Gå til innhold

140 barn drept; ingen tråder på KG?


Sir Winston

Anbefalte innlegg

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/12/16/214026/flere-hundre-tatt-som-gisler-pa-skole-i-pakistan

Alle vet jo at dette er USA's, Israels, NATO's og - ikke minst - Norge's skyld.

Vi har jo (sammen med alle ovennevnte) bombet i Afganistan

Skulle bare mangle at dette ikke måtte få en reaksjon, i Pakistan - på en skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte akkurat det samme? Hvorfor ble det ikke det? Fordi vi har skyld i dette?



Anonymous poster hash: e2277...909
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff kan ikke skjønne at noen kan skade uskyldige barn? Folk er gale! Må være helt jævlig for foreldrene til alle barna. Man dreper ikke barn! :nei: Det er helt grusomt.

Anonymous poster hash: da174...af1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/12/16/214026/flere-hundre-tatt-som-gisler-pa-skole-i-pakistan

Alle vet jo at dette er USA's, Israels, NATO's og - ikke minst - Norge's skyld.

Vi har jo (sammen med alle ovennevnte) bombet i Afganistan

Skulle bare mangle at dette ikke måtte få en reaksjon, i Pakistan - på en skole.

My eyes are burning :kjempesinna:

Men fra spøk til alvor:

Jeg tror en faktor her er at folk er så vant til den slags nyheter fra midtøsten. Død, terror, blod og barnedrap i midtøsten har jo vært noe som har dukket opp i nyhetene hver dag i 3-4 år nå. Synd at ingen tenker over årsakene bak krigene der ... USAs skitne spill.

Vi skal fortsatt markere og minnes de som tapte liv 11.september hvert år likevel, da :ironi:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forventer ikke så gode nyheter fra ekstreme islamister. Det har blitt hverdagen. Dessuten, åpner man kjeften kommer folk fra venstresiden og truer med ABB sammenlikninger og rasistbeskyldninger den sedvanlige, "ikke alle muslimer er terrorister" :natti:



Anonymous poster hash: bfcfe...73c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My eyes are burning :kjempesinna:

Men fra spøk til alvor:

Jeg tror en faktor her er at folk er så vant til den slags nyheter fra midtøsten. Død, terror, blod og barnedrap i midtøsten har jo vært noe som har dukket opp i nyhetene hver dag i 3-4 år nå. Synd at ingen tenker over årsakene bak krigene der ... USAs skitne spill.

Vi skal fortsatt markere og minnes de som tapte liv 11.september hvert år likevel, da :ironi:

Er det alle kriger og konflikter i hele verden du mener er USA's skyld?

Hva med Israel, eller regner du de inn under USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det alle kriger og konflikter i hele verden du mener er USA's skyld?

Hva med Israel, eller regner du de inn under USA?

Nei, ikke hele verden nei. Jeg tror genuint på at USA har en hånd bak krigene i midtøsten (hermed også Pakistan selv om det ligger i Asia) Se fks. krigen i Tyrkia med kurdere. USA har gitt økonomisk støtte til Armenia, som igjen har gitt økonomisk støtte til kurdere. USAs utenrikspolitikk de siste 50 årene i korte trekk.

Israel er et lite kladd av et land, og den kan umulig ha store nok inntekter til å føre krig mot araberne i flere år uten støtte fra USA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke hele verden nei. Jeg tror genuint på at USA har en hånd bak krigene i midtøsten (hermed også Pakistan selv om det ligger i Asia) Se fks. krigen i Tyrkia med kurdere. USA har gitt økonomisk støtte til Armenia, som igjen har gitt økonomisk støtte til kurdere. USAs utenrikspolitikk de siste 50 årene i korte trekk.

Israel er et lite kladd av et land, og den kan umulig ha store nok inntekter til å føre krig mot araberne i flere år uten støtte fra USA.

