Gå til innhold

Feminister raser over Spider Woman cover og får to nummer kansellert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hvorfor sutre over at feministene ikke jobber med He-Man-saken?? Hvorfor ikke gjøre noe med selv?? Neeeida, lettere å bare sitte i sofaen å whine.

Anonymous poster hash: e6add...054

Det er fordi menn ikke bryr seg om slikt. Vi er opptatt med å finne opp ting, starte bedrifter og generelt få verden til å gå videre. Vi har ikke tid til å sutre og klage over alt mellom himmel og jord slik som feminister gjør.

Anonymous poster hash: 57d1d...631

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å.

Så den mannlige edderkoppen kryper flatt, imens den kvinnelige bøyer ryggen i en ekstrem positur for å stikke rumpa så langt opp i været som mulig?

;)

Jeg har ikke fulgt denne tegneserie-debatten så nøye, og hater egentlig meg selv for å delta i denne debatten for jeg vet jeg bare får piss fra dere fiendtlig innstilte feminist-hatere uansett hva jeg skriver, men såvidt jeg har fått med meg så er vel bare dette "the tip of the iceberg"?

Altså at denne rumpa var så latterlig at hele twitter ble satt i kok med reaksjoner, vitser o.l., men at hvordan Marvel og andre fremstiller kvinnelige superhelter lenge har vært et tema blant fansen. For uansett hvor mange Spiderman-bilder dere finner som ligner sånn noenlunde denne omstride posituren, så er det jo ikke akkurat til å komme bort fra at det ER forskjell på hvordan menn og kvinner tegnes av Marvel og kompani?

Å ja, folk som ikke ubetinget føyer seg etter feminismens idealer er nå feminist-hatere? Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte med en slik feministisk "enten er du med oss eller mot oss" retorikk.

Om du leser de engelske artiklene rundt disse figurene, så er poenget at det er forskjell på hvordan de tegnes, men at både menn og kvinner regnes stereotypisk, noe som skader begge kjønn. Men norske feminister er vel mer opptatt av hvordan man kan karre seg til mer enn å faktisk se på sosiale strukturer og fenomener som er til skade for begge kjønn.

Anonymous poster hash: 3fee0...c81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Kan du forklare meg forskjellen på representasjonen av spider man og spider woman i de to coverene jeg har lagt ved.

Ring rundt hva du mener i bildene og forklar takk!

Anonymous poster hash: c8ae8...5c1

1: hun har rumpa mye høyere opp i været enn den mannlige versjonen.

2: fargen og utformingen av drakten hennes gjør at hun ser naken ut.

Sier ikke at det er verdt å lage stor ståhei for, men at det er forskjell på den mannlige og kvinnelige versjonen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, folk som ikke ubetinget føyer seg etter feminismens idealer er nå feminist-hatere? Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte med en slik feministisk "enten er du med oss eller mot oss" retorikk.

Om du leser de engelske artiklene rundt disse figurene, så er poenget at det er forskjell på hvordan de tegnes, men at både menn og kvinner regnes stereotypisk, noe som skader begge kjønn. Men norske feminister er vel mer opptatt av hvordan man kan karre seg til mer enn å faktisk se på sosiale strukturer og fenomener som er til skade for begge kjønn.

Anonymous poster hash: 3fee0...c81

Du er jo ikke en feminist-hater dersom du ikke hater feminisme, så hvorfor føler du deg truffet?

Ja, de tegnes stereotypisk, det er det som er problemet, jeg er 100% enig der.

Jeg vet ikke hva vi er uenige om, er det det at feminister er mest opptatt av kvinnekamp?

Jeg er ikke uenig der heller, les deg opp om hva feminisme er og hvorfor det oppsto.

Det er flere forskjellige typer feminisme og stor forskjell på feminister da, selv er jeg opptatt av sosiale strukturer og fenomener som er til skade for begge kjønn, dette er faktisk en stor del av bevegelsen nå til dags. Men det er og har alltid vært en kvinnebevegelse, som fremdeles har fokus på kvinner.

Jeg ser ikke helt hvilken del av mitt innlegg som viser til at jeg bare er opptatt av å karre til meg mer.

