Gå til innhold

inseminering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har fått time til IVF i Haugesund i mai 2015, men tenkte kanskje vi skulle gjøre et forsøk med inseminering på Hausken først. Er det vits?

Jeg har endo og min mann har noe nedsatt antall, men god kvalitet på sperm.

Anonymous poster hash: ea9bb...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk time der i slutten juli, begynte på medisinene i begynnelsen av august og nå ruger jeg på 4 dager på ett embryo. Så det går veldig fort. Men det koster en del...

1900.- for innledende samtale, 26500kr for ett forsøk, 56000kr for tre forsøk samt medisiner. Vi er vel oppe i rundt 10000kr.

Vi er friske begge to. Men har hørt om flere par som sliter som har fått hjelp fra Hausken. De er meget effektive, men ikke særlig personlige. Sykepleierne er veldig koselige. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at inseminasjon skal ha sjanse til å virke må du ha åpne eggledere. Har du endo-betennelser der eller på eggstokkene ville jeg vært skeptisk til å bruke mye penger på inseminasjon. Vårt forsøk kostet ca. 9500, hvorav 5000 var legetjenestene, resten hormoner. Eggmodningen skjedde raskere enn beregnet, slik at jeg fikk eggløsning søndag kveld, og inseminasjon mandag morgen. Det er ikke mye vits. Du trenger kanskje ikke samme hormonstøtte som meg. Jeg har lett PCO. Vi fikk beskjed om at sjansen for å oppnå graviditet på en syklus var ca 20%, ca 50% på 3 behandlinger med inseminasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at inseminasjon skal ha sjanse til å virke må du ha åpne eggledere. Har du endo-betennelser der eller på eggstokkene ville jeg vært skeptisk til å bruke mye penger på inseminasjon. Vårt forsøk kostet ca. 9500, hvorav 5000 var legetjenestene, resten hormoner. Eggmodningen skjedde raskere enn beregnet, slik at jeg fikk eggløsning søndag kveld, og inseminasjon mandag morgen. Det er ikke mye vits. Du trenger kanskje ikke samme hormonstøtte som meg. Jeg har lett PCO. Vi fikk beskjed om at sjansen for å oppnå graviditet på en syklus var ca 20%, ca 50% på 3 behandlinger med inseminasjon.

Og forsamtale/utredningstime til 1900 i tillegg, som Daiquiry sier. Men vi trengte ikke ny primærkonsultasjon for å gå videre til ivf, så de pengene er ikke bortkastet for oss. Uansett, det er mye penger for 80% sjanse for å ikke bli gravid på en inseminasjon. Ved flere inseminasjonssykluser øker jo sjansen, men det gjør også prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dropper vi inseminering da og går rett på IVF..

Takk for hjelp :-)

Anonymous poster hash: ea9bb...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...