Gå til innhold

10 000 færre i helsekø med ny regjering


debattanten

Anbefalte innlegg

FrP og regjeringen leverer på sak etter sak hvor de må rydde opp etter sosialistenes ødeleggelser :danse:



Anonymous poster hash: 79d12...b9f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FrP og regjeringen leverer på sak etter sak hvor de må rydde opp etter sosialistenes ødeleggelser :danse:

Anonymous poster hash: 79d12...b9f

Jeg vet ikke om det klarer å rydde opp i alt, men det er bare å stå på :) Trist at Krf og V ødelegger for regjeringen, men det bær være lærepenge for norske velgere - stem rent blå-blå neste gang.

Anonymous poster hash: 1a39c...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner fortsatt ikke hva de har gjort for å få til dette. Anyone?

Det står jo i enkle grep forklart i artikkelen :) Så er det sikkert mye mer til det, men de holder det som regel enkelt for folk flest i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo i enkle grep forklart i artikkelen :) Så er det sikkert mye mer til det, men de holder det som regel enkelt for folk flest i media.

Ja, det er faktisk bra tiltakt i seg selv, men dessverre har ikke Norge råd til dette over tid, spesielt ikke nå når oljealderen kommer stadig nærmere slutten.

Anonymous poster hash: e0707...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er faktisk bra tiltakt i seg selv, men dessverre har ikke Norge råd til dette over tid, spesielt ikke nå når oljealderen kommer stadig nærmere slutten.

Anonymous poster hash: e0707...6cb

Vi trenger politikere som tenker annerledes enn de rødgrønne for og gjøre Norge mer bærekraftig. Det borgerlige alternativet er bedre, dessverre blir mye ødelagt av Venstre og Krf. Spesielt Venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det borgerlige alternativet er bedre, dessverre blir mye ødelagt av Venstre og Krf. Spesielt Venstre.

"Det borgelige alternativet er bedre, dessverre blir mye ødelagt av de borgelige"?

Anonymous poster hash: 7f5fa...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger politikere som tenker annerledes enn de rødgrønne for og gjøre Norge mer bærekraftig. Det borgerlige alternativet er bedre, dessverre blir mye ødelagt av Venstre og Krf. Spesielt Venstre.

De borgerlige har gjort noen bra tiltak men skiller seg ikke vesensforskjellig fra de rødgrønne. Flere av initiativene som nå gjennomføres var jo egentlig startet opp av den rødgrønne regjeringen, og som nå kommer med mer eller mindre endringer.

Problemet er at Norge ikke er bærekraftig i overskuelig fremtid uansett hvilke av de større partiene som sitter med makta. Med fallende oljepris og et øvrig næringsliv som outsources i stadig økende fart så er vi uansett raka fant om en 20-50 år.

Anonymous poster hash: e0707...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det borgelige alternativet er bedre, dessverre blir mye ødelagt av de borgelige"?

Anonymous poster hash: 7f5fa...8a5

Skjønner du ikke norsk? Jeg skriver at det borgerlige alternativet er bedre, som det jo er for den grunnen jeg ga. Dessverre så ødelegger de to små samarbeidspartnerene så mye at det ikke blir så bra som det kunne vært.

Beste ville vært en borgerlig regjering uten Venstre og Krf. Var det så vanskelig og forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste ville vært en borgerlig regjering uten Venstre og Krf.

"Beste ville vært en borgelig regjering uten borgelige partier"?

Anonymous poster hash: 7f5fa...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Beste ville vært en borgelig regjering uten borgelige partier"?

Anonymous poster hash: 7f5fa...8a5

Ja, om du ønsker et Norge som blir mindre og mindre bærekraftig og vil slite enda mer i fremtiden så har du nok helt rett. Kostnadene som følge av styret vi fikk i fra venstresiden er ikke holdbart, men det er vel for mye og forvente at du forstår dette. Eller at sånne som deg, gud forby, kan komme med noen argumenter annet enn tullete enkeltsetninger som er en 3 åring verdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at Norge ikke er bærekraftig i overskuelig fremtid uansett hvilke av de større partiene som sitter med makta. Med fallende oljepris og et øvrig næringsliv som outsources i stadig økende fart så er vi uansett raka fant om en 20-50 år.

