Gå til innhold

3 tisseturer om dagen til 2 år gammel hund.Drøyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en to år gammel hannhund som er usigelig lat på formiddagen. Han er stort sett ute for første tissing et sted mellom 07.30 - 08.00 før han legger seg i hundesenga og ligger der pal til ca 15.00 for en ny tissetur. Med andre ord har han ingen problemer med å ikke skulle tisse iløpet av disse timene, men på ettermiddagen derimot skal han ut gjerne i 17.00 tiden, i 19.00 tiden og for en siste tissetur før sengetid klokka 22.00. Jeg mistenker sterkt at ettermiddagsturene hans dreier seg aller mest om å ut og lukte på det nabotispene har gjort fra seg på dagen og siden jeg ofte er alene med to små barn i dette tidsrommet så er disse turene ganske slitsomme for meg. Er det drøyt av meg å kutte ut de to tisseturene mellom 15.00 og 22.00 eller bør han kunne vennes til det siden han tross alt kan ligge pal i 7 timer uten problemer på formiddagen?



Anonymous poster hash: 4978e...9bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyremishandler, kvitt deg med bikkja istedenfor.

Anonymous poster hash: 4f82a...3ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man så må man - mennesker og dyr.

Joda, men hvorfor må han knapt nok tisse på formiddagen kontra 5 ganger på ettermiddagen uten at han drikker så voldsomt mye mer på ettermiddagen enn formiddagen?

Anonymous poster hash: 4978e...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på når han spiser og når han drikker, og hvor mye.



Anonymous poster hash: fd703...61c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri kutt ut tisse turene til hunden! han trenger ut å lufte seg flere ganger om dagen, ikke alltid bare for å tisse, men hunder som alle andre trenger frisk luft og få beveget seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo an på når han spiser og når han drikker, og hvor mye.

Anonymous poster hash: fd703...61c

Første måltidet med litt drikke spiser han enten rett etter første tur eller i 11.00 før han legger seg igjen. Middag samtidig med oss i 16.30 tiden og litt til kvelds før siste gårturen i 22.00.

Anonymous poster hash: 4978e...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Joda, men hvorfor må han knapt nok tisse på formiddagen kontra 5 ganger på ettermiddagen uten at han drikker så voldsomt mye mer på ettermiddagen enn formiddagen?

Anonymous poster hash: 4978e...9bf

For som alle andre er det mulig å lage seg rutiner, både når det gjelder spising og do-besøk. Hunden må tisse, tar du han ikke med ut så skjer det inne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen hunden må jo få komme seg ut, ikke bare for å tisse. De skal få frisk luft, og bruke bruke kroppen og hjernen!!

Jævla kørka dyreeiere. Dyrehold skulle blitt forbudt!!



Anonymous poster hash: 7a627...69d
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For som alle andre er det mulig å lage seg rutiner, både når det gjelder spising og do-besøk. Hunden må tisse, tar du han ikke med ut så skjer det inne.

Men det er jo nettopp det som er poenget mitt, å venne han til 3 turer om dagen kontra 5. Jeg har jo ikke tenkt til å mishandle bikkja og de gangene vi ikke har hatt muligheten til å ta han ut på ettermiddagen så har han aldri gjort fra seg inne.

Anonymous poster hash: 4978e...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen hunden må jo få komme seg ut, ikke bare for å tisse. De skal få frisk luft, og bruke bruke kroppen og hjernen!!

Jævla kørka dyreeiere. Dyrehold skulle blitt forbudt!!

Anonymous poster hash: 7a627...69d

Hadde du lest innlegget mitt og regnet litt på fingrene før du satte i gang smella så ville du sett at hunden går tur FEM ganger om dagen allerede.

Anonymous poster hash: 4978e...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han er mer i aktivitet på ettermiddagen. Når man sover må man sjeldnere tisse, når man er våken, drikker vann, spiser og er i aktivitet må man oftere tisse. Ikke dropp de luftingene!

Men går du faktisk TUR med hunden?

Anonymous poster hash: 1445b...8dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi han er mer i aktivitet på ettermiddagen. Når man sover må man sjeldnere tisse, når man er våken, drikker vann, spiser og er i aktivitet må man oftere tisse. Ikke dropp de luftingene!

Men går du faktisk TUR med hunden?

Anonymous poster hash: 1445b...8dd

Ja, jeg går tur med hunden både morgen,middag og kveld. Selv de korteste tisseturene er lange nok til at blæra går tom fordi han skal markere over alt så tømt blir han.

Anonymous poster hash: 4978e...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tur går du? Hvor mye aktivisering og hjernetrim får han? Det kan være han kjeder seg og at dette er hans måte å komme seg ut på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badebuksa

Faen hunden må jo få komme seg ut, ikke bare for å tisse. De skal få frisk luft, og bruke bruke kroppen og hjernen!!

Jævla kørka dyreeiere. Dyrehold skulle blitt forbudt!!

Anonymous poster hash: 7a627...69d

Peta/NOAH fanatiker du eller ?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De korteste turene er rundt 10 minutter lange så fremt jeg ikke er alene med ungene på kvelden etter at de har lagt seg, da er det ut å tisse og inn igjen siden de ligger igjen inne. Ettermiddagsturen er vi ute hele familien ca en times tid, de andre turene er alt fra en halvtime til halvannen.



Anonymous poster hash: 4978e...9bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er ute 3-4 ganger om dagen, og det funker helt bra. Handler egentlig mest om rutine og at det blir lang nok tur de gangene en er ute. Vi går først ut med en gang vi står opp i 10 - 12 tiden, så igjen i 16- 19 tiden, og så rett før vi legger oss. Han får da tømt seg helt hver gang vi er ute, samt har litt tid til å snuse og vimse rundt. Tar han også gjerne med på hundetreff en gang i blant. Han gjør aldri noe inne, og sier selv i fra når han synes det er på tide med en tur ut, og det er 3-4 ganger om dagen.

En må nok finne ut hva ens egen hund har behov for og ha en fast rutine som passer både hunden (først og fremst) men også deg/dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Ikke dropp luftingene, men så lenge han får nok skikkelig tur/trening ellers kan du redusere lengden på tisseturene (5 minutter holder til kun å gå på do, så sant han aktiviseres nok på de andre turene).

Anonymous poster hash: 1445b...8dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...