Så, de 140 barn - de som tråden handler om - deres blod er på USA's hender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, de 140 barn - de som tråden handler om - deres blod er på USA's hender?

Du sier jo selv i hovedinnlegget at "Alle vet at dette er USAs,NATOs, Israels og Norges skyld".

Ja, jeg mener USA har noe å gjøre i saken her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er viktigere vi prøver å bekjempe pelsdyroppdrett istedet. At noen unger blir drept er ikke så farlig.



Anonymous poster hash: fd94b...2d6
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at USA i verdensammenheng er en bølle med alt for stort ego, men det er for drøyt å gi noen andre enn de faktiske gjerningsmennene skylda.

Det er så grusomt. Krig voksne imellom er ikke bra det heller, men det klarer man hvertfall å diskutere med et kaldt hode. Det er kanskje derfor dette ikke har blitt noen kjempediskusjon. Hva skal man diskutere, liksom? Skal man slå politisk mynt på noe så forferdelig? Jeg synes ikke det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigere vi prøver å bekjempe pelsdyroppdrett istedet. At noen unger blir drept er ikke så farlig.

Anonymous poster hash: fd94b...2d6

TROLOLOLOLOLL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi forventer ikke så gode nyheter fra ekstreme islamister. Det har blitt hverdagen. Dessuten, åpner man kjeften kommer folk fra venstresiden og truer med ABB sammenlikninger og rasistbeskyldninger den sedvanlige, "ikke alle muslimer er terrorister" :natti:

Anonymous poster hash: bfcfe...73c

I denne sammenhengen er det jo muslimer som går til angrep på andre muslimer, som en hevnaksjon for at lokale militære har angrepet lokal Taliban militsia. Dette er helt forferdelig og grusomt og gir et visst perspektiv til det vi opplevde her til lands 22. juli. Det er imidlertid bare en av mange angrep fra denne delen av Taliban i Pakistan sånn at det burde i så fall ligget en tråd fra forrige angrep i Lahore også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke noe av det som skjer i Pakistan. De har tidligere støttet taliban på mange måter, bla pakistansk etterettning har hjelpt de med info, våpen osv. De har også hjelpt Taliban direkt i mot USA. De har blitt rasene på USA når de har brukt droner inne i Pakistan. Skjult bin-laden etc. Innført islamiste lover bla dødsstraff for blasfemi. De har også innført sharia lover i deler av landet.

Nå som vesten trapper ned og de har følt at de selv må bidra i kampen i mot disse folkene, virker det likevel ikke som slike terror aksjoner påvirker noe spesielt for det er ikke første gangen dette skjer.

http://www.ibtimes.co.uk/peshawar-school-attack-has-pakistan-isi-secret-support-taliban-backfired-1479762



Anonymous poster hash: f42cb...6ce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioter terrorister! Fy sd%"32 at det går an med disse terrorister. Skjønner bare ikke hva har disse ungene gjort dem?

Dem er ikke onde mennesker osv osv. På jobben arbeidskamerat han er fra Morocco og han har imot disse idiotene. Han kan snakke arabisk og jeg bare spør hvorfor gjør disse terrorister dreper andre mennesker osv.

Fikk svar fra han: " Det er grunnen at USA har tatt olije fra Irak, Lybia osv og da vil dem ta hevn mot andre. Du må bare vente til at dem kommer også i andre land i europa" Så sa jeg " Ja men vi andre mennesker har ikke skylden for at USA har gjort det mot Irak lybia osv osv disse landene for at dem skal være onde mot andre mennesker som er uskyldige osv"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Utrolig trist. Jeg laget i alle fall ikke en tråd om det fordi jeg ikke føler det er så mye å si om saken. Jeg tror andre også kanskje føler det på samme måte? At det er forferdelig at så mange og ikke minst så mange barn er drept tror jeg alle er enige om (utenom de gæringene som støtter det som står over her da) og da er det ikke så mye å publisere på et diskusjonsforum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...