Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvilken frisyre som vil være passende etter fødsel, egentlig. Jeg har hatt langt hår siden jeg var 12 - av og til litt gradert, av og til med lugg, av og til alt like langt. Lurer på å klippe det, jeg er redd for at det blir veldig tynt og pistrete. Eller om jeg bare skal ha konstant hestehale og håpe på det beste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har det faktisk vært stille med kommentarene på en stund, annet enn at noen sier at magen er fin, typisk jente/guttemage etc. Ikke noen som har klart å ta på meg heller, men har fintet ut noen da. :ler:

Når det gjelder hår er jeg veldig spent på hva som vil skje. Jeg har mye hår og til vanlig feller jeg voldsomt, men det er mye mindre nå så regner med at jeg vil miste en del etter fødsel. Vurdere å klippe håret til til rett over skuldrene, men det er kanskje like greit å vente til sommeren hvis jeg uansett skal miste masse hår da?

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Det er en uting å kommentere kroppen til andre, jeg liker det i hvert fall ikke når folk må si noe om jeg har liten eller stor mage. Den ligger nesten helt på streken på helsekortet mitt, så det så :P

Prøver å ikke ta meg nær av det når noen sier at jeg har blitt kjeeeempestor, velger å tro det er magen de mener. Vekta har stått stille de siste to månedene, så tror ikke jeg har lagt på meg så veldig mye ellers.

Har lurt litt på dette med frisyre jeg og, har ganske tykt hår som når til midt på ryggen, som tar en evighet å vaske og tørke. Veldig lettvindt å ha i hestehale da. Kommer sikkert til å ta et frisørbesøk etter påske, regner med det blir en stund til neste gang da. Har ikke lyst på kort hår heller.

Jeg har vært våken halve natta, er en viss baby som driver med nattgymnastikk her :fnise::ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett bare lagt på meg på magen, så om noen syns jeg er liten og andre syns jeg er stor egentlig likegyldig. Jeg ser faktisk innmari bra ut nå, om jeg skal si det selv :sexy::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom akkurat på at jeg mista ekstremt mye hår de tre første månedene.. Men jeg hadde veldig tykt hår fra før av, så nå er det normalt.. Men jeg vil ikke miste mer :(

Endret av graving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mista masse hår etter at jeg slutta på p-pilla, og det var i mars i fjor. Nå har jeg masse småhår som vokser ut igjen. Ser for meg når ammehåret kommer og det blir enda et lag til med korte hår som vokser ut. Blir lekkert altså :P

Nå kan jeg si velkommen tilbake til trøttheten. Har hatt noen uker der nattesøvnen har vært nok, men nå slokner jeg på sofaen hvertfall en gang hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mister lite hår i graviditeten, og mister tilsvarende når jeg ammer (i hvert fall sist; )) De aller fleste mister bare det ekstra håret de ikke mistet i graviditeten, men deter jo også eendel som kan få tynnere hår. Jeg har så lyst på lyst hår jeg, men er vel ikke så lurt å bleke håret nå som jeg er gravid. Får ta det til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Jeg har heldigvis ikke mistet hår hverken av graviditet eller amming. Og godt er det for jeg har ganske tynt hår fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min frisør mener at man kan farge håret som normalt som gravid og at det ikke er farlig? Så bare å bli lys og skjemme seg bort litt nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min frisør mener at man kan farge håret som normalt som gravid og at det ikke er farlig? Så bare å bli lys og skjemme seg bort litt nå :D

Ja, det er visst delte meninger om det, men har lest at det kan tas opp kjemikalier fra hodebunn som går over i morkaka, så tenker det er like greit å vente, er ikke sååå hast ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger desperat en runde med farge, men er skeptisk til om jeg takler lukta. Mulig jeg ordner håret rett før termin. Jeg følte meg lite fresh fra før av etterpå, da kan snasen sveis trekke opp totalinntrykket litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos kommentering av kropper. Har en litt artig hendelse jeg må dele.

Jeg var hos mamma og samboeren hennes her om dagen. 5 min etter jeg hadde kommet inn døra, så hører jeg han plutselig si:

- Ja, "Kula", åssen går det med deg?

Jeg ble paff et lite sekund. Han er ikke typen til å si sånt, men man blir liksom litt vant til disse kallenavnene, så jeg svarte litt mutt:

- Joa, det går sånn passe... Litt lei kvalmen bla bla bla.