Det hadde jo vært koselig om man kunne diskutert et tema ut fra hvilke meninger man selv har og faktisk ytrer, i stedet for at man stadig vekk må forsvare seg mot motdebattantens fordommer eller stå til ansvar for hva andre med vagina har sagt eller gjort.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hvis kvinner har et problem med mannlige tegneserieskapere sin fremstilling av kvinner så er det ingenting som hindrer kvinner i å tegne sine egne serier. Om noen vil gidde å kjøpe og lese disse seriene er dog høyst usikkert. Uansett er det radikalt piss å henge seg opp i at menn leser ting menn liker å lese. Eller skal vi kjønnskvotere kvinner til å lese superheltserier og menn til å lese Jane Austen?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange feminister er hyklere, er jo ikke akkurat noe nytt

Anonymous poster hash: 3b38a...bc0

Det er vel mer at de ikke er kompetente til å mene noe om Spider Woman. Eller Spiderman. Hvis Spider-Woman skal være en kvinnelig versjon av Peter Parker med hans styrke og bevegelighet, så blir resultatet omtrent som de kansellerte coverne.

Til feminister over alt vil jeg gjerne si "suck it up, butter cup!" Og tilføye at "dette er faen ikke deres arena, så forsvinn!"

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ja, folk som ikke ubetinget føyer seg etter feminismens idealer er nå feminist-hatere? Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte med en slik feministisk "enten er du med oss eller mot oss" retorikk.

Om du leser de engelske artiklene rundt disse figurene, så er poenget at det er forskjell på hvordan de tegnes, men at både menn og kvinner regnes stereotypisk, noe som skader begge kjønn. Men norske feminister er vel mer opptatt av hvordan man kan karre seg til mer enn å faktisk se på sosiale strukturer og fenomener som er til skade for begge kjønn.

Anonymous poster hash: 3fee0...c81

Jeg kan ikke helt se at min barndoms lesning av tegneserier har skadet meg på noen måte. ALL populærkultur er full av stereotypier. Det er bare en sånn greie.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å.

Så den mannlige edderkoppen kryper flatt, imens den kvinnelige bøyer ryggen i en ekstrem positur for å stikke rumpa så langt opp i været som mulig?

;)

Jeg har ikke fulgt denne tegneserie-debatten så nøye, og hater egentlig meg selv for å delta i denne debatten for jeg vet jeg bare får piss fra dere fiendtlig innstilte feminist-hatere uansett hva jeg skriver, men såvidt jeg har fått med meg så er vel bare dette "the tip of the iceberg"?

Altså at denne rumpa var så latterlig at hele twitter ble satt i kok med reaksjoner, vitser o.l., men at hvordan Marvel og andre fremstiller kvinnelige superhelter lenge har vært et tema blant fansen. For uansett hvor mange Spiderman-bilder dere finner som ligner sånn noenlunde denne omstride posituren, så er det jo ikke akkurat til å komme bort fra at det ER forskjell på hvordan menn og kvinner tegnes av Marvel og kompani?

http://theawesomer.com/photos/2012/12/041212_the_hawkeye_initiative_5.jpg

Selv om denne debatten er tullete, er den likevel interessant. Den viser hvordan enkelte kvinner fremdeles oppfatter kvinnelige kroppsidealer og feminine stereotypier som krenkende for kvinnekjønnet, mens menn ikke på samme måte oppfatter mannlige kroppsidealer og stereotyper som fornedrende. Spørsmålet blir: Hva er det ved kvinnelige fakter og kvinnelige egenskaper som er fornedrende?

Jeg går ut fra at personen som tegnet to menn med samme kroppsform og positur som de to kvinnelige isakrobatene forventet at vi skulle oppfatte det som upassende eller fornedrende for mennene. Men jeg kan ikke se at det er fornedrende for menn å fremstå feminint. Jeg har selv hatt en rekke androgyne ungdomshelter, som David Bowie, Marc Bolan, Lou Reed. Hva er problemet med det feminine?

Og det er jo ikke slik at Milo Manaras Spiderwoman har en mer ekstrem positur enn Spiderman, se coveret i midten, hvordan Spidermans venstre lår nærmest befinner seg høyere enn ryggsøylen. Det er jo en vel så umulig positur som Manaras utspente edderkoppkvinnekropp.

Endret av Tekola
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

1: hun har rumpa mye høyere opp i været enn den mannlige versjonen.

