Gå til innhold

Fortell om da katten din kom hjem!


missdior

Anbefalte innlegg

Nå har katten vår vært borte i over en måned, og håpet svinner... Trenger noen skikkelig gladhistorier om katter som har vært på tur men som kom hjem!! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min katt var borte i 2-3 uker. Så fant vi henne ikke så langt hjemmefra. Hun hadde født ute og ville ikke forlate barna sine. Hun fanget faktisk en due til dem. Forstod ikke at de var for små til å spise slikt. Så hun gikk rundt for å jakte, men kom ikke hjem, for da kunne hun ha blitt låst i noen timer i strek.

Vi flyttet alle tilbake hjem.

Endret av Wei Wei
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt var borte i 2-3 uker. Så fant vi henne ikke så langt hjemmefra. Hun hadde født ute og ville ikke forlate barna sine. Hun fanget faktisk en due til dem. Forstod ikke at de var for små til å spise slikt. Så hun gikk rundt for å jakte, men kom ikke hjem, for da kunne hun ha blitt låst i noen timer i strek.

Vi flyttet alle tilbake hjem.

Sikker på at duen var til ungene? Kattemor trenger jo også næring for at ungene skal få melk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten bodde vi i en bygd ved skogkanten. Der hadde vi blant annet to kastrerte hankatter som hver sommer dro på sommerferie. Hvert år forsvant de i juni og var borte. I august kom de tilbake med halen rett opp og krevde mat. Litt tynne, men mest sannsynlig fordi de hadde levd på mus og fuglunger hele sommeren. Dette gjentok seg hvert år til de ble eldre og heller ville ligge i nærheten av huset hvor maten var lett tilgjengelig.

Det var skremmende i begynnelsen, men etter et par år skjønte vi at det var mer sannsynlig at de var på ferie enn at de var overkjørt eller spist av gaupe. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god nabo hadde en katt som hun elsket over alt på jord. Plutselig var katten borte (ukastrert hannkatt). Etter mange måneder ga hun opp håpet, og skaffet seg to nye katter.

2 år etter dukket katten opp igjen. Og tok over sjefsrollen i familien, nabolaget og over de andre kattene som om ingenting hadde skjedd. Han er her fremdeles, det er vel ca. 1 år siden han kom tilbake - men han er nå kastrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

I sommer var det en tråd her om en fortvilet bruker hvis katt hadde blitt borte i Telemak.

Og mens pusen var borte måtte Trådstarter flytte.

Det løste seg til slutt, etter mange og lange uker. Mer enn en hel måned, så ikke gi opp håpet ennå, missdior.

Med min første ex og min/vår daværende sorte hankatt, fant vi en katt på familiens hytte. Innelåst i uthuset, og der hadde den vært en stund.

Letingen startet, katten ble tatt til vetrinær som slo fast at det var ei kjette. Den eneste savnede katten på det daværende eneste nettstedet for savnet og funnet katt i dette distriktet var en kastrert hankatt.

Katten ble med oss hjem og fikk bo hos noen i hans familie (vår katt tålte ikke snuten på hyttekatten så det gikk ikke).

En arbeidskollega overtok katten, og besøkte vetrinær. Da kom det for en dag at dette var en kastrert hankatt.

Jeg ringer de som hadde annonsen på nett... Katten hadde gått ut i januar, og vi hadde nå kommet til tidlig september.

Da katt og menensker møttes var det hevet over enhver tvil at disse kjente hverandre godt fra før, og pus reiste hjem til sin egen familie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica-Oslo

Hadde en katt som forsvant midt på vinteren.. kom ikke hjem før våren igjen. Var helt sikker på at jeg aldri skulle se den krabaten igjen,men heldigvis endte det riktig godt :)

Håper virkelig din pus også kommer tilbake - vet det er ganske vanlig at katter forsvinner en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var borte i mer enn to år. Fant han igjen etter å ha flyttet noen timer unna, ved å ha snakket med folk i området, og delt ut nummeret mitt, så jeg ble kontaktet med en gang han dukket opp.



Anonymous poster hash: dc9bc...68d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp fått gleden av å bringe en katt hjem som har vært borte i TO ÅR! <3 Han vandret utenfor til meg en stund, og etter mye arbeid for å opparbeide tillitt fikk jeg endelig fanget han og sjekket chip. Han var heldigvis chippet, og det var en lykkelig og sterk opplevelse å bringe han tilbake til sin eier! :-)

En annen solskinnshistorie av nyere dato er katten til en venninne av mamma. Den var syk (urinveisinfeksjon) og stakk av før behandlingen var ferdig. Hun var sikker på at katten hadde lagt seg vekk for å dø. 2 mnd senere vandret den inn døra som ingenting hadde skjedd :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine historier. Det varmer hjertet mitt! :hjerte: Katten er jo et fullverdig familiemedlem hos oss, så det er veldig rart å ikke ha henne hjemme... Har snakket med alt av naboer (to stk mente de hadde sett henne fredag for en uke siden), har etterlyst henne på flere savnetgrupper på Facebook, hengt opp lapper på butikken og diverse lyktestolper, og har vært og lett etter henne flere ganger, i mangfoldige timer hver gang.

