Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2011


Twiddel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lille gutten min kom til verden 1. juni kl 17:59. Han hadde det travelt, noe "hjulpet" av stripping og akkupunktur. Riene startet 2 timer etter s og a. Lille gutt var ute 5 timer etter det igjen.

Han var 50 cm lang og veide 3570g. :)

Han er en mester i å sove, spise og lage fine bleier til pappan sin (som er hjemme noen dager til!)

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt noen hektiske dager.

Snuppa var tre uker på søndag, og den dagen ble tilbrakt på sykehuset...

Hun var litt klengete og rar på fredagen, men jeg trodde hun bare hadde litt mageknip. Virket som hun presset mye og jobbet med noe i magen. La oss til å sove på kvelden, men i 1tiden våknet jeg. Sjekket henne av en eller annen grunn, og da var hun glovarm. Tok tempen, som viste 39,5. Ringte legevakta og ble bedt om å komme rett inn, for spedbarn under 3 mnd skal egentlig ikke ha feber i hele tatt.

Hun fikk paracet der, og tok blodprøve som viste litt utslag på infeksjon (CRP). Så vi fikk en henvisning til sykehuset på lørdagsmorgen. Dro hjem igjen på natta, og møtte opp på sykehuset morgenen etter. Der ble det besluttet at vi ble lagt inn og oppstart av antibiotika.

Ble skrevet ut igjen i går, da hadde CRP begynte å synke og feberen forsvant på søndagskveld. Storebroren hadde feber i starten av forrige uke, så de antar at det var en virusinfeksjon fra ham. Men skal tilbake igjen i morgen for nye prøver for sikkerhetsskyld. Heldigvis har hun vært i fin allmenntilstand hele veien - spist godt og vært våken slik at vi har fått kontakt med henne. Men skremmende dager...

Håper dere andre har det fint!

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke noe hyggelig ut! Håper det går bedre nå og at infeksjonen har forsvunnet.

Ser det er veldig liten aktivitet her, og det er vel fordi folk enten føder eller har hendene fulle med spebarn. Jeg føler veldig på sistnevnte ;) Det går stort sett bra med tvillinger, men det er jo to, og mer arbeid. Gleder meg veldig til de blir større og blir litt mer fastere i fisken.

Storebror takler den nye hverdagen fint, han er fremdeles omtenksom og synes det er spennende med babyene. Vi merker et økt oppmerksomhetsbehov, det skulle nesten bare mangle. Ellers er det litt trass her også...

Jeg prøver å være supermamma, men det er jammen ikke så lett alltid.

Lykke til videre alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke noe koselig ut, MellonCollie. Håper det går mye bedre nå.

Jeg sitter fortsatt her og venter jeg, hadde termin i går. Hadde såå sterk følelse av at jeg kom til å føde før tiden denne gangen, men den gang ei :sukk: Med tanke på min forrige fødsel blir redselen for at jeg må bli satt igang denne gangen også, sterkere for hver dag. Men det er jo slik at det veldig ofte går lettere for flergangsfødende, så det går sikkert bra :)

På fredag trodde jeg at ting var i ferd med å skje, for jeg hadde rier nesten hele dagen. De kom aldri regelmessig og ble aldri sterkere, men rier var det. Utover kvelden dabbet de av og forsvant :sukk: Kjente ingenting mer hele helgen. Var på kontroll på sykehuset i går (ble lovet overtidskontroll dersom jeg ikke hadde født innen termin pga 3 ukers hopp mellom menstermin og UL-termin) og babyen har det jo helt knall der inne og det var godt å høre :) I natt ble jeg holdt våken av rier som ble sterkere og mer regelmessige, men de ga seg når jeg sto opp.. Harr i hele dag hatt en del modningssmerter og litt rier - men ikke noe regelmessig. Likevel går jeg utifra at disse smertene jeg har hatt har modnet litt iallefall. Men det er frustrerende at riene kommer, for så å forsvinne igjen..

Vi satser på St.Hans-barn :jepp:

Håper alle dere som har fått babyene deres har det bra, og dere andre som fortsatt venter (hvis det er noen) må ha masse lykke til :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det bare bra. Lillebror er 3 uker i dag. :) Han gråter nesten ikke, er med ut når vi går ut på lekeplassen med lille ii etter middag og sover bare da også. Lille ii er litt sjalu når jeg er opptatt og vil helst at jeg skal legge henne osv, prøver å få det til når jeg ikke er opptatt og det går stort sett greit.

Hun har startet i ny barnehage etter at lillebror ble født og det har også gått helt supert. De som jobber der forteller at hun er modig, nyskjerrig og veldig snill og grei. Hun snakker som en foss og også når hun er alene. Artig å høre på henne momle for seg selv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen! Da ble det endelig min tur også, lillebror kom til verden 25 juni, halv fem om morgenen :danser:

Kom inn på føden halv fire på natta den 24 med rier, men de tok aldri av. Vannet gikk ca halv ti på morgenen, men riene ble ikke regelmessige og sterke, så jeg dro hjem en tur litt senere. Riene ble sterkere utover dagen og i halv åtte tiden på kvelden dro jeg tilbake. Tok en dusj og pang - plutselig var det ca 3 minutter mellom riene. Fikk lystgass som hjalp meg veldig lenge, men etterhvert tror jeg ikke gassen hjalp så mye på smertene, men den hjalp meg veldig med pustingen når riene var på det verste.

Plutselig ble det igjen 5 minutter mellom hver ri, og jeg fikk et drypp som jeg tente på meg en eneste gang. Da var det ett minutt ri og et minutt pause til 6 cm, da skrudde de den ned. Gikk fra 6 cm til full åpning på noen minutter og så kom pressriene. 15-20 minutter senere fikk vi møte lillegull nummer 2 :hjerter_rundt:

Alt i alt en kjempegrei fødsel som varte i ca 6 timer, uten epidural denne gangen heldigvis. Kom hjem i dag og har bare kost oss! Storebror reagerte selvsagt, han skal også opp på fanget når babyen er der. Men han prøvde å kose han og sa "baby", så tror det kommer til å gå fint :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! 6 timer er jo "ingenting" (i denne sammenheng) ;) Det er uvant og utrolig fint med de nye nurkene, ikke sant? Tenk at storebror har vært så liten! Og gud bedre så store storebrødrene blir.. sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! 6 timer er jo "ingenting" (i denne sammenheng) ;) Det er uvant og utrolig fint med de nye nurkene, ikke sant? Tenk at storebror har vært så liten! Og gud bedre så store storebrødrene blir.. sukk..

Ja, noe så innmari og det! Når jeg kom hjem fra sykehuset etter litt over tre dager borte fra storebroren, kunne jeg sverge på at han hadde vokst seg nesten dobbelt så stor! Hehe.. Helt merkelig :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...