av han. Kvinner kan gjøre som de vil. De kan slå og angripe en mann og stå frem som offeret om han dytter henne unna. Er en syk verden :( Er livredd for å havne i konflikt med kvinner jeg.

Anonymous poster hash: d2392...6af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Normalt. Menn blir dessverre ekstremt hata på av det motsatte kjønn. Er derfor det er så ironisk med all oppmerksomheten rettet mot sexistiske holdninger blant menn, selv om det er kvinner som har mest fordommer mot motsatt kjønn og er mest opptatt av kjønn generelt. Synd det er sånn :(

Anonymous poster hash: d2392...6af

 

Det står ingenting om hat i innlegget til ts, men frykt. Noe som helt tydelig forklares i at hun opplevde mobbing av plaging fra gutter tidligere. Sånn hadde en venninne av meg det også, etter å ha vært guttene på skolens hakkekylling i mange år. Men det gikk over, hun møtte til slutt mange greie gutter. For de fleste gutter er jo greie, akkurat som at de fleste jenter er det. Prøv å sette deg inn i andres situasjon før du uttaler deg så bastant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg jeg vil skjerpe meg. Jeg vil veldig gjerne ha guttevenner, for jeg har venninner som har guttevenner som står opp får dem og hjelper dem når det trengs. Problemet mitt er at jeg ikke får meg til å snakke med dem. Jeg smiler og er selvfølgelig hyggelig mot dem, men jeg klarer ikke å være avslappa og trygg. Alltid anstrengt, og dette hindrer meg i å snakke normalt med dem. Kjenner klump i magen når jeg er nødt til å henge med gutter jeg ikke kjenner.



Anonymous poster hash: 19af7...3be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

Tro meg vennen,de fleste gutter ville forsvart deg med nepp og klør visst en mann eller gutt hadde vært stygg mot deg,skjønner at du har hatt dårlige opplevelser med gutter og dette har satt spor,prøv å finn en guttevenn og lær deg til å stole på han så vil du nok se at dette går gradvis over med tid slik du kan stole på andre senere,vil sikkert kreve litt innsatts fra deg,men husk de aller aller fleste er greie og gode mennesker :)

Masse lykke til søster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Tro meg vennen,de fleste gutter ville forsvart deg med nepp og klør visst en mann eller gutt hadde vært stygg mot deg,skjønner at du har hatt dårlige opplevelser med gutter og dette har satt spor,prøv å finn en guttevenn og lær deg til å stole på han så vil du nok se at dette går gradvis over med tid slik du kan stole på andre senere,vil sikkert kreve litt innsatts fra deg,men husk de aller aller fleste er greie og gode mennesker :)

Masse lykke til søster :)

Enig med lipgloss. Prøv å skaffe deg èn guttevenn, gjerne finn en som du merker du kan klare å bli venn med (en i klassen kanskje?). Da blir det lettere å snakke med andre gutter, komme i kontakt med dem, og bli litt kjent med dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det helt likt. Er 28. Tror det er en vanlig, sunn ting å være skeptisk til de fleste gutter og menn i dag. Noen av oss må være litt kloke, så kanskje standaren på oppførselen dems blir litt bedre i neste generasjoner. (selvom utviklingen ser trist ut)



Anonymous poster hash: 57ef2...94d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 29.8.2015 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Er det rart at jeg blir ukomfortabel og nervøs når jeg er rundt gutter? Ikke fordi jeg ikke er vandt til å snakke med dem eller lignende, men fordi jeg ikke stoler på dem...

 

Altså, når jeg ser gutter på min alder+ , hender det jeg med en gang dømmer og tenker han er faen ikke til å stole på, forså å kjefte på meg selv fordi jeg dømmer andre mennesker uten å kjenne dem. Det er bare det at jeg har et slags hat, retta mot det motsatte kjønn... Jeg er ikke sånn ultra feminist, så det har ikke noe med sånt å gjøre. Bare det at jeg ikke føler meg helt trygg rundt dem.

 

Altså, jeg har blitt mobba, gjort narr av, kødda med og såra av gutter, og det har fått meg til å bli usikker rundt dem. Og tanken på at en gutt bare kan komme å ta tak i meg uten at jeg får gjort noe motstand skremmer livshiten ut av meg (har jo køddeslåss med fetterene mine, og merka at jeg ikke hadde hatt en sjanse i havet om det var noen som faktisk prøvde å skade meg)

 

Er dette rart, eller er det normalt? Burde jeg skaffe hjelp liksom?

 


Anonymous poster hash: 19af7...3be

 

Dette kunne definitivt vært meg på mine yngre dager. Ble ganske hardt kødda med av gutta på ungdomsskolen og videregående. Så ille at jeg fikk både drapstrusler og det ene med det andre. Nå gikk jeg på tilrettelagt og noen av disse hadde nok rykte på seg for å ha en type atferdsproblemer. Men det er ingen tvil om at jenter kan være minst like ille. Mobbing blant jenter kan være ganske brutalt, det også, selv om jeg personlig har opplevd mindre av denne typen mobbing. Noen ganger er det kanskje heller tilfeldigheter som gjør det slik. 

Anonymkode: 601cb...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kvinner har mange problemer.

Anonymkode: c2074...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt vanlig og forståelig. Men hvis det plager deg i hverdagen ville jeg nok tatt en tur på bup.

Anonymkode: 19713...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å legge seg inn på stedet, dette et alvorlig helseproblem. (sarkastisk)!

Ta deg sammen.

Anonymkode: c2074...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/30/2015 den 2.04, AnonymBruker skrev:

Jeg har det helt likt. Er 28. Tror det er en vanlig, sunn ting å være skeptisk til de fleste gutter og menn i dag. Noen av oss må være litt kloke, så kanskje standaren på oppførselen dems blir litt bedre i neste generasjoner. (selvom utviklingen ser trist ut)

 


Anonymous poster hash: 57ef2...94d

 

10 år eldre enn deg igjen og tenker at både din og ts sin skepsis er berettighet. Det kan være lurt å trå varsomt og være skeptisk mot menn. For mange av dem er enten egoist til beinet eller verre. 

Anonymkode: 3091e...a69

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er over 40 og kjenner det på samme måte som deg. Det kjenner jeg flere andre som gjør også. Det er naivt å stole på menn generelt, ikke fordi alle menn er dårlige mennesker, men fordi en del menn er det og skremmende mange andre menn enten heier fram eller lar de dårlige få fritt leide, og da er de vel ærlig talt ikke stort bedre de heller.

Det fordi man umulig kan vite hvilke menn som er hvordan og det er derfor nødvendig å omgås menn generelt med stor forsiktighet. Det er rett og slett sunn fornuft.  

Anonymkode: 2f3a1...f1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unormalt, men en naturlig reaksjon på noe du har opplevd tidligere. Leste et sted at menn som har blitt utsatt for vold og overgrep av en kvinne (kanskje først og fremst mor) får problemer med kvinnehat.

Anonymkode: 6e636...3e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn er søppel eller backer med-søppel. Skepsisen din er berettighet.

Anonymkode: 6a823...a6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...