Gå til innhold

Jeg hater mensen mer enn noe annet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rett subforum, men må bare få ut mitt sinne og aggresjon. 

 

Jeg hater mensen mer enn noe annet. Helt fra jeg fikk mensen når jeg var 12 år gammel har jeg fantasert om å få fjernet livmoren/eggstokkene, slik at jeg kan slippe dette månedtlige helvete. Jeg lider under intense smerter hver måned (føles som om jeg skal føde), og noen dager blir jeg bare liggende på sofaen å vri meg. Jeg har aldri i mitt liv opplevd noe så vondt. Det kjennes ut som om jeg blir fistet av et udyr som vrir innsiden av meg som en vaskeklut. I tillegg blør jeg noe helt forjævlig, så jeg må gå på do minst en gang i halvtimen for å skifte tampong. Jeg trenger ikke å føre en kalender for å vite når jeg kan forvente neste mens, for kroppen min forteller meg det høyt og tydelig i form av intense smerter i korsryggen og magen i dagesvis før jeg faktisk begynner å blø. Det eneste gode som kan bli sagt om min mens, er at den ikke varer mer enn 2-3 dager. Men de 2-3 dagene er helvete på jord. Jeg har store vanskeligheter med å gå på skolen/jobb mens dette pågår, for det er så smertefullt at det er vanskelig å kontrollere både ansiktet og kroppen. Jeg blir sittende å skjære grimaser, utgi stønnelyder og krøke meg. 

 

Jeg har snakket med legen om dette og tatt et utalls tester, og det er ingenting galt med meg. Om noe sier legen at jeg er veldig fertil. Jeg har også prøvd et utalls p-piller, men uten hell. Paracet hjelper sånn ca. 1%, men de resterende 99% er ulidelige. Er jeg den eneste som sliter med intense menssmerter, som påvirker resten av livskvaliteten? Har vært deprimert hele dagen, fordi jeg merker at mensen er nært forestående og jeg gruer meg like mye til den kommer som det jeg gjorde da jeg var 12...



Anonymous poster hash: dbd6f...e05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffda, dette hørtes ikke godt ut. Må først spørre om du har prøvd ibux? Ibux virker ofte bedre på slike smerter enn paracet. Man må ta ca 400 mg, og det tar ofte en til to timer før man får virkning.

 

Har legen undersøkt om du kan ha endometriose? Regner med det ut i fra det du skriver, men ofte tar det mange, mange år før man finner ut at man lider av dette. Jeg hadde mye plager med dette da jeg var yngre, og det kunne arte seg som kniver som ble stukket inn i underlivet. Tabletter virket dårlig på dette.

 

En aldri så lite trøst er at veldig mange blir mye bedre etter at de har født barn. Jeg ble i allefall det :)



Anonymous poster hash: a87bb...234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uffda, dette hørtes ikke godt ut. Må først spørre om du har prøvd ibux? Ibux virker ofte bedre på slike smerter enn paracet. Man må ta ca 400 mg, og det tar ofte en til to timer før man får virkning.

 

Har legen undersøkt om du kan ha endometriose? Regner med det ut i fra det du skriver, men ofte tar det mange, mange år før man finner ut at man lider av dette. Jeg hadde mye plager med dette da jeg var yngre, og det kunne arte seg som kniver som ble stukket inn i underlivet. Tabletter virket dårlig på dette.

 

En aldri så lite trøst er at veldig mange blir mye bedre etter at de har født barn. Jeg ble i allefall det :)

Anonymous poster hash: a87bb...234

 

Takk for svar, får håpe jeg får barn snart, da. Jeg er faktisk personen som vurderer å få barn bare for å slippe å ha mensen i ni måneder. 

 

Jeg tok Ibux før og det hjalp VELDIG, men nå går jeg på noen medisiner som ikke kan kombineres med Ibux eller andre såkalte NSAIDs  :glare:  Og Paracet har virkelig ikke den samme effekten. 

 

Ja, legen har utredet meg for endometriose, og påstår at jeg ikke har det, men kanskje det vil vise seg med årene. Jeg kan bare ikke forstå at det skal være meningen at man skal ha det så vondt. Det føles virkelig ut som om jeg har rier, og når de går på det verste klarer jeg ikke verken tenke eller snakke. 

Anonymous poster hash: dbd6f...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å høre med en annen lege? Jeg føler med deg, heldigvis for meg ga de verste smertene seg når jeg begynte på p-piller. Men var et helvete de første årene der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke!! Har helt intense smerter, eneste som hjelper er glovarmt vann så jeg legger meg i dusjen med dusjhodet på magen i rundt en time til jeg har brukt opp alt varmtvann..

 

ingen smertestillende hjelper mot meg, det er ikke vits å nevne ibux og paracet fordi jeg kan ta 2g og hjelper ikke en dritt. Det eneste som hjelper litt er proxan.. men må ta veldig mye! 3 dobler gjerne døgndosen. Sist jeg hadde mensen tok jeg 6stykker på under 3 t.. da måtte jeg ringe giftsentralen men fikk beskjed om at det ikke var så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det slik som du og har ikke kunnet jobbe eller noe. Jobbet i butikk på et senter der jeg måtte stenge med engang jeg fikk mensen. Jeg fikk napren stikkpille for jeg kastet opp også. Fikk barn for ni år siden å siden da har jeg ikke hatt det vondt. Tror dessverre det er den eneste endelige løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...