2: fargen og utformingen av drakten hennes gjør at hun ser naken ut.

Sier ikke at det er verdt å lage stor ståhei for, men at det er forskjell på den mannlige og kvinnelige versjonen.

Jepp, og du ser både langt hår og mesteparten av ansiktet hennes, inkludert selfølgelig en god dose lebestift mens spider har heldekkende maske. :laugh:

Bryr meg ikke nevneverdig må jeg inrømme, men jeg synes helt klart at det er forskjell på bildene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk rundt på universitetet for et par dager siden. Da hadde noen masterstudenter hengt opp dette bildet. Artig og sant :)

feminist1548e126c043be6a4c99a06.jpeg

Men hvorfor sutre over at feministene ikke jobber med He-Man-saken?? Hvorfor ikke gjøre noe med selv?? Neeeida, lettere å bare sitte i sofaen å whine.

Anonymous poster hash: e6add...054

Jeg tror du har misforstått litt her, det er nok ikke slik at disse studentene nødvendigvis ønsker å renske samfunnet for bilder av muskuløse, vakre menn, de påpeker vel bare det dobbeltmoralske i at mannlige stereotypier åpenbart er helt greit for feministene, mens kvinnelige stereotypier skaper voldsomt rabalder.

Når jeg reagerte på at islam og Muhammed fikk særbehandling i vestlige mediers satiretegninger under og etter karikaturstriden, var det jo ikke fordi jeg etterlyste en tilsvarende innskrenkning av ytringsfriheten i omtale av alle andre grupper, livssyn og ideologier, det var unntaket og særbehandlingen av islam som var feilen, ikke dette at alle andre livssyn og ideologier fortsatt kunne omfattes av vår frie satiretradisjon. Feilen var at man i kjølvannet av muslimenes drapstrusler begynte å behandle islam annerledes enn alle andre livssyn og ideologier.

Endret av Cuckold
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså at denne rumpa var så latterlig at hele twitter ble satt i kok med reaksjoner, vitser o.l., men at hvordan Marvel og andre fremstiller kvinnelige superhelter lenge har vært et tema blant fansen. For uansett hvor mange Spiderman-bilder dere finner som ligner sånn noenlunde denne omstride posituren, så er det jo ikke akkurat til å komme bort fra at det ER forskjell på hvordan menn og kvinner tegnes av Marvel og kompani?

http://theawesomer.com/photos/2012/12/041212_the_hawkeye_initiative_5.jpg

Igjen kan jeg vise til spider man hvor denne skrævingen og "kroppsmaling draktene" med kjønnsorgan outline tydelig synlig er helt vanlige poseringer:

http://s17.postimg.org/dy5iyn0un/Spiderman.jpg

http://s2.postimg.org/5xtrek449/Spiderman2.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-V5JX7eijv88/UBBM4mneOmI/AAAAAAAABog/R1Tthlh0p5Y/s1600/SpidermanCover01-COLORS-hi-rez-jpg.jpg

http://fc09.deviantart.net/fs70/f/2011/008/3/e/spiderman_cover_by_psychoheat-d36qhro.jpg

http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20100706002106/marveldatabase/images/8/89/Spider-Man_(Earth-161)_0001.jpg

Anonymous poster hash: c8ae8...5c1

Endret av Tekola
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: hun har rumpa mye høyere opp i været enn den mannlige versjonen.

2: fargen og utformingen av drakten hennes gjør at hun ser naken ut.

Sier ikke at det er verdt å lage stor ståhei for, men at det er forskjell på den mannlige og kvinnelige versjonen.

  1. Hva har det å si?
  2. Nei. Du kan f.eks se hele ryggsøylen til spider man akkurat som man kan på spider woman. De har akkurat like tettsittende "klær"

Anonymous poster hash: c8ae8...5c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

  • Hva har det å si?
  • Nei. Du kan f.eks se hele ryggsøylen til spider man akkurat som man kan på spider woman. De har akkurat like tettsittende "klær"

Anonymous poster hash: c8ae8...5c1

Det er forskjeller på drakten som gjør at hun ser mer naken ut, jo.

