Gå til innhold

Ditt beste tips ved forkjølelse!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode tips og råd? Jeg er kjempeforkjølet, slapp og varm og trenger sårt noen "kjerringråd" som kan få meg litt bedre! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KATTAstrofe

Avant Garden og Omega3-kapsler. Ellers så er kokt melk med pepper og hvitløk bra, vel og merke dersom du har planer om å ikke omgås for mange mennesker i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avant Garden og Omega3-kapsler. Ellers så er kokt melk med pepper og hvitløk bra, vel og merke dersom du har planer om å ikke omgås for mange mennesker i morgen :)

Takk! :-)

Varm melk med hvitløk og pepper hvis jeg ikke har tenkt å omgås folk i morgen? Blir litt catch22 det. For hvis jeg tar det og det fungerer har jeg så absolutt tenkt meg å omgås ganske mange folk i morgen... Tar jeg det ikke er jeg redd jeg må tilbringe enda en dag i et pledd med KG :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer til å ose hvitløk av deg :)

Skjønte det, men tror nesten jeg lar det stå til ;)

Solhatt...

...det er MITT beste tips... ;)

Mener å ha hørt at det ikke har noe som helst effekt likevel? :klø:

Ingefær. Spis, drikk, lag te, og om du er kreativ: Pakk halsen inn i ingefærmos ;)

Skal prøves! Tenker jeg blander ingefær og hvitløk og lager te av det! :overrasket::ler:

Takk for råd, vil gjerne ha flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløkskløfter i nesa. Det river ut litt snørr, men har hørt at det er i sterkeste laget for noen.

:ler: Det har jeg faktisk erfaring med! Utrolig hva man gjør når man er desperat. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Å svelge en skive rå ingefær hver morgen har jeg hørt skal virke profylaktisk mot forkjølelse. Har tenkt å begynne med det selv.

Ellers så bruker min 91 år gamle, helt friske bestemor å ta seg en støyt cognac hver kveld, samt hvitløksmelk trikset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som heter Kan Jang for forkjølese, samt å forebygge. Ved hoste: Hyllebærekstrakt uten solhatt. Det hjelper iallefall meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det aller beste og lureste er å krabbe til køys med varm kakao og et nytt ukeblad, trekke ut kontakten til telefonen og bare konse på å slappe helt av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det aller beste og lureste er å krabbe til køys med varm kakao og et nytt ukeblad, trekke ut kontakten til telefonen og bare konse på å slappe helt av ;)

:ler: Godt gammelt tips det der ja! Men det er egentlig det jeg har gjort i går og i dag. Byttet ut ukeblad med KG, men det går vel for det samme ;)

(også kjennes det mye bedre å være syk hvis man stuller litt ekstra med seg selv, og unner seg gode ting!) :)

Jeg innbiller meg også at det er lurt å holde seg ekstra varm på utsatte steder som føtter, hals og hode når man er forkjøla, kanskje sette på meg et tykt skjerf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tuppelure

Personlig har jeg god erfaring med komboen hvitløk og chili. Jeg pleier å putte generøse kvanta av begge deler i kjøttdeigen når jeg lager taco (man trenger god mat når man er sjuk....). Det smaker digg, jeg mener bestemt at det hjelper!

Leste nylig i en avis at solhatt IKKE fungerer, visstnok.

Når det gjelder cognac: Man blir kanskje ikke frisk av det, men det blir i alle fall mer behagelig å være forkjøla. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...