Det største problemet for oss er at hun har vært på "ferie" hos faren min, og han bor en god del mil unna oss. Før noen skriker ut om at katter ikke skal slippes ut på fremmede steder må jeg påpeke at dette ikke er et fremmed sted for henne. Da jeg fikk henne bodde jeg der, og flyttet etterhvert sammen med kjæresten min en annen plass. Katten har vært hos faren min annenhver helg så lenge jeg kan huske, siden vi har dratt til hjemkommunen på helgebesøk. Så hun er godt kjent der, og har tilbragt sommerferiene der fordi hun trives veldig godt. (er helt åpent der, lite hus, masse skog og mark. vi bor jo midt i byen).

Skjønner ikke hvorfor hun plutselig stikker av. Begynner virkelig å lure på om hun er død... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner din kjære pus igjen snart!

Vi hadde en katt da jeg var barn som kom hjem etter å ha vært borte i to måneder. Svartepus den første katten jeg var tett knyttet til. Vi fikk henne da jeg var litt over tre år gammel. Hun var høy elsket og var min betrodde venn som visste om alle hemmelighetene mine. Da jeg gikk i åttende klasse ble pus plutselig borte. Jeg vokste opp på gård, og var vant med at pus dro på lengre jaktturer, men aldri over mange dager. Jeg lette etter henne i nabolaget uten at hun dukket opp. Etterhvert begynte jeg å tro at hun var borte for alltid, og prøve å godta at hun kunne være død.

Men en dag kom pus tilbake! Jeg hadde besøk av ei venninne og vi satt sammen ved kjøkkenbordet. Plutselig peker hun ut vinduet og sier at der kommer Svartepus. Pus kom gående mot huset vårt akkurat som vanlig. Jeg kan enda se det for meg, og kjenne på den store gjensynsgleden. Det viste seg etter hvert at hun hadde fått kattunger i uthuset til en av naboene, så hun hadde ikke vært langt unna likevel. Svartepus levde i mange år etter dette og døde gammel og mett av dage da jeg var tjue år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var liten, hadde jeg også en katt som dro på ferie hver eneste sommer. En gang var hun borte i månedsvis. Faren min sa til meg at vi hadde nok sett henne for siste gang. Jeg gråt og gråt og hørte på Fola, Fola Blakken.

Plutselig en dag jeg var hos en venninne, kom moren min løpende og sa at jeg måtte komme hjem. Da jeg gikk inn i huset satt katten på kjøkkenet og spiste som om ingenting hadde skjedd. Den følelsen jeg hadde da, er ubeskrivelig. Jeg var ca 10 år.

Anonymous poster hash: e3dcf...f7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt katter som har vært lengere borte enn 3 dager. Selvfølgelig redd, men gleden var stor når de kom hjem igjen. :) Det beste er å høre mjauingen dems utenfor døra og vil inn etter å ha vært lenge borte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus ble funnet innestengt i naboens garasje på 3. Dag, og hun hoppet rett opp i armene mine! Gjensynsgleden var stor for oss begge.

Håper pusen din kommer hjem snart! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For et par år siden måtte vi kaste ut pus (kastrert, 8 år på tidspunktet) for et par timer midt i middagsluren hans fordi vi fikk besøk av ei som var allergisk. Dette var tidlig i februar. Pus forsvant og kom aldri tilbake. Det gikk 11 mnd, var bikkjekaldt og januar. Skulle slippe inn den andre katten og plutselig kom det en sort katt flygende inn mellom beina mine. Rakk bare å se møkk og rufs og tenkte at nå var det villkatte på tur igjen, snudde meg brått og da var det jaggu pus som hadde vært borte i nesten et år. Tynn som juling, pelsen var bare floker og full i kliss, men guuuud så glad han (og jeg) var. Dessverre var han ikke husrein på en flekk når han kom hjem igjen, så nå må han sove på badet med kasse, for den blir ikke brukt om det finnes et møbel å tisse i.

Veldig glad for å ha pus hjem uansett, og på dagtid er han verdens beste. :)



Anonymous poster hash: cb488...f7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere deler, jeg kjenner jeg blir glad av å lese! :hjerte: Nå er det over seks uker siden hun forsvant, og jeg har seriøst nesten gitt opp. Jeg er så utrolig lei meg. Vil bare kjenne den gode pelsen hennes igjen, og la henne slikke meg på nesa.. :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere deler, jeg kjenner jeg blir glad av å lese! :hjerte: Nå er det over seks uker siden hun forsvant, og jeg har seriøst nesten gitt opp. Jeg er så utrolig lei meg. Vil bare kjenne den gode pelsen hennes igjen, og la henne slikke meg på nesa.. :cry3:

Trist å høre, missdior! Forstår veldig godt hvordan du føler det. Er hun chippet eller øremerket? Hvis ja, kan du jo trøste deg med at dersom noen finner henne, blir du forhåpentligvis kontaktet.

Det kan jo også hende at hun har funnet nytt hjem hos en søt gammel dame som fôrer henne med fisk og fløte hver dag :)

Uansett må du bare tenke at pus mest sannsynlig har det bra. De er smarte og finner raskt tak over hodet. Jeg vet også om en feit og dvask bykatt som stakk til skogs ved et uhell. 6 måneder senere ble han funnet i en småby ganske mange kilometer unna, i god behold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...