Gå til innhold

Er iq på 129 bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller er jeg litt dum?

Jeg føler jeg kunne gjort det bedre på den testen, for den var så lang at jeg bare klikka tilfeldig på de siste par spørsmålene :P



Anonymous poster hash: 06a87...cba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gunfreak

Hvis du snakker om random online test, tviler jeg på at du har 129, du kan ha alt fra 90 til 150, men tviler sterkt på at du har 129, hvis det er det testen sier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiki sier at de fleste IQ tester bruker standardavvik på 15 poeng og 100 er gjennomsnittet, 129 IQ er nesten to standardavvik mer enn gjennomsnittet så da er du blant de rundt 2,noe% med høyest IQ om testen stemmer.

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.regentsprep.org/regents/math/algtrig/ATS2/normal67.gif&imgrefurl=http://www.regentsprep.org/regents/math/algtrig/ATS2/NormalLesson.htm&h=357&w=679&sz=16&tbnid=Uup00D7vCzMS5M:&tbnh=90&tbnw=171&zoom=1&usg=__Wr9fAJWXVjaVHpkhFQhyxoIf89c=&docid=E2QOw67b0EhiNM&sa=X&ei=PFCnUs6AFcboygOlsYG4Cw&ved=0CD0Q9QEwAw

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålstillingen din avslører vel at du neppe har en iq på 123 :blomst:



Anonymous poster hash: c08f6...a86
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

100 er vel gjennomsnittet. Så da vil jeg tro at 129 er bra:) Mem obs på at iq tester ikke kan måle alt av intelligens. Fins jo musikalsk, kreativ type intelligens, emosjonell eller sosial intelligens osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du må spørre om en iq på 129 (som er langt over gjennomsnittet) e bra, tviler jeg sterk på at det er riktig....



Anonymous poster hash: f62ca...1d3
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er man Albert Einstein.

Eller man har tatt en sånn elendig random test på nettet.

Har selv tatt noen sånne, jeg varierer mellom 120 og 130 i de randomtestene, og ligger rundt 100 i de mer seriøse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man Albert Einstein.

Eller man har tatt en sånn elendig random test på nettet.

Har selv tatt noen sånne, jeg varierer mellom 120 og 130 i de randomtestene, og ligger rundt 100 i de mer seriøse.

Jeg får i overkant av 130 på testen på illvit.no og 123 på Mensa sin test. Kommer nok av at sistnevnte visstnok er kulturnøytral og bare tar bare for seg figurer, mens førstnevnte tar for seg kortidshukommelse, språk, matte osv. Mensa sin er nok hakket mer presis når det gjelder å måle faktisk intelligens, i stedet for internaliserte kunnskaper. Din evne til å løse matteoppgaver og finne synonymer henger jo i stor grad sammen med utdanning, og slike tester burde man nok derfor styre unna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, så man er dum bare fordi man ikke har lest seg opp på hva som er bra og ikke når det kommer til iq :P

Altså.. selv om man har en iq på 129 da noe som tydeligvis er bra, så betyr ikke det at man er allvitende. Jeg har bare ikke hengt meg opp i dette med iq jeg, så er derfor visste jeg ikke hva som var bra og ikke.

-ts



Anonymous poster hash: 06a87...cba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...