Gå til innhold

Burde funksjonshemmede få lov å kjøpe sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det prostitusjon om en funksjonshemmet for lov å "tafse" litt og kanskje hjelp til å onanere?



Anonymous poster hash: a645d...ccd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja hvorfor ikke, det beriker livet deres.

Anonymous poster hash: a6d4f...8e7

Og potensielt ødelegger livet til den priostituerte, men hvem bryr seg?

Anonymous poster hash: b677e...5ec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne man ha ordnet ved at kommunen hadde en slags godkjenningsordning av den prostituerte.

Anonymous poster hash: bec77...6c7

Hvordan skal staten kunne vite at den prostituerte virkelig, 110 % ønsker å gjøre dette selv av egen fri vilje? Dette kan være en gyllen mulighet for bakmenn å tjene penger på, samtidig som det kan være opplevelser/den prostituertes egen selvfølelse som driver han/henne ut i prostitusjon.

Og hva om den prostituerte etter noen år får psykiske problemer fordi hun/han har solgt seksuelle tjenester? Da står staten ansvarlig for hennes/hans ødelagte liv, samt at de trolig må betale erstatning. Er det riktig av staten å ansette mennesker til en jobb som kan gi den ansatte senskader?

Det er så mange problemer som kan oppstå i forhold til dette at jeg kan aldri se for meg at dette er noe staten vil kunne sørge for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes regelene slik de er nå er best. Ikke lov til å kjøpe/organisere, men ikke en kriminalisering av de som selger. Dette burde også gjelde for funksjonehemmedes situasjon. Det er ingen menneskerett å ha et sexliv...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes regelene slik de er nå er best. Ikke lov til å kjøpe/organisere, men ikke en kriminalisering av de som selger. Dette burde også gjelde for funksjonehemmedes situasjon. Det er ingen menneskerett å ha et sexliv...

Det er en menneskerett og kan gjøre hva man vil med sin egen kropp. Du trenger ikke bruke kroppen din engang det bestemmer man selv. Da sier det seg selv at det skal være lovlig å kjøpe disse tjenestene

Det finnes ingen argumenter for denne idiotiske sexkjøpsloven.

De eneste som er imot dette er ekle feminister som tror dem kan bestemme hva menn har lov til.

Dem liker ikke at menn har enkel tilgang til disse produktene, pga det minsker menn sin lyst på produktene deres.

Anonymous poster hash: d3e3d...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og potensielt ødelegger livet til den priostituerte, men hvem bryr seg?

Anonymous poster hash: b677e...5ec

Det skjer jo ikke din fjott. De som selger tjenestene er de som skal bestemme og organisere dette.

Anonymous poster hash: d3e3d...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en menneskerett og kan gjøre hva man vil med sin egen kropp. Du trenger ikke bruke kroppen din engang det bestemmer man selv. Da sier det seg selv at det skal være lovlig å kjøpe disse tjenestene

Det finnes ingen argumenter for denne idiotiske sexkjøpsloven.

De eneste som er imot dette er ekle feminister som tror dem kan bestemme hva menn har lov til.

Dem liker ikke at menn har enkel tilgang til disse produktene, pga det minsker menn sin lyst på produktene deres.

Anonymous poster hash: d3e3d...fc6

Sier ganske mye om deg, når du ser på andre mennesker som produkter som kan selges...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer jo ikke din fjott. De som selger tjenestene er de som skal bestemme og organisere dette.

Anonymous poster hash: d3e3d...fc6

Ja det er klart at staten kan garantere for ? hvordan skulle staten kunne garantere for at du ikke får psykiske plager av å selge kroppen din?

Anonymous poster hash: b677e...5ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ganske mye om deg, når du ser på andre mennesker som produkter som kan selges...

Hvis jeg har lyst at en hottie dame skal drite og pisse meg i munnen og kanskje suge litt på tampongen hennes for en tusenlapp, og hun sier ja, så kan ikke vi gjøre dette?

Jævla bullshit. Må vel dra til tyskland

Anonymous poster hash: d3e3d...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal staten kunne vite at den prostituerte virkelig, 110 % ønsker å gjøre dette selv av egen fri vilje? Dette kan være en gyllen mulighet for bakmenn å tjene penger på, samtidig som det kan være opplevelser/den prostituertes egen selvfølelse som driver han/henne ut i prostitusjon.