Det har ikke noe å si, men det blir feil å si at det ikke er forskjeller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er flere forskjellige typer feminisme og stor forskjell på feminister da, selv er jeg opptatt av sosiale strukturer og fenomener som er til skade for begge kjønn, dette er faktisk en stor del av bevegelsen nå til dags.

Jeg ser ikke helt hvilken del av mitt innlegg som viser til at jeg bare er opptatt av å karre til meg mer.

Virkelig? La oss se i samme innlegg noen setninger unna:

Men det er og har alltid vært en kvinnebevegelse, som fremdeles har fokus på kvinner.

feminister er mest opptatt av kvinnekamp

Jeg er ikke uenig der heller, les deg opp om hva feminisme er og hvorfor det oppsto.

Ut fra denne rasjonaliseringen kan vi da også si et KKK er en likestillings organisasjon? Bare at de kjemper for hvites rettigheter?

Anonymous poster hash: c8ae8...5c1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kvinner har et problem med mannlige tegneserieskapere sin fremstilling av kvinner så er det ingenting som hindrer kvinner i å tegne sine egne serier. Om noen vil gidde å kjøpe og lese disse seriene er dog høyst usikkert. Uansett er det radikalt piss å henge seg opp i at menn leser ting menn liker å lese. Eller skal vi kjønnskvotere kvinner til å lese superheltserier og menn til å lese Jane Austen?

Det gjør de, i Japan. Og det er mange jenter som kjøper de seriene. Det kalles "shojo" og der er mennene seksualisert til å passe jenters smak.

Mennene er supertynne, supervakre, superfeminine, men med en macho "drømmeprins"-personlighet. Og jentene har gjerne 3 hver å velge mellom som alle oppvarter henne. Mens jenta gjerne er en grå mus.

Og de selger som varmt hvetebrød. :)

Anonymous poster hash: 5e5a1...787

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør de, i Japan. Og det er mange jenter som kjøper de seriene. Det kalles "shojo" og der er mennene seksualisert til å passe jenters smak.

Mennene er supertynne, supervakre, superfeminine, men med en macho "drømmeprins"-personlighet. Og jentene har gjerne 3 hver å velge mellom som alle oppvarter henne. Mens jenta gjerne er en grå mus.

Og de selger som varmt hvetebrød. :)

Anonymous poster hash: 5e5a1...787

Så ser du "machosistene" i Japan klage?

Faktum er vel at i Japan er en stor andel menn gått lei av kvinnenes prinsessesyndrom og offermentalitet og rett og slett gitt faen i dem og sluttet å oppvarte dem og sette dem på en pidestall. Dette gir myndighetene store bekymringer pga lavere produktivitet og en ekstrem eldrebølge. Og kvinnene klager på det som kalles "gress spisende menn" i alle media og er ganske så desperate.

Anonymous poster hash: c8ae8...5c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis kvinner har et problem med mannlige tegneserieskapere sin fremstilling av kvinner så er det ingenting som hindrer kvinner i å tegne sine egne serier. Om noen vil gidde å kjøpe og lese disse seriene er dog høyst usikkert. Uansett er det radikalt piss å henge seg opp i at menn leser ting menn liker å lese. Eller skal vi kjønnskvotere kvinner til å lese superheltserier og menn til å lese Jane Austen?

Noen av oss greier fint å gjøre begge deler uten å bli kvotert. Synes uansett at det er mange tåpelige tegneserier ment for jenter som heller burde vært satt en finger på.

Anonymous poster hash: c90b3...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss greier fint å gjøre begge deler uten å bli kvotert. Synes uansett at det er mange tåpelige tegneserier ment for jenter som heller burde vært satt en finger på.

Anonymous poster hash: c90b3...984

Jaja du får ta det opp med Lise Myhre da vet du...

Anonymous poster hash: c8ae8...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det gjør de, i Japan. Og det er mange jenter som kjøper de seriene. Det kalles "shojo" og der er mennene seksualisert til å passe jenters smak.

Mennene er supertynne, supervakre, superfeminine, men med en macho "drømmeprins"-personlighet. Og jentene har gjerne 3 hver å velge mellom som alle oppvarter henne. Mens jenta gjerne er en grå mus.

Og de selger som varmt hvetebrød. :)

Anonymous poster hash: 5e5a1...787

En MYE bedre løsning en feministene sin sensuriver.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...