Han begynner å flire, og forklarer meg at han snakket til den lubne katta dems som kom vaggende inn på stua! Hahaha, følte meg litt dum, men vi kjenner hverandre godt heldigvis!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister lite hår i graviditeten, og mister tilsvarende når jeg ammer (i hvert fall sist; )) De aller fleste mister bare det ekstra håret de ikke mistet i graviditeten, men deter jo også eendel som kan få tynnere hår. Jeg har så lyst på lyst hår jeg, men er vel ikke så lurt å bleke håret nå som jeg er gravid. Får ta det til sommeren :)

Jeg er frisør :) Det er delte meninger om farge er skadelig eller ikke. Men hvis du virkelig trenger en oppfriskning kan du iallefall HELT trygt ta striper :) Fargen/blekingen er ikke i kontakt med huden, så det er 100% sikkert. Hvis man tar tett i tett med striper, så blir det ganske lyst.

Bare et lite tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er frisør :) Det er delte meninger om farge er skadelig eller ikke. Men hvis du virkelig trenger en oppfriskning kan du iallefall HELT trygt ta striper :) Fargen/blekingen er ikke i kontakt med huden, så det er 100% sikkert. Hvis man tar tett i tett med striper, så blir det ganske lyst.

Bare et lite tips ;)

Ah, takk! :) Jeg er ganske mørk, tror du det går ann å stripe lysere da? Har veldig lyst :) Hadde vært fint å føle seg litt fresh igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos kommentering av kropper. Har en litt artig hendelse jeg må dele.

Jeg var hos mamma og samboeren hennes her om dagen. 5 min etter jeg hadde kommet inn døra, så hører jeg han plutselig si:

- Ja, "Kula", åssen går det med deg?

Jeg ble paff et lite sekund. Han er ikke typen til å si sånt, men man blir liksom litt vant til disse kallenavnene, så jeg svarte litt mutt:

- Joa, det går sånn passe... Litt lei kvalmen bla bla bla.

Han begynner å flire, og forklarer meg at han snakket til den lubne katta dems som kom vaggende inn på stua! Hahaha, følte meg litt dum, men vi kjenner hverandre godt heldigvis!

:fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fått kommentarer om at jeg har gått ned og at magen er liten. Skal vel ikke klage på det, men blir nesten litt bekymret :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah, takk! :) Jeg er ganske mørk, tror du det går ann å stripe lysere da? Har veldig lyst :) Hadde vært fint å føle seg litt fresh igjen!

Det skjønner jeg! Man trenger å føle seg litt fresh under disse omstendighetene ;)

Hvis du er ganske mørk, ville jeg anbefalt striper uavhengig av graviditeten. Helbleking er veldig uheldig med mindre man er ganske lys fra før, eller ønsker et platinablondt resultat. Blir ofte skjoldete på mørkt hår. Vanskelig å komme med eksakte råd uten å se deg, men ganske tette tynne foliestriper vil gi en naturlig lysere helhet. Det vil bli litt spill i håret, men det er jo bare fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fått kommentarer om at jeg har gått ned og at magen er liten. Skal vel ikke klage på det, men blir nesten litt bekymret :(

Skjønner det. Fikk mange sånne kommentarer første gangen. Denne gangen kom magen litt raskere. Føler det faktisk er værre å få kommentarer om liten mage kontra stor mage. Man får en bekymring, og føler for å forsvare seg.

Vet det er lettere sagt enn gjort, men prøv å ikke bry deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det. Fikk mange sånne kommentarer første gangen. Denne gangen kom magen litt raskere. Føler det faktisk er værre å få kommentarer om liten mage kontra stor mage. Man får en bekymring, og føler for å forsvare seg.

Vet det er lettere sagt enn gjort, men prøv å ikke bry deg!

Takk :)

Ja, jeg føler at jeg må forklare hvorfor jeg har gått ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg! Man trenger å føle seg litt fresh under disse omstendighetene ;)

Hvis du er ganske mørk, ville jeg anbefalt striper uavhengig av graviditeten. Helbleking er veldig uheldig med mindre man er ganske lys fra før, eller ønsker et platinablondt resultat. Blir ofte skjoldete på mørkt hår. Vanskelig å komme med eksakte råd uten å se deg, men ganske tette tynne foliestriper vil gi en naturlig lysere helhet. Det vil bli litt spill i håret, men det er jo bare fint :)

Takk for råd :) Tror jeg jammen skal ta en tur til frisøren snart! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...