Og hva om den prostituerte etter noen år får psykiske problemer fordi hun/han har solgt seksuelle tjenester? Da står staten ansvarlig for hennes/hans ødelagte liv, samt at de trolig må betale erstatning. Er det riktig av staten å ansette mennesker til en jobb som kan gi den ansatte senskader?

Det er så mange problemer som kan oppstå i forhold til dette at jeg kan aldri se for meg at dette er noe staten vil kunne sørge for.

Staten kan aldri vite 110% sikkert at vi ikke tvinges til det vi driver med, men med mindre vi skal leve i en formynderstat må myndighetene godta at vi får ta våre egne valg, også når et flertall av folket eller den politiske elite oppfatter valgene dumme og ukloke.

Mener du for alvor at staten er ansvarlig for at et menneske får et ødelagt liv pga egne valg? Da har vi i tilfelle fundamentalt ulikt syn på hva et menneskeliv skal innebære, jeg oppfatter det helt avgjørende at vi som mennesker skal danne oss våre egne verdisett og livssyn, gå vår egen vei og ta våre egne valg i livet, noe som selvsagt også vil innebære en risiko for at vi kan angre i etterkant. Og har vi friheten til å leve vårt eget liv kan ikke staten være ansvarlig for valgene vi tar, det ansvaret må vi selv ta.

Endret av Cuckold
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ganske mye om deg, når du ser på andre mennesker som produkter som kan selges...

Du får det til å høres ut som jeg selger min fem år gamle datter til pedo naboen...

Dette er snakk om voksne mennesker som er frivillige

Anonymous poster hash: d3e3d...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva om den prostituerte etter noen år får psykiske problemer fordi hun/han har solgt seksuelle tjenester? Da står staten ansvarlig for hennes/hans ødelagte liv, samt at de trolig må betale erstatning. Er det riktig av staten å ansette mennesker til en jobb som kan gi den ansatte senskader?

Denne kan dras temmelig langt.

Skal millitæret legges ned? Det er en del av de som har tjenestegjort i utlandet som sliter skikkelig!

Hva med leger og sjukepleiere? Det er mange der som har opplevd ting som traumatiske også.

Så har vi politiet.. Say no more.

Tror du disse sliter mindtre enn ei avdanket hore, bare fordi de er i et lovlig yrke?

Prostitusjon er verdens eldste yrke sies det, og så lenge sex er et grunnleggende behov for mange, så blir det nok ikke slutt på det snart heller.

Det er ikke den grunnleggende handlinga som er traumet, men jeg vil tro at trusselen fra halliker og voldelige kunder er det. Vold er noe man finner overalt. Fengselsbetjenter, politi, ansatte på institusjoner etc.

Synes jeg det er ok med prostituerte? Ikke i utgangspunktet, men jeg er klar over at det er den eneste måten enkelte får sex. Så lenge det er en tjeneste med kjøp og salg. Frivillig fra begge, så skal jeg ikke si noe. Men er det et yrke hvor mye kunne ha vært gjort til det bedre-JA

Endret av Leini
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Staten kan aldri vite 110% sikkert at vi ikke tvinges til det vi driver med, men med mindre vi skal leve i en formynderstat må myndighetene godta at vi får ta våre egne valg, også når et flertall av folket eller den politiske elite oppfatter valgene dumme og ukloke.

Mener du for alvor at staten er ansvarlig for at et menneske får et ødelagt liv pga egne valg? Da har vi i tilfelle fundamentalt ulikt syn på hva et menneskeliv skal innebære, jeg oppfatter det helt avgjørende at vi som mennesker skal danne oss våre egne verdisett og livssyn, gå vår egen vei og ta våre egne valg i livet, noe som selvsagt også vil innebære en risiko for at vi kan angre i etterkant. Og har vi friheten til å leve vårt eget liv kan ikke staten være ansvarlig for valgene vi tar, det ansvaret må vi selv ta.

Nei, staten kan aldri vite det 110 % sikkert at salg av seksuelle tjenester er av egen fri vilje, om det står bakmenn bak, eller om det andre bakenforliggende tanker/handlinger som fører til at enkelte selger kroppen sin. Videre kan staten heller ikke vite om de som kjøper disse seksuelle tjenestene vil behandle de prostituerte bra, om ikke hele seansen video-overvåkes, men det regner jeg med at er ganske uaktuelt.