Anonymous poster hash: e0707...6cb

Dette kan selvfølgelig diskuteres, men jeg velger og stoppe ved at jeg syns det ene alternativet i det minste er bedre enn det andre. Jeg tror ingen partier er den ultimate redningen, jeg bare velger og støtte det som jeg tror er best av det vi har. I 8 år har jeg i hvert fall sett en metode og løsning som overhodet ikke fungerer og det er så godt dokumentert at det ikke er tvil engang, da blir valget enkelt sånn sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan selvfølgelig diskuteres, men jeg velger og stoppe ved at jeg syns det ene alternativet i det minste er bedre enn det andre. Jeg tror ingen partier er den ultimate redningen, jeg bare velger og støtte det som jeg tror er best av det vi har. I 8 år har jeg i hvert fall sett en metode og løsning som overhodet ikke fungerer og det er så godt dokumentert at det ikke er tvil engang, da blir valget enkelt sånn sett :)

Som ikke fungerer? De rødgrønne har faktisk gjort det ganske greit, så da er jeg spent på hvilken "dokumentasjon" det er utover diverse meninger fra høyrefolk som uttaler Jens som "Jensemann".

Ikke det at de borgerlige ikke kan gjøre det bra heller, men uansett så skyldes det at Norge har gått relativt bra stort sett ressurssituasjonen. Og den vil ikke bli bedre med en Borgelig regjering, snarere tvert imot når den åpner for arbeidsinnvandring og at det blir mindre lukrativt å drive business i Norge.

Anonymous poster hash: e0707...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, om du jeg ønsker et Norge som blir mindre og mindre bærekraftig og vil slite enda mer i fremtiden så har du jeg nok helt rett.

Din påstand, du som får stå for det. :)

Anonymous poster hash: 7f5fa...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ikke fungerer? De rødgrønne har faktisk gjort det ganske greit, så da er jeg spent på hvilken "dokumentasjon" det er utover diverse meninger fra høyrefolk som uttaler Jens som "Jensemann".

Ikke det at de borgerlige ikke kan gjøre det bra heller, men uansett så skyldes det at Norge har gått relativt bra stort sett ressurssituasjonen. Og den vil ikke bli bedre med en Borgelig regjering, snarere tvert imot når den åpner for arbeidsinnvandring og at det blir mindre lukrativt å drive business i Norge.

Anonymous poster hash: e0707...6cb

I korte trekk så var det ikke så mye de rødgrønne gjorde som var så fantastisk. De overtok i 2005 i en tid hvor Kina for alvor var på vei opp i verdensøkonomien. Under denne perioden og frem til de gikk av omtrent drev Kina opp prisene på det meste vi eksporterte, da særlig olje. Vi tjente store penger på vår eksport og de tingene vi importerte sank i pris.

Det var i bunn og grunn internasjonale forhold som gjorde at Norge hadde en slik vekst som vi hadde, i denne perioden gjorde de rødgrønne omtrent ingenting for og bedre Norges konkurransesituasjon utover oljeindustrien. Noe vi nå vil føle på kroppen når prisene synker og bransjen roer seg, eller mister styrke. De rødgrønne skapte vekst med og øke offentlig sektor utover noe som allerede var hinsides stort for vårt lille land. Offentlig sektor er ikke bærekraftig i seg selv da den ikke skaper verdier, det gjør det private næringslivet, noe de rødgrønne heller ikke stimulerte til, men de som borgerlige gjør i mye større grad.

Samtidig har vi ting som en hodeløs innvandringspolitikk som jeg ikke engang orker og gå inn på.

Perspektivmeldingen som du kanskje kjenner til, den siste som kom ut under de rødgrønne, viser jo klart og tydelig at denne politikken ikke er bærekraftig og er veldig avhengig av høy oljepris og en evig vekst i denne inntekten. Noe som ikke er tilfellet da produksjonen vår er sterkt synkende og den høye prisen vi har hatt kun ble drevet av Kina sin etterspørsel.

Samtidig har vi også miljøidiotiet, hvor sinnsyke summer blir kastet bort og det har ingen miljøgevinst i det hele tatt.

Sånn, da har vel jeg sagt litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I korte trekk så var det ikke så mye de rødgrønne gjorde som var så fantastisk. De overtok i 2005 i en tid hvor Kina for alvor var på vei opp i verdensøkonomien. Under denne perioden og frem til de gikk av omtrent drev Kina opp prisene på det meste vi eksporterte, da særlig olje. Vi tjente store penger på vår eksport og de tingene vi importerte sank i pris.

