Gå til innhold

Kafe i Bergen


Scully

Anbefalte innlegg

Noen kjennere i Bergen som kan tipse om en bra kafé?

Kommer fra Trondheim, hvor det virker som kafélivet er helt annerledes - stort og meget godt utvalg, mens her i Bergen har jeg ikke funnet noen spesielle steder.

Det skal nevnes at jeg ga tidlig opp, så har ikke vært så mange steder.

Synes Kafe Opera er koselig, men det mangler fortsatt det "lille ekstra".

Hva er din favorittkafé?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

En av mine favoritter er Cafe Opera da ...

Ellers har du Cafe Jonsvoll rett ved siden av (over gaten). Det finnes MANGE - og noe for enhver smak. Er vanskelig å anbefale.

Cafe Opera er et typisk studentsted.

Lille Zachen - på Zachariasbryggen - sjarmerende plass med utebord og varmelamper - rett i sjøkanten.

Oppover fra Torget mot Fløybanen ligger det flere - på rekke og rad. Cafe Aroma på venstre side, Escalon - på toppen - en tapas kafe - er en hyggelig plass. Litt overfor Fløybanen og inn til høyre ligger "Det Lille Kaffe Compagni" - der må man ha vært en gang mener nå jeg (stikkord - det er en grunn til at det heter Lille ... ).

Verftet ...

Men så er spørsmålet - hva jakter du på? Hva er det som gjør et sted til +++ i boken?

For meg er det viktigste at de lager god kaffe og at de yter service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg liker Cafe Opera, og det er så langt den som ligger øverst på listen min.

God kaffe, hyggelig miljø, rolige og koselige lokaler - det er vet viktigste.

Mest opptatt av å høre om det er noen must-steder som jeg ikke har fått med meg, slik at jeg får testet de ut.

Har blant annet skjønt at jeg må besøke det lille kaffekompaniet, så det blir det neste på programmet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister Bean som ligger i samme gate som vågen fetevare er kjempekoselig. Dette er en litt mer intim og "brun" kafe om det går ann å si det på den måten. Mener at den ikke er sånn hvit, se og bli sett kafe mer intim og koselig.

Hvor godt kjennt er du i byen? Det ligger også en veldig koselig kafe på nygårdshøyden, like ved SV fakultetet(rett bortenfor i rettning "vekk fra byen") men jeg husker ikke hva denne heter desverre. (ja, jeg er dårlig på navn generellt, vet ikke hva gata heter en gang)

Ellers tror jeg også det er et par koselige kafeer i Marken om jeg ikke husker feil. Disse har jeg ikke vært på selv, men vet jeg har tenkt at "hit vil jeg gå" når jeg har gått forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsikke

Jeg er ikke så godt kjent i Bergen enda, men har funnet et par kafeer jeg liker: Cafe Aura i Marken, og Det lille Kaffekompani som Blondie65 allerede har nevnt.

Har hørt at Vågen Fetevare skal være veldig koselig og. :)

Følger med her, trenger tips om flere kafeer jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Mr Bean er vel ingen "brun" kafe? Med "brun" mener jeg et sted alkiser pleier å gå. Merkelig ordvalg.

Mr Bean er en del av Dr Livingston pub. Det er et koselig sted.

Vågen Fetevare er et flott sted - men det er utrolig spesielt. Jeg tok med en venninne inn dit og hun hadde overhodet ikke sansen, jeg ble helt paff. Jeg er der veldig ofte og elsker stedet. Det er vel ikke to like bord eller stoler i hele lokalet, alt er veldig brukt og nesten retro. Et sted studenter elsker å gå - men skal du ha med tante så velg et konditori isteden.

Kafe Dromedar i Gågaten på Nordnes har svært god kaffe, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr Bean er vel ingen "brun" kafe? Med "brun" mener jeg et sted alkiser pleier å gå. Merkelig ordvalg.