Det å verne enkelte mennesker fra enkelte handlinger er ikke det samme som at vi lever i en formynderstat. Fullstendig frihet i forhold til valg har vi ikke i en stat. Jeg regner med at du sikter til valg som ikke går ut over andre mennesker, så for eksempel valget vi har til å ta livet av andre mennesker er utelukket. Men selv de valg som kun går utover oss selv er det begrensinger på. Hvis det ikke hadde vært det ville vi ikke hatt muligheten til å tvangsinnlegge mennesker som er en fare for seg selv, vi ville ikke hatt et forbud om narkotika, kjøpe øl etter klokken 20, osv. osv. Alt dette er for å verne enkelte mennesker mot visse valg. Du kan selvsagt mene at det ikke er riktig at staten tar visse grep som setter begrensinger på borgernes valgmuligheter, men jeg mener at det i enkelte tilfeller er både riktig og viktig.

Hvis staten tillater at enkelte mennesker skal kunne kjøpe seksuelle tjenester, og åpner opp for at dette er greit, med den risiko staten vet det innebærer, er de selvsagt ansvarlig hvis skade oppstår. På samme måte som de ville vært det om de sendte en person ned på for dypt vann for å utføre oppdrag for staten. Staten påtar seg ansvar for de valgene vi tar, enten om det er å hoppe i fallskjerm eller om vi gjør oss selv til rusmisbrukere. Forskjellen vil være at staten ved salg og kjøp av seksuelle tjenester sier at det er greit at dette utføres og kanskje til og med legger til rette for at det skal utføres. Ansvaret, både det moralske og det faktiske, vil bli større enn om staten ikke godkjenner handlingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker da på funskjonshemmede som er mer rammet en at de ikke kan gå. At de feks har redusert håndkraft eller at de totalt sett er betydelig funksjonshemmet.

En anne gruppe som burde ha unntak er psykisk utviklingshemmede. Mange av disse kan bli veldig frustrerte og aggressive, noe som kan i utslag i sexpress i mot ansatte og hjelpere.

Anonymous poster hash: bec77...6c7

Er det noe som tilsier at en som er funksjonshemmet ikke kan få seg kjæreste?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må sexkjøp være lovlig eller ikke. Kan ikke tillate visse grupper. Og hvor går grensen for funksjonshemming. Ville jo blitt nærmest komisk å følge med hvordan dette skulle vært håndhevet :skratte:

Anonymous poster hash: c05a8...ca6

Mange der ute som plutselig fikk en akutt funksjonshemming, dersom det skulle være grunnlag for å gi rett til å kjøpe sex.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En anne gruppe som burde ha unntak er psykisk utviklingshemmede. Mange av disse kan bli veldig frustrerte og aggressive, noe som kan i utslag i sexpress i mot ansatte og hjelpere.

Anonymous poster hash: bec77...6c7

Hvis de ikke har bedre forståelse av hvor grensen går, og hva seksuelt samvær innebærer, er da løsningen å passe på at de har seg med en hore, så personalet blir ivaretatt?

Det var en underlig etikk, må jeg si.

"La oss passivisere vanskelige pasienter med sexkjøp."

"La oss lære pasienter med utviklingshemming at de kan bruke noen personer til å tilfredstille seg selv med, mens andre ikke er tillatt."

Det høres overhode ikke betenkelig ut i det heletatt... :ironi:

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Forhold på etterspørrersiden er ikke relevante. Sexkjøp bør være forbudt av hensyn til menneskeverdet og friheten til dem som ellers måtte ha prostituert seg for å tilby sex.

Amen.

Det er ingen menneskerett å få sex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min forrige arbeidsplass var den en veldig utagerende beboer som var psykiskutviklingshemmet. Han fikk et sexleketøy og veiledning, men om han brukte den i noen særlig grad vet jeg ikke. Han var veldig opptatt av å ta på kvinner i de fleste tilfeller ansatte. Han kunne oppføre seg ganske upassende også ute.

I tillegg hadde han en epilepsi alarm som han kunne løse ut bevisst, slik at vi var nødt å gå inn til ham. Umulig å vite hva som ventet oss for å si det slik.

Anonymous poster hash: bec77...6c7

Så hvis jeg har et problem med psyken og ikke skjønner hvor andres intimgrenser går, da er løsningen at jeg kjøper horer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen.

Det er ingen menneskerett å få sex.

Idiotisk argument. Er det en menneskerett å få massasje? Kiropraktor?

Hva med frisørtjenester? Hva med silikon eller andre skjønnhetsinngrep som innebærer en velkjent og dokumentert risiko?

Anonymous poster hash: 16a63...c42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...