Gå til innhold

Ønske om barn, har vikarjobb


Gjest SmurfeLurfen

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen

Hei!

Vi har snakket om barn en stund og det er noe vi begge har lyst på.

Men jeg har ingen fast jobb, da jeg ikke har relevant utdanning for det jeg jobber som. Men skal ta fagbrev når jeg får nok arbeidserfaring. Men det gjenstår minst 2,5 år igjen med jobbing før jeg har nok arbeidserfaring og kan ta fagbrev. Kan begynne på videregående men de sier at jeg vil få vanskeligheter med å få lærlingeplass og det vil uansett ta 4 år.

Har høgskoleutdanning fra før men jobber ikke med det yrket jeg er utdannet som.

Men hvordan ville det blitt med permisjon og mulighet for å komme tilbake i jobb om vi skulle fått barn nå? Får ikke fast stilling der jeg jobber nå grunnet manglende utdanning men har nesten 100 % jobb som vikar likevel.

Eller kan arbeidsplassen bare "droppe" meg etter fødselspermisjonen? Siden jeg ikke da har en fast stilling jeg skal tilbake til? Og risikere at dem har funnet andre vikarer i mellomtiden og jeg havner nederst på lista?

Bør jo kanskje vente til jeg også får fagbrev og fast jobb, men det er ikke ofte det blir lyst ut stillinger der jeg jobber og det kan fort ta en stund før jeg får fast stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ingen garanti for at jobben er der når du er tilbake fra permisjon. Spørsmålet blir egentlig hvor enkelt kan du finne deg en annen jobb, dersom du ikke får forlenget der du er nå?

I tillegg til hvor gammel du er, selvsagt.



Anonymous poster hash: 6cc78...565
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du jobber 6 av 10 mnd før svangerskapet får du iallefall betalt mammapermisjon, og far får betalt pappapermisjon. De har ikke lov til å sparke deg pga graviditet, du er jo ansatt selv om du går i et vikariat. Ta en telefon til nav, så får du svar på alle spørsmål :)

Anonymous poster hash: 142e1...2a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider