Gå til innhold

Hvor ofte og lenge går du tur med hunden din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbeat

En tur på 15 minutter før jobb i 6 tiden. Så en lengre tur på 2-3 timer etter jobb, gjerne kombinert med lek, trening og frittløping med andre hunder.

Så en kveldstur før senga på ca 20 -30 minutter. Men nå har jo jeg en veldig aktiv rase som krever sitt. Inne får han ofte aktivitetleker, som å gjemme godbiter i en ball og liknende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har voksen fuglehund, og om morgenen blir det en halvtime (samboer lufter 15 min, jeg tar over og han drar på jobb, lufter ferdig, så drar jeg). Når samboer kommer hjem fra jobb blir det 15-20 min for tissing og litt dressurtrening, etter middag tar enten jeg eller samboer (eller begge) hunden på treningstur - enten løping, sykkel eller ski i en times tid.

Er det skikkelig drittvær legger vi inn mer mental trening og heller mindre doturer.

Nå for tiden blir det gjerne jakttur etter jobb og hele dagene i helgen. Lykkelig fuglehund. ;)



Anonymous poster hash: a2e5d...b25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går en gang om dagen etter jobb. Hvor lang turen er varierer veldig men ca 30-60min. Av og til avtaler jeg å treffe en venninne på fotballbanen og da leker hundene våres, det regnes som tur.

Ellers går jeg aldri 20min klokka halv syv foreksempel, for meg høres det helt fjernt ut, men sikkert greit for de som gjør det da;)

Vi har god plass hvor vi bor og har gjerdet inne hele tomta, dermed slipper jeg bare hunden ut hver morgen og ellers i løpet av dagen. Den fyker rundt og snuser over allt og virker som en veldog glad og fornøyd hund, så jeg legger vekt på det.

Når jeg hører at andre går mange turer på 15-20 min hver dag får jeg litt dårlig samvittighet, men så tenker jeg at man kjenner sin egen hund best, og virker den glad og fornøyd så er det vel ikke noe problem :)

Anonymous poster hash: 997e3...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig. Har vært syk/dårlig form lenge nå, så det har blitt ca 10 min morgen, 1 time ettermiddag og 10-60 min kveld.

Før gikk jeg ca 30 min morgen, ca 2 timer ettermiddag og 30 min kveld. Pluss fjellturer så ofte jeg fikk til.

PS: Den ene hunden er mye ute i hagen. Hun leker med seg selv og styrer på når hun føler for det. :P

Endret av masekopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre hunder og kan ikke gå med alle samtidig.

Første tur kl 10 med tispene. Ca 5 minutter på plena.

Andre tur kl 1030 med hannhund. Ca 15 minutter tur i nabolaget.

Tredje tur kl 15 med tispene.

ca 15 minutter i nabolaget.

Fjerde tur kl 16 med hannhund. Ca 15 minutter i nabolaget.

Femte tur ca kl 19 med tispene.

Ca 30-45 minutter i nabolaget og parken.

Sjette tur kl 2030 med hannhund.

Ca 30 minutter i nabolaget, inkl 15 min trening på å gå pent i bånd på parkeringsplassen borti gata.

Syvende tur ca kl 23 med ene tispa. 5 minutter på plena før legging.

Åttende tur ca 00 med ene tispa og hannhund. Ca 15 min i nabolaget.. Leggetid!

Anonymous poster hash: df13c...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...