Gå til innhold

Hushjelpen dømt for drapet på 90-åringen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da var dommen i lagmannsretten klar. Hushjelpen ble dømt for drapet på Johannesen.

Tragisk at mediene spiller på at hun er en eldre kvinne "som gråter" for å få frem sympati. Vi snakker om en kaldblodig morder som på en bestialsk måte tok livet av en eldre mann som stolte på henne, og alt pga penger!

Vi ser det samme om "bestemoren" som ble tatt for narkosmugling i Sør-Amerika. Takk og pris at vi har et rettferdig rettsvesen som ikke tar hensyn til følelser.

Skjønner ikke hvorfor hun får så lav straff som 13 års fengsel. Dette burde jo absolutt kvalifisert til 21 års fengsel.

http://www.dagbladet.no/2014/12/17/nyheter/rettssaker/drap/36789767/



Anonymous poster hash: 12f6c...baa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor hun får så lav straff som 13 års fengsel. Dette burde jo absolutt kvalifisert til 21 års fengsel.

Anonymous poster hash: 12f6c...baa

Hun er tiltalt for forsettlig drap, dermed er strafferammen 15 år og ikke 21. Det lyder vel overlagt på meg når hun tydeligvis gjorde det for arvens skyld, men det antar jeg de som har tatt ut tiltalen har bedre peiling på enn jeg har. Da er retten bundet. De 13 årene var forøvrig i tingretten, det skal tross alt utmåles straff på nytt nå. Juryen har svart ja på skyldspørsmålet, nå kommer utmålingen. I tingretten påpekte de at utgangspunktet i rettspraksis er 12 år for forsettlige drap, og så justerer man opp eller ned ut fra skjerpende eller særskilt formildende omstendigheter. Her fant man skjerpende omstendigheter og ingen formildende, men for å gå helt opp til 15 skal det nok enda mer til.

Ellers helt enig i at det er bra at man ikke får sympati bare fordi man er en godt voksen kvinne som gråter i retten.

Anonymous poster hash: 14996...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...