Gå til innhold

Fortell om da katten din kom hjem!


missdior

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest The damned

Hadde også en pus som ble borte. Hun er aldri lenge borte, så ble bekymret ganske så raskt.

Ettet noen dager, så hengte jeg opp lapper rundt omkring. Fikk telefon om at noen barn hadde sett en katt som lignet i et tre. Hun satt og mjauet, men kom seg ikke ned.

Ble en liten redningsaksjon med stige, og hun virket veldig glad for å få komme ned.

Hun var borte i en uke og har aldri vært lenge borte etter den gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble oppringt i går av stemoren min om at katten min satt på verandaen! :strix: Fikk henne ikke inn desverre, da pappa sin katt jagde henne bort. Dro nedover og letet etter henne og jeg så henne flere ganger, men den dumme pusen til pappa fulgte etter meg ute og skremte henne bort...

Men nå vet vi at hun lever og at hun er rett i nærheten! Pappa skulle låse sin katt inne og lete etter henne i dag!! :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble oppringt i går av stemoren min om at katten min satt på verandaen! :strix: Fikk henne ikke inn desverre, da pappa sin katt jagde henne bort. Dro nedover og letet etter henne og jeg så henne flere ganger, men den dumme pusen til pappa fulgte etter meg ute og skremte henne bort...

Men nå vet vi at hun lever og at hun er rett i nærheten! Pappa skulle låse sin katt inne og lete etter henne i dag!! :hoppe:

Ååå så bra!! :hoppe:

Du kan også låne felle av mattilsynet, katten din kan ha blitt folkesky mens hun har vært ute på vandring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så bra!! :hoppe:

Du kan også låne felle av mattilsynet, katten din kan ha blitt folkesky mens hun har vært ute på vandring!

Åh, takk for tips! Skal ringe og høre! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer var det en tråd her om en fortvilet bruker hvis katt hadde blitt borte i Telemak.

Og mens pusen var borte måtte Trådstarter flytte.

Det løste seg til slutt, etter mange og lange uker. Mer enn en hel måned, så ikke gi opp håpet ennå, missdior.

Med min første ex og min/vår daværende sorte hankatt, fant vi en katt på familiens hytte. Innelåst i uthuset, og der hadde den vært en stund.

Letingen startet, katten ble tatt til vetrinær som slo fast at det var ei kjette. Den eneste savnede katten på det daværende eneste nettstedet for savnet og funnet katt i dette distriktet var en kastrert hankatt.

Katten ble med oss hjem og fikk bo hos noen i hans familie (vår katt tålte ikke snuten på hyttekatten så det gikk ikke).

En arbeidskollega overtok katten, og besøkte vetrinær. Da kom det for en dag at dette var en kastrert hankatt.

Jeg ringer de som hadde annonsen på nett... Katten hadde gått ut i januar, og vi hadde nå kommet til tidlig september.

Da katt og menensker møttes var det hevet over enhver tvil at disse kjente hverandre godt fra før, og pus reiste hjem til sin egen familie.

Det var meg, gitt ;) Pusen min var borte i 2 måneder og takket være facebook fant jeg ho igjen. Så nå ligger ho hjemme i senga og storkoser seg. Ikke gi opp, TS. Og bruk for all del facebook. Spam venner og bekjente så får vi håpe det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Endelig kan jeg skrive her og med gode nyheter. Pusi er hjemme!

💓😻

Så bra!! :hoppe: Tipper hun er glad og fornøyd nå!

(eller gjør som katter flest, oppfører seg helt normalt og later som om de alltid har vært hjemme...)

Endret av Karenina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg skrive her og med gode nyheter. Pusi er hjemme!

Så flott! Gleder meg på deres vegne.

Hvordan er formen hennes? Vet du noe om hvor hun har vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! :hoppe: Tipper hun er glad og fornøyd nå!

(eller gjør som katter flest, oppfører seg helt normalt og later som om de alltid har vært hjemme...)

Hun ligger på sofaen og sover så søtt :ler: Veldig glad for at hun er hjemme nå!

Så flott! Gleder meg på deres vegne.

Hvordan er formen hennes? Vet du noe om hvor hun har vært?

Formen er kjempefin, faktsik. Veide henne, og hun har gått ned fra 3,6 kg til 3,2, men hun ser ikke tynn ut i det hele tatt, og pelsen er blank, tjukk og fin. Hun er veldig tillitsfull, og koser mer enn noensinne, følger etter meg overalt, og koser inntil beina mine. Lurer på om det er noen som har gitt henne mat, for hun ser ikke ut som ei katte som har levd ute i nesten 3 mnd, og kun spist rotter og mus...

Har ikke peiling på hvor hun kan ha vært!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ligger på sofaen og sover så søtt :ler: Veldig glad for at hun er hjemme nå!

Formen er kjempefin, faktsik. Veide henne, og hun har gått ned fra 3,6 kg til 3,2, men hun ser ikke tynn ut i det hele tatt, og pelsen er blank, tjukk og fin. Hun er veldig tillitsfull, og koser mer enn noensinne, følger etter meg overalt, og koser inntil beina mine. Lurer på om det er noen som har gitt henne mat, for hun ser ikke ut som ei katte som har levd ute i nesten 3 mnd, og kun spist rotter og mus...

Har ikke peiling på hvor hun kan ha vært!

Godt at formen hennes er i orden! Hun har kanskje funnet et midlertidig hjem hos snille folk?

Det er håp selv om katten har vært borte lenge, både din katt og Kjell er gode eksempler på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solskinn og solskinn.. Vi hadde ei katt når jeg var barn som forsvant samme dag som den bæsjet på hodeputa mi. Hun likte meg ikke, tror jeg var plagsom for henne. Hun kom aldri hjem, men både mamma og jeg så henne i nabolaget i flere år etterpå. Hun så fin ut, så regner med hun fant seg et nytt og bedre hjem. :)



Anonymous poster hash: 68a09...05e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gamlepus var borte i 2 uker og 5 dager. Vi var sikre på at hun var død. Hun var god og rund da hun forsvant, og veldig mager og utsultet på både mat og kos da hun kom tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt at formen hennes er i orden! Hun har kanskje funnet et midlertidig hjem hos snille folk?

Det er håp selv om katten har vært borte lenge, både din katt og Kjell er gode eksempler på dette.

Ja, det kan jo hende. Dyrlegen mente også at hun måtte ha spist noe annet enn fugler og mus, for både pelsen og formen hennes tilsa at hun hadde hatt fin tilgang til mat og skjul. 83 dager var hun borte, så ikke like lenge som Kjell, men gleden var nok like stor :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra pus kom hjem :D min katt ble borte før jeg dro på ferie i 2 uker og når jeg kom hjem var hun fortsatt borte (jeg hadde nabo til å gi mat og vann) men ingen pus :( jeg satt våken helte natten i flere uker og ventet så kommer hun inn døra kjempetynn og skrek etter kos mens jeg vekte hele huset for å si hun var hjemme :D ga henne masse mat og kos og etter det nekter hun å ut untatt hvis hun må på do :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...