Det var i bunn og grunn internasjonale forhold som gjorde at Norge hadde en slik vekst som vi hadde, i denne perioden gjorde de rødgrønne omtrent ingenting for og bedre Norges konkurransesituasjon utover oljeindustrien. Noe vi nå vil føle på kroppen når prisene synker og bransjen roer seg, eller mister styrke. De rødgrønne skapte vekst med og øke offentlig sektor utover noe som allerede var hinsides stort for vårt lille land. Offentlig sektor er ikke bærekraftig i seg selv da den ikke skaper verdier, det gjør det private næringslivet, noe de rødgrønne heller ikke stimulerte til, men de som borgerlige gjør i mye større grad.

Samtidig har vi ting som en hodeløs innvandringspolitikk som jeg ikke engang orker og gå inn på.

Perspektivmeldingen som du kanskje kjenner til, den siste som kom ut under de rødgrønne, viser jo klart og tydelig at denne politikken ikke er bærekraftig og er veldig avhengig av høy oljepris og en evig vekst i denne inntekten. Noe som ikke er tilfellet da produksjonen vår er sterkt synkende og den høye prisen vi har hatt kun ble drevet av Kina sin etterspørsel.

Samtidig har vi også miljøidiotiet, hvor sinnsyke summer blir kastet bort og det har ingen miljøgevinst i det hele tatt.

Sånn, da har vel jeg sagt litt.

Det er jo nettopp poenget, at det er de internasjonale forholdene som i all hovedsak har innvirkning på norsk økonomi. Men i så måte er jo heller ikke de borgerlige bedre enn AP, annet enn en enkelte justeringer.

Økning i offentlig sektor er for øvrig ikke automatisk negativ, og så vidt jeg har lest så ble f. eks politi og helsevesen styrket også under forrige regjering. En riktig økning av offentlig sektor kan også være en bidragsyter til verdiskapning, ikke bare en salderingspost. Kjenner til perspektivmeldingen, men jeg har dessverre ingen tro på at utfordringene i denne kan løses av noen av de etablerte partiene da de alle er mer eller mindre sosialdemokratiske. Er for øvrig og kort fortalt enig i utfordringene med innvandringspolitikken, den henger ikke på greip. Men jeg er også uenig i mye av arbeidsinnvandringspolitikken og ønsker meg en regjering som faktisk legger til rette for norsk verdiskapning, ikke utenlandsk. Med noen av alternativene som kom i f. eks Scheelrapporten så kan det blir vanskelig.

Når det gjelder miljøpolitikk så er det dessverre blitt politisk korrekt å gjennomføre kostbare symboltiltak mens kullkraftverk i land som Kina spyr ut flerfoldige ganger mer.

Anonymous poster hash: e0707...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det står jo i enkle grep forklart i artikkelen :) Så er det sikkert mye mer til det, men de holder det som regel enkelt for folk flest i media.

Mer penger og bruk av private, altså?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo i enkle grep forklart i artikkelen :) Så er det sikkert mye mer til det, men de holder det som regel enkelt for folk flest i media.

Jeg leste artikkelen nå. Der står det som følger:

Vi styrker finansieringen. Vi jobber med fritt behandlingsvalg. Summen av alt dette er at langt færre syke står på venteliste.

Det er alt som står som forklaring på hva det er de har gjort. De bruker mer av skattepengene, det er løsningen du går god for? Du ønsker altså at man skal kreve inn og bruke mer skattepenger? Er det slik å forstå?

Anonymous poster hash: 7f5fa...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste artikkelen nå. Der står det som følger:

Vi styrker finansieringen. Vi jobber med fritt behandlingsvalg. Summen av alt dette er at langt færre syke står på venteliste.

Det er alt som står som forklaring på hva det er de har gjort. De bruker mer av skattepengene, det er løsningen du går god for? Du ønsker altså at man skal kreve inn og bruke mer skattepenger? Er det slik å forstå?

Anonymous poster hash: 7f5fa...8a5

En lettere liten stråmann her?

Kan det være så enkelt som at man prioriterer annerledes, at man bruker de samme penger men på en bedre / smartere måte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være så enkelt som at man prioriterer annerledes, at man bruker de samme penger men på en bedre / smartere måte?

Nei, det er ikke det det står i artikkelen i alle fall. Der står det at man bruker mer penger. Men det er fullt mulig at Siv Jensen drar en spansk en. Var det det du tenkte på?

Anonymous poster hash: 7f5fa...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...