Forklarte jo senere hva jeg mente med "brun" da, ikke sånn lys se og bli sett kafe. Brun pub er det som forbindes med alkiser, men sa brun i mangel av bedre ord. Mente at den ikke er sån hipp, steril og trendy, men litt mørkere og koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bugner jo av flotte kaffebarer i Bergen. Det er så mange og velge og vrake mellom!

Blant mine favoritter (som jeg kommer på i farten); På Høyden (store deilige kopper, mye sitteplasser, hyggelig betjening), Mr. Bean (hyggelig bakgård med varmelamper), Le Rustique (deilig kaffe, bakevarer, hyggelig betjening, men beklagelivis ikke så "cozy"), Dromedar (deilig kaffe og kaker), den lille (som jeg ikke husker navnet på) i Galleriet har også sjarm, men beklageligvis alt for få sitteplasser.

Endret av Sprilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kaffe kan du ta en tur på Bocca også da... På høyresiden når du går opp mot teateret fra torgallmeningen.. Ellers er min favoritt Cafe Jonsvoll!!! Kan ikke navnene på alle kafeene, men der er MANGE kafeer i Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capello som ligger i Skostredet er dritkul! Innredet i 50-60 og 70 tallstil! Høres litt vilt ut men det er kjempekoselig! De serverer de BESTE milkshakene ever! Særlig den med espresso og sjokolade :sjenert: Pannekakene er også et must! namme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor godt kjennt er du i byen? Det ligger også en veldig koselig kafe på nygårdshøyden, like ved SV fakultetet(rett bortenfor i rettning "vekk fra byen") men jeg husker ikke hva denne heter desverre. (ja, jeg er dårlig på navn generellt, vet ikke hva gata heter en gang)

Kanskje det er Chaos du mener? Den er kjempekoselig, og innerst i lokalet er det store bord slik at man faktisk kan bruke den som kollokviested.

Vågen er skikkelig bra, elsker det stedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er Chaos du mener? Den er kjempekoselig, og innerst i lokalet er det store bord slik at man faktisk kan bruke den som kollokviested.

Vågen er skikkelig bra, elsker det stedet. :)

Jepp var den jeg mente. Er veldig glad i den kafeen, koselg og veldig god kaffi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger enda en koselig kafe nede i Vågen-området, ved siden av Kivi-butikken (eller er det REMA?) der. Irriterende at jeg ikke husker hva den heter, men den er kjempebra! Noen andre som vet? Selger kjempegode pannekaker, har god kaffe og da jeg var der var det litt kaldt så de tente i peisen, kjempekoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ligger enda en koselig kafe nede i Vågen-området, ved siden av Kivi-butikken (eller er det REMA?) der. Irriterende at jeg ikke husker hva den heter, men den er kjempebra! Noen andre som vet? Selger kjempegode pannekaker, har god kaffe og da jeg var der var det litt kaldt så de tente i peisen, kjempekoselig!

Pygmalion heter den. Liker den ganske godt jeg også, mange vegetarretter på menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at Vågen er kjempebra, store skåler med kaffe og nydelig smoothies!

Ellers har jeg sansen for Hectors Hybel som ligger litt ovenfor den blå steinen. Og den nye som har åpnet rett over teateret, litt oppi veien for Café Opera. Der har det god kaffe, mørk sjokolade og ost-og/eller spekeskinke-tallerkener som er fin-fin å dele som litt smågodt til et glass vin!

Kaffebaren på Jernbanen har også god kaffe og nydelige kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss_alexandria
Cafe Aura er kjempekoselig og har nydelig chai!

Vil en ha byens beste mocca går en på Caffe Italia på Exhibition. :sikle:

Jeg synes Bergens beste Mocca får du på Azezzo på galleriet. Jeg tør ikke å drikke den så ofte for jeg blir så dårlig av den. Uff, vet ikke hvorfor jeg blir det, men jeg synes ihvertfall den er best!!! ble noen overbevist? :ler: )

Jeg blir drittsur når jeg bestiller en mocca og de hiver dårlig sjokoladesirup i!! :frustrert:

Endret av Miss